[foto's]Eerste foto's met nieuwe camera Nikon D70s!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geluksvogel

[foto's]Eerste foto's met nieuwe camera Nikon D70s!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 19:31

Hallo

Ik kwam 3 maanden geleden thuis en mijn pa wachte met een grote bigsmile me op. Hij had een cadeautje voor me. Ik pak het uit... een NIKON D70S!!!! AAAAH Hyper! Ik natuurlijk helemaal door het dolle heen. Ik wilde al een tijd een mooie spiegelreflex omdat ik steeds vaker me verdiep in het fotograveren. Dus ik foto's maken en na eindelijk 3 maanden het voor elkaar gekregen de foto's op de pc te krijgen. Jawel 3 maanden want hij had eerst te weinig geheugen, dus hard drive gekocht. Toen wilde hij het kaartje niet accepteren... Afijn hier zijn ze! De eerste foto's waar ik übertrots op ben.

Als mensje met een super camera wil ik dan ook nu echt fototechnisch commentaar! Ik heb natuurlijk nog lang niet alles ontdekt op deze camera dus niet al te erg svp Haha!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding
Jammer van die takjes Scheve mond

6. Afbeelding
Zie ik toch net weer prut in het oog. Maar het oog zelf is wel scherp Lachen

De laatste 2 zijn toch minder zie ik. Toch er maar bij gedaan want commentaar is altijd welkom Lachen

Het zijn er maar 6. Ik weet het maar ik heb vooral van de 280 foto's enorm veel foto's genomen tijdens het rijden en van familie tijdens een feestje. Dit zijn de foto's waar ik mijn best voor heb gedaan als fotograaf en de camera uit te vinden Knipoog

Niks uit dit topic mag gekopieerd worden zonder mijn toestemming. Op de foto's berust een Copyright!

Groetjes Ayla
Laatst bijgewerkt door geluksvogel op 17-06-07 19:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Chann

Re: [foto's]Eerste foto's met nieuwe camera Nikon D70s!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:33

Wauw, Ayla. Super!
Ik fotografeer zelf niet veel en niet 'professioneel', en eigenlijk heb ik hier dus niet echt veel commentaar op. Nagelbijten / Gniffelen Héle mooie foto's! Vingers aflikken

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:35

Mooi hoor. Ik zit zelf ook over de D70 te denken. Waarom heb je die uiteindelijk gekozen (of heeft je pa hem uitgezocht?)

Ik vind de wazige achtergrond als contrast heel mooi gedaan.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 19:37

Yinari. Mijn pa heeft hem uitgekozen omdat het een camera is met veel mogelijkheden. Op dit moment heb ik een lens met weinig inzoom maar daardoor kan ik haarscherpe foto's maken van dichtbij. Ik krijg nog een extra grote lens. Hoezo verwend? Schijnheilig Meestal als je deze los koopt, moet je er nog een lens bijkopen en deze zat er toen bij, het vorme een mooi geheel en daardoor heeft mijn pa heb gekocht Haha!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:38

Heel mooi Ayla. Ik vind die van die vogel ook errug leuk, heb je goed getimed! Haha!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:48

geluksvogel schreef:
Yinari. Mijn pa heeft hem uitgekozen omdat het een camera is met veel mogelijkheden. Op dit moment heb ik een lens met weinig inzoom maar daardoor kan ik haarscherpe foto's maken van dichtbij. Ik krijg nog een extra grote lens. Hoezo verwend? Schijnheilig Meestal als je deze los koopt, moet je er nog een lens bijkopen en deze zat er toen bij, het vorme een mooi geheel en daardoor heeft mijn pa heb gekocht Haha!

Neem je er een 18-200mm lens bij? En dan zou je met deze camera ook scherpe foto's van rennende paarden op grote afstand moeten kunnen maken? (met sterke zoom). Want dát is wat ik graag wil, maar ik durf niet zo goed tot aanschaf over te gaan. Het is toch een heel bedrag......

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:04

ik vind het echt super mooie foto's! zeker voor je eerste foto's, veel plezier met je camera Lachen
(wou dat mijn vader ook met zulke cadeau's aankwam Schijnheilig )

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:21

Wauw!
Net begonnen en nu alweer zulke mooie foto's.
Ik hoop gauw meer van je te zien!
Ga zo door.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:23

1. Prachtige vogel (meeuw?) leuke foto, mooi scherp en goede timing. Ook een mooie blauwe lucht. Alleen had ik liever aan de linkerkant meer ruimte voor de vogel gehad i.p.v. erachter. Nu zie je niet waar hij heen wil, zegmaar, en dat komt wat 'benauwd' over.
2. Leuke foto, mooie scherpstelling, verder weinig bijzonders helaas.. Lachen
3. Zelfde als nummer 2. Kat kijkt wel heel erg spannend, haha. Wat zag hij/zij?
4. Mooie scherpte diepte. Verder mis ik iets op deze foto, weet alleen niet echt wat ik dan mis... Lachen
5. Leuke foto, leuke kat. Niet echt een bijzonder plaatje.
6. De mooiste uit deze serie foto's. Mooie scherpstelling en heerlijke blik van het paard! OK dan!

Succes nog met je D70, komt zo te zien wel goed! Lekker dooroefenen, en vooral doorgaan met hier posten! Ben benieuwd naar meer foto's van jouw kant. Knipoog

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 15:37

Yinari schreef:
Neem je er een 18-200mm lens bij? En dan zou je met deze camera ook scherpe foto's van rennende paarden op grote afstand moeten kunnen maken? (met sterke zoom). Want dát is wat ik graag wil, maar ik durf niet zo goed tot aanschaf over te gaan. Het is toch een heel bedrag......

Ik heb nu een 18-70 mm lens. Ik denk een 200 nog rond de 300 Haha! Als je een goede lens hebt, is dat zeker te doen hoor! Je hebt veel verschillende knopjes en je kan prachtige foto's maken met beweging. Het is een heel bedrag idd maar het is het waard geloof me Haha!

Faelivrin. Bedankt! Daar heb ik zeker wat aan, heb jij ook nog tips voor knopjes? Gezien je dezelfde camera hebt Haha!
De poes keek naar een libellen geloof ik Haha!

Jullie zien zeker nog meer foto's van mij, en Faelivrin, zie je snel! Haha!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:04

Ik weet niet wat het is met die 1e foto, maar ik kan er echt heel lang naar blijven kijken! Ja