[TEK]cover starstyle

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

[TEK]cover starstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:02

Ik ben weer bezig met een tekening, dit keer van een persoon. Ik ben er erg snel achter gekomen dat dit echt enorm moeilijk is. Ik werk met een raster, anders kloppen de verhoudingen niet. Daar ben ik namelijk erg slecht in. Ik gebruik alleen 1 grijze HB en een grijze 6B. Hij is nog lang niet klaar, maar wil graag nu al wat tips.

Vooral het gezicht en het haar vind ik erg moeilijk. Misschien iemand tips voor hoe je het haar goed kunt krijgen. En niet haartje voor haartje... krazerig.

De cover
Afbeelding
detail cover
Afbeelding
tekening
Afbeelding
detail tekening
Afbeelding

Ik heb nog geen schaduwen getekend. Ik heb de omtrek gemaakt. Toen het haar en daarna het gezicht. vooral de neus lukt niet echt.

Groetjes,

K_im

Re: [TEK]cover starstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 16:38

Ik weet dat het niet heel mooi is. Maar er kan misschien toch nog gezegd worden wat je er van vind.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:40

ik vind de vorm van het hoofd niet zo heel erg mooi
verder leuk gedaan !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:55

Het idee vind ik leuk alleen je hebt dr niet echt realistisch nagetekend. De vorm van de ogen klopt niet en ze is een beetje hoekerig. Misschien wat meer schaduwen dr in ook ?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 17:04

@_joellover_: Ik zal eens kijken wat ik daaraan kan veranderen. bedankt voor je reactie!
@Juul: Realistisch mensen tekenen kan ik echt niet. Dit is de eerste keer dat ik een mens teken. Ik zal kijken wat ik er aan kan doen. Aan de ogen verander ik denk ik niets meer. Ik heb er echt een uur aan gezeten, en nog kloppen ze niet. Dus beter krijg ik ze ook niet, denk ik. Dat hoekerige klopt, ik heb van hokje naar hokje getekend. En nog geen soepele lijn ervan gemaakt. De tekening is ook nog niet af, dus dat moet ik gewoon nog doen. Schaduwen doe ik op het laatste... Ook jij bedankt voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:06

Je moet met zachtere lijnen werken, denk dat dat al een heel stuk scheeld.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:41

voor een eerste keer vind ik het zeker niet slecht hoor!
inderdaad met wat zachtere lijnen werken, vooral de ogen en de mond zien er vrij hard uit.
dit kun je mss wat vervagen tijdens het schetsen, zodat er niet echt een duidelijke omtrek van de mond en de ogen is en het allemaal wat zachter lijkt ...

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 10:52

Bedankt voor je reactie! Ik zal eens kijken wat ik eraan kan veranderen. Ik denk dat ik het hele gezicht maar even overnieuw ga doen. Iemand tips voor de neus? Ik weet daar namelijk echt geen raad mee..