[FOTO]Help, welke foto's voor toelating?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xoxsannexox

[FOTO]Help, welke foto's voor toelating?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 13:21

Hallo,

Ik heb pas toelating gedaan voor digitale fotografie. De werken die ik had gemaakt, zowel tekeningen, schilderijen en fotos vonden ze tot nu toe goed. De fotos had ik op klein formaat en nu willen ze dus nog wat extra fotos zien op groot formaat. Ik wil dus de beste fotos meenemen. Ik maak fotos met een hele goedkope camera (ik spaar voor een goede) en de beelden zijn dus niet optimaal, maar ik wil toch proberen hiervan de beste nog uit te kiezen, zodat ze deze fotos ook goed zullen vinden.

Ik hoop dat jullie tips kunnen geven over hoe ik de beelden krachtiger/spannender kan laten overkomen. Hoe komen de beelden op jullie over en wat zouden jullie er aan bewerken?
Eventueel met behulp van een voorbeeld laten zien wat je bedoelt, zodat ik het goed kan zien en de foto zelf kan verwerken tot een beter beeld. Welke moet ik absoluut niet doen?

Ik heb nog meer fotos, maar die komen nog. Ik wil eerst weten wat jullie hiervan vinden.
1. Afbeelding

2. Afbeelding
Helaas wat wazig

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding
Hier zat een ruit tussen.

8. Afbeelding
Wat vinden jullie van de kleur? Ook hier zat een ruit tussen.

9. Afbeelding
Ook hier zat een ruit tussen.

Groetjes,

Eventueel nog tips waar ik fotos van kan maken?
Laatst bijgewerkt door xoxsannexox op 23-05-07 13:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Liselot

Re: [FOTO]Help, welke foto's voor toelating?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:29

je foto's moeten direcht zichtbaar zijn in het topic, dus even aanpassen en de img tags er bij plaatsen Knipoog

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 13:36

Hoe kan ik ze zichtbaar maken? Normaal lukt dat meteen alleen nu niet:S

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:42

door [img] voor de link te zetten en [/img] er achter,

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 13:47

Oja, niet zo slim. Vork
Ik heb het nu anders gedaan dan normaal, dus vergeten! Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:56

Foto 1: Leuk qua scherpte, misschien iets te fel belicht (sluitertijd iets korter gemogen als je dat kan instellen. Het is jammer dat de bladeren iets te licht zijn nu). De compositie is opzich wel okee, hoewel vlinderfoto's wel wat standaard zijn zo. Maar omdat je de vlinder niet recht in het midden hebt gezet is deze nog wel leuk.
Foto 2: Vind ik te fel belicht en geen mooie compositie, geen fijne DOF en inderdaad de ene vleugel vd vlinder onscherp.
Foto 3: Niet heel origineel, maar niets mis mee qua scherpte en compositie. Wel leuk dus Ja
4 en 5: Allebei niet vanuit een erg prettige hoek genomen, en bovendien erg bewerkt, wat je goed ziet.
Foto 6: Ik had iets meer met de compositie gedaan, ofwel.. de tijger of meer naar linksboven, of meer naar linksonder bijvoorbeeld. Verder is de scherpte wel erg.. in photoshop (of een ander programma) verscherpt?
7: Super OK dan! Mooie kleuren, leuke compositie, fijne DOF. Zou ik zeker insturen!
8: Aan de ene kant is het lichaam(sdeel) van (een andere?) hagedisachtig-iets op de voorkant wel leuk, aan de andere kant wat storend. Toch is het wel 1 van je betere foto's, kleuren passen wel oke bij elkaar en de compositie is netjes.
Foto 9: Sorry, veelste druk. Haha!

Hoeveel moet je er insturen? Ik zou zekerweten 7 doen, m'n tweede keuzes zijn 1 en 8. Zeker niet zijn 2, 4, 5 en 9. De foto van de tijger zou ik iets anders croppen (wat leukere compositie) en minder verscherpen, en dan kijken hoe die eruit ziet! Lachen
Behalve foto's van dieren zou ik ook proberen wat portretfoto's erbij te doen, maar ook landschapfoto's, gebouwen, etc. Laat zien dat je veelzeidig bent- of concentreer je alleen op 1 onderwerp, maar probeer daar dan wel superfoto's in te maken Ja

Waar ga je de opleiding eigenlijk doen?

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 14:00

Ok, alvast bedankt voor de tips! Op de WDKA.
Dit zijn inderdaad nog maar enkele foto''s. Ik ga er nog meer maken, maar ik moet even een camera van iemand lenen die wat mooiere foto''s maakt. Dus die zal ik er dan nog wel opzetten. Ik moet zoveel mogelijk foto''s nog laten zien. De foto''s die ze vorige keer zagen vonden ze gelukkig goed.!

Hoe zou ik de compositie van de tijger zo kunnen bewerken dat die leuker is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:03

xoxsannexox schreef:
Ok, alvast bedankt voor de tips! Op de WDKA.
Dit zijn inderdaad nog maar enkele foto''s. Ik ga er nog meer maken, maar ik moet even een camera van iemand lenen die wat mooiere foto''s maakt. Dus die zal ik er dan nog wel opzetten. Ik moet zoveel mogelijk foto''s nog laten zien. De foto''s die ze vorige keer zagen vonden ze gelukkig goed.!

Hoe zou ik de compositie van de tijger zo kunnen bewerken dat die leuker is?

Leuk Haha!

Het licht IMO niet zozeer aan je camera, want de kwaliteit en DOF van deze foto's is erg mooi, maar ik denk vooral dat je aan belichting en compositie moet werken..

De tijger zou ik proberen meer linksboven te zetten bijvoorbeeld.. heb je het origineel misschien, dan kan ik proberen te laten zien wat ik bedoel.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:08

ik zou de tijger juist rechtsonder zetten, anders kap je heel snel af waar hij naar kijkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:12

LiSSy schreef:
ik zou de tijger juist rechtsonder zetten, anders kap je heel snel af waar hij naar kijkt

Kan inderdaad ook, had ik nog niet zo naar gekeken. Meestal vind ik de ruimte rechts van het onderwerp fijner (omdat je van L naar R kijkt), maar omdat de tijger naar links kijkt is rechtsonder in dit geval misschien wel veel beter ja Ja