[FOTO] De veelgebruikte tuin en oma!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_lucy_

[FOTO] De veelgebruikte tuin en oma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 14:22

Een paar dagen geleden was ik wat foto's in de tuin aan het maken, vond ze niet echt geniaal, moet nog heel veel oefenen met mijn camera, heb hem nogmaar net.. (Fuji S5700) En heb hem nog niet helemaal 100% onder de knie, tijd voor veel geoefen en veel tips!

1. Niet helemaal de bedoeling, maar vind hem wel wat hebben! (helemaal onbewerkt)
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Klein sprinkhaantje, zat vast in het water, even een foto gemaakt en op het droge gezet..
Afbeelding

5. Dit weekend is oma gezellig hier!
Afbeelding

-----

Als iemand interesse heeft in een gratis fotoshoot,
van jou, je paard, hond of ander huisdier en woont in de
omgeving van Eindhoven (/Veldhoven) pb me dan!
Gewoon zodat ik wat kan oefenen met mijn camera..

Joonsel

Re: [FOTO] De veelgebruikte tuin en oma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:35

1. Is mij veel te rood, maar de compositie is wel leuk gekozen! Houd m'n aandacht vast.
2. Nette compo, scherpstelling kan wat beter (meer naar de voorste bloem).
3. Oeh, leuk bedacht! Haha! Alleen nog een beetje oefenen met de scherpstelling.
4. Hm, niet mijn ding. De sprinkhaan staat niet 'centraal'. De 'omgeving' leidt veel te veel af.
5. Nette foto. Ja

Nog een beetje oefenen met de scherpstelling, maar dat gaat vast goed komen! OK dan!
Ik doe het je niet na!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:44

1. Er zit een vreemd patroon in het blad, is het een nepbloem oid? Het lijkt een weerspiegeling, misschien van de flits?
2. Inderdaad niet zo fijn scherpgesteld, ik denk dat dit komt omdat de bloemen te dicht bij elkaar zaten. Als je een fijne onscherpe achtergrond wilt, moet je zorgen dat er voldoende ruimte tussen je onderwerp en de achtergrond zit Lachen.
3. Scherpstelling vind ik, in tegenstelling tot de mening van Joonsel, super. Wel vind ik het storend dat er aan de bovenkant een stuk van het hoefijzer is 'afgehakt'. Compo vind ik iets te scheef, ik had liever gezien dat je de camera in je handen een beetje tegen de klok in had gedraaid, zegmaar.
4. Nee, vind 'm ook niets. Misschien als je er een close-upje van had gemaakt.. De blauwe achtergrond leidt echt af.
5. Sorry, maar doet me ook niets. Vind de achtergrond echt niet mooi. Wel een heel gaaf model om mee te oefenen, een paar zwartwitfoto's met lekker veel contrast en een mooie egale achtergrond zouden gaaf zijn met een gerimpeld, (sorry oma Knipoog lief mensje Lachen

lascolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:22

ik vind het leuke foto's Haha! maar ik heb er niet echt verstand van...

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 22:04

Dankjulliewel!
De 1e foto tja, weet eerlijk gezegt nietmeer goed of ik nou een flits heb gebruikt ofniet, ik ben nu aan het vriemelen met alle mogelijke knopjes enzo..
En ik fotografeer nu eigenlijk het fijnst met de P-stand, Snap niet helemaal wat de stand inhoud enzo, maar je kan zelf het een en ander instellen, daar komen de mooiste foto's uit.. Zelf hélemaal instellen, dat lukt nogniet helemaal.. Heeft iemand hier mischien tips voor?

Heb de compositie van foto 4 wat verandert, is dit beter?;
Afbeelding

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 01:19

Het is op die manier al beter, maar nog gaan erg veel details verloren, die we juist zo graag zien! Volgende keer dus met je lens erbovenop Knipoog!

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 15:02

Jaa, klopt, zat er idd niet zo héél dicht op, omdat ik anders met mijn camera in het water kwam.. Nagelbijten / Gniffelen

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:36

Je mag hier wel komen [Bladel] om te oefenen op mij & mijn vriend. Haha!
Ik moet nog een kadootje voor hem hebben namelijk.