[foto] Zwanen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

[foto] Zwanen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 15:17

Vanmiddag naar de wei kijken of de ponys nog leven, hadden de zwanen die er altijd zitten jonkies..
Ik voor de eerste echt serieus geprobeerd te fotograferen, met de simpele Olympus Fe-100..
Ookal staat er geen copyright op, ze zijn van mij.. nouja je kent het wel

genoeg gepraat hier zijn de foto's:

1. Afbeelding
kleur: http://tinypic.com/view.php?pic=61tfjg2

2. Afbeelding

3. Afbeelding
kleur: http://tinypic.com/view.php?pic=61o7l2v

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. bewerkt: Afbeelding

8. waar ik eigenlijk voor naar de wei ging Haha!
Afbeelding

Fototechnisch commentaar, zeer graag.
(liefst opbouwend Vork )

2e keer .. de 1e keer waren de afbeeldingen te groot en kon het niet geplaats worden Boos!

Happy_

Re: [foto] Zwanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:41

Joehoe ben de 1ste die reageerd Haha!
ik vind het echt mooie foto's hoor Siem, maar dat had ik op msn al gezegt Pling
onze pony's zijn wel weer lekker vies he die vieze schimmels ook altijd...
ik wist niet dat die zwanen nu jonkies hebben, had ze trouwens al een tijdje niet meer gezien, maar ze zijn echt schattig, alleen soms een beetje eng.

Kusje elfj

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:56

ik vind foto 2 het mooiste, verders zou ik zulke foto's toch in kleur houden ind ik persoonlijk mooier dan komen ze jongen zwaantjes mooi uit met de felle kleuren van het gras.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 11:43

nog iemand met fototechnisch commentaar ..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:40

Bij foto 1 had je denk ik wat meer kunnen spelen met de composities .. Nu is hij erg centraal. Verder had ik de zwaan op een ander moment geschoten. Hij staat hier niet erg boeiend.
Volgens mij is hij voor de rest wel redelijk scherp enz. Hij is niet lelijk maar erg boeiend vind ik hem niet.
Foto 2: Is erg leuk met die golfjes en de zwanen staan er erg leuk op. Verder vind ik hem denk ik in het kleur mooier. Nu lijken die kleintjes heel donker en dof, zo komen ze er dus niet zo mooi uit.
Foto. Verder is hij niet saai.
Foto 5: Vind dat de zwaan er niet goed uitkomt. Te veel achtergrond. Had hem dus liever uit een andere hoek gezien, denk ik. Verder vind ik de kleuren wel heel mooi en de golfjes.
Foto 6: Er leuk! De grote zwaan staat er leuk op, en de kleintjes ook. Jammer van het achterste jonge eendje dat hij een beetje waziger is als de rest.
En bij foto 7: Wat heb je precies bewerkt? Volgens mij heb je hem donkerder gemaakt? Wil je de niet-bewerkte ook eens plaatsen? Volgens mij is die ook best mooi..
Foto 8 is érg gaaf. Heel lekker scherp. Misschien was hij in kleur mooier geweest, dat weet ik niet. Hij is ook nog op het juiste moment geschoten. Leuk hoor.

Bij de rest op de foto's heb ik geen commentaar.

Je mag nog wat oefenen om de foto's wat boeiender te maken. Ze zijn over het algemeen een beetje aan de saaie kant. Maar de meeste zijn wel lekker scherp Knipoog

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 15:20

Heel erg bedankt, hier kan ik wat mee Knipoog

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:17

foto 1, 2, 3: Eigenlijk niks op aan te merken, mooie foto's!
Volgende keer kun je misschien iets gaan proberen met standpunten etc. om de foto's interrestanter en origineeler te maken Lachen
4: In kleur spreken de foto's me minder aan dan in ZW, ze staan ietwat rommelig omdat de zwanen niet helemaal wit zijn (ik snap dat jij daar natuurlijk niks aan kan doen), volgende keer zou ik proberen de compositie origineler te maken.
5: Opzig een mooie foto alleen had de zwaan er wel iets meer uit moegen springen, dan is de foto meteen interrestanter en blijven mensen er langer naar kijken Ja
6: Mijn favoriet! Ik vind hem heel mooi, fijne compositie met die ene brandnetel in de hoek, of het mogelijk is met jou camera (waarschijnlijk wel) weet ik niet maar zoja zou ik proberen een beetje met de scherpte instellingen te gaan spelen.
7: moeilijk om commentaar op te geven omdat hij bewerkt is maar qua bewerking vind ik hem heel mooi, het fototechinshce commentaar laat ik er buiten Knipoog
8: Precies op het goede moment geschoten dat zeker Ja
Je standpunt zou ik wel veranderen, jij staat hoger dan je paard en dat kun je meestal tellen als een foto fout Lachen

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:52

Ik heb eigenlijk meer een standaard camera.. kan niet veel veranderen aan de instelling zegmaar..
Ik ga nog wel bij een ander onderwerp oefenen qua standpunt.. de zwanen vonden me al niet al te aardig Nagelbijten / Gniffelen en ik vind ze best wel eng als ze boos worden ..

Erg bedankt voor je commentaar