[TEK] portret tekening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie_

[TEK] portret tekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 20:05

Jaja ik was in een creatieve bui vandaag Tong uitsteken
En we moesten voor tekenen een portrettekening maken, dus dit is het geworden:

Afbeelding

eindresultaat:
Afbeelding

tips zijn meer dan welkom Lachen
ps tweede foto is slechte kwaliteit, maar de kleuren zijn dus zoals op die eerste Knipoog

oh ja, ik heb hem nagetekend van een plaatje..

Dit is trouwens de eerste keer dat ik een portret teken! Knipoog

Kathmandu

Re: [TEK] portret tekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:26

Leuke tekening, Annemarie! Ik zou alleen wat gaan oefenen op haren, als je hiermee door wil gaan Lachen. Ik vind hem namelijk zonder haren heel spannend, die blik is heel erg gaaf. Maar met haren lijkt je tekening een beetje 'sloom'. Haren zitten niet vaak zo plat, laat ze maar mooi in model vallen, aangezien het een eigen tekening is, en geen kopie Lachen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:48

Mooie tekening! Vooral de ogen vind ik erg goed gelukt Ja

Tips: Het voorhoofd vind ik wat te breed, en de haarlijn zit iets te hoog vind ik, maar dat is mijn mening.
En het linkeroor is een beetje apart, rechteroor vind ik wel goed gelukt!
De oren horen ook iets lager te zitten, ik dacht op dezelfde hoogte als je neus.
Ook de kaak vind ik iets te breed.

En idd, wat edelweis1 ook zegt; op de haren zou je nog kunnen oefenen. Ze zijn inderdaad een beetje vormloos, en in verhouding met de rest van de tekening, die IMO best gedetailleerd is.

Maar verder heel knap!
Ik doe het je niet na! Lachen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:56

Waarom heb je hem niet gewoon zo gelaten als op de eerste foto? Dat vond ik echt gááf! die tweede toch een stuk minder Nagelbijten / Gniffelen maar het hoofd is heel mooi geworden! Lachen

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 21:05

Ilsemarie: Hij is hetzelfde! Er is niks aan veranderd, behalve de kleur van de pupillen. De fotokwaliteit is alleen nogal slecht op de tweede foto, de eerste foto is met een spiegelreflex.

Bedankt voor de tips! Ik heb het haar veranderd en het ziet er stukken beter uit, dankjullie!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:01

Annemarie_ schreef:
Ilsemarie: Hij is hetzelfde! Er is niks aan veranderd, behalve de kleur van de pupillen. De fotokwaliteit is alleen nogal slecht op de tweede foto, de eerste foto is met een spiegelreflex.

Bedankt voor de tips! Ik heb het haar veranderd en het ziet er stukken beter uit, dankjullie!

Ilsemarie bedoelt denk ik dat je er haar bij hebt getekend. En dat vind ik ook. Het portret is op de eerste foto onwijs boeiend, ik vind het ook heel mooi getekend. Maar het haar doet echt af aan het gezicht. Dit is natuurlijk helemaal niet erg, oefening baart kunst Lachen Het gezichten tekenen heb je echt al aardig onder de knie zeg, mooi, die ogen!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:26

Het gezicht van foto 1 vond ik echt heel mooi! Zeer mooie sprekende ogen. Ja Totdat ik naar beneden scrolde en de 2e foto zag. Zó jammer van die haren. Frusty Het stoort teveel en doet afbreuk aan het geheel. Het haar bovenop zegmaar is veel te 'plat'. Haar gezicht wordt nu heel vriekant. Ook door de nek(te dun!) krijgt het hoofd een wat grove vorm. Ook had je iets anders kunnen kiezen dan los haar. Lachen

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 19:35

Dankjullie voor het commentaar!
Ik had een 9,5 voor deze tekening, wat m'n rapportcijfer naar een 9,3 haalt Lachen Ben er dus best tevreden over Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:44

Ik vind de eerste foto echt super, de ogen springen er echt uit. Ik vind dat haar echt zonde, bij de 2e foto. Ik vind hem niet lelijk, maar ik vind hem te plat, en dat vind ik zonde. Voor de rest, die ogen zijn echt súper kanp gedaan!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:10

meerdere mensen zeggen het haar had ánders gemoeten.
ik zeg: je had het haar beter volledig weg kunnen laten, en ook de nek
dat maakt het lekker apart en spannend.
ik zie dat er niet veel is veranderds, maar ook door kleine aanpassingen kan iets een stuk minder worden.
dat vind ik toch wel het geval.
wél vind ik het echt super knap! had het je zeker niet na gedaan!
nog iets, als je het haar zo 'plat' hebt gemaakt omdat je bang was dat je anders van het papier af ging. ik denk dat het jusit heel gaaf was geweest dat wanneer je toch haar wilde maken je gewoon de rest van het vel een en al haar had gemaakt.
maar vind hem echt gaaf hoor!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:01

Echt mooi!!