en dacht dat het misschien leuk was om online te zetten... Meestal schrijf ik mijn verhalen in het Engels, maar deze was bij hoge uitzondering in het Nederlands. Had geen zin om uitspraken van Lovex ook nog in het Engels te vertalen, dus voor het gemak spreken ze ook maar even NL. 
Voor degenen die Lovex niet kennen, Lovex is één van mijn favoriete Finse bands. http://www.lovex.fi PS de hele meuk is daar nog in het fins, maar bovenaan staat de 'Engels' optie

Het kan zijn dat er delen van andere verhalen inzitten of dat het erg op elkaar lijkt, als dat zo is, excuses.
------------------------------------------
Ik stond in een grote vrij nieuwe stationshal, en keek naar de lichtvlekken op de vloer, die door het zonlicht veroorzaakt werden. Overal liepen mensen, en soms kwamen er VIP’s of beroemdheden voorbij. Er stonden daar dan veel mensen, hopend een foto te kunnen maken. Het liet me allemaal koud. Een hoop gedoe voor niks. Ik was net aangekomen hier in Finland, maar gaan lopen hyperen... nee bedankt.
Achter de rode touwen was opeens weer een hoop herrie en ik zuchtte geïrriteerd. ‘Damn... je zal ook weten dat je in een ander land bent...’ Ik ging op de grond zitten, maakte mijn mp4 speler en m’n camera en wou een paar foto’s van de hal maken. Opeens zag ik dat er een tas van iemand anders vlakbij mij stond. Ik keek er verbaasd naar. Opeens brulde er iemand: ‘Schiet eens op!’ ‘Jaha, maar mijn tas staat daar!’ Ik keek op. Iemand wrong zich tussen de menigte door en liep naar me toe. Ik besteedde er verder geen aandacht aan en ging verder met muziek luisteren. ‘Hé!’ Boos keek ik op. ‘Wat?!?’ ik keek hem met een dodelijke blik aan. ‘Laat eens zien,’ zei hij en pakte m’n camera. Opeens flitste de camera met de lens richting zijn gezicht. Hij knipperde even met z’n ogen en keek naar de foto die hij net per ongeluk had gemaakt. ‘Humor...’ hij grinnikte. ‘Wat is er grappig?’ vroeg ik. ‘Kijk die uitdrukking van mij...’ Ik keek ook naar de foto en lachte ook. ‘Hey... wacht eens... ben jij niet Vivian Sin’amor?’ ‘De enige echte,’ is het laconieke antwoord.
‘VIVIAN! SCHIET NOU VERDOMME EEN KEER OP!’ ‘JAHA!’ brult hij terug naar wie het ook was. Ik schiet in de lach. ‘Over droge humor gesproken...’ ik sloeg een hand voor m’n gezicht om te voorkomen dat iedereen mijn lachende kop zou zien. ‘Zijn we zo grappig?’ vroeg opeens een andere stem. ‘Misschien...’ antwoordt een weer andere. Ik stopte met lachen en haalde m’n hand voor m’n gezicht weg, om vervolgens de rest van Lovex te zien. ‘Eh...’ was mijn zeer intelligente commentaar. Ik probeerde nog een keer iets te zeggen, maar alles wat er uit kwam was een schor gekras. De rest schoot in de lach. ‘Nou Viv, je hebt weer een van de intelligentste jongedames uitgezocht,’ hikte Theon. ‘Hou je kop!’ mijn stem deed het opeens weer. ‘En anders?’ Theon bleef uitdagend staan. Foute beslissing. Ik stond ook op. ‘Wat wou je doen? Mijn haar gaan vlechten?’ hij lacht erg hard om zijn eigen grap. Arrogante [invullen]... ik keek naar Vivian. ‘Mag ik..?’ ‘Van mij wel,’ Vivian grijnsde. Sammy Black knikte grinnikend en Christian en Jason keken alsof ze niet wouden weten wat ik ging doen.
Theon stond nog steeds te lachen, totdat ik heel kalm naar hem toe liep, zijn arm en kraag vastpakte en hem met een schouderworp neerlegde, waarna hij een eind over de vloer schoof. Vivian, Sammy en Julian begonnen te klappen. ‘Inderdaad een intelligente jongedame, Theon! Je hebt een gewééééldige mensenkennis!!!’ roept Christian grijnzend. Theon krabbelde overeind. ‘Hoedeejjedat???’ ik liep naar hem toe. ‘Nog een keer demonstreren?’ ‘NEEEE!!!’ Theon holde weg. ‘Lafaard!’ riep ik hem na en draaide me weer om. ‘Uhm... hoe heet je eigenlijk? Je kent onze namen wel, neem ik aan, maar ik denk dat het wel handig is als we je ook aan kunnen spreken,’ zei Sammy. ‘Friederike. Friederike Andringa. Ik háát die naam,’ zuchtte ik. ‘Waarom? Ik denk dat je er trots op zou moeten zijn...’ zegt Jason opeens. ‘Yup.’ beaamde Vivian. Ik werd rood. ‘Oooh... Vivvy! Ze heeft een oogje op je!’ Dreigend zet ik een stap in Theon’s richting. Hij ging gelijk een paar meter achteruit. Grijnzend draaide ik me weer om. Vivian was hevig gaan blozen en Sammy stond hem hartelijk uit te lachen.
‘Waar waren jullie eigenlijk op weg naar toe?’ vroeg ik toen iedereen was uitgelachen en Theon het weer veilig genoeg vond om erbij te komen zitten. ‘Nou, we waren op weg naar Viviander – AUW!’ Theon kreeg een por in zijn ribben van Vivian. Ik kreeg het idee dat Theon regelmatig dit soort dingen onderging en kreeg bijna medelijden met hem. Bijna. ‘Noem me niet zo! Alleen goeie vrienden mogen dat!’ ‘En je vriendinnetje dat je nu niet hebt,’ zei Theon pesterig. Vivian begon *wederom* te blozen. ‘ARGH!’ Vivian keek naar Sammy. ‘Mag ik? Magikmagikmagik???’ ‘Hmm..’ Sammy dacht even na, en zei toen: ‘Goed, maar alleen met je toekomstige vriendinnetje!’ Vivian grijnsde. ‘Oh jongen, jij hebt ook een probleem straks...’ De verwarring op mijn gezicht was kennelijk duidelijk af te lezen, want Christian ging ook met zijn mond open staan waardoor hij een hele verbaasde uitdrukking kreeg. Ik deed snel mijn mond maar weer dicht. Verder kreeg ik geen tijd om over de opmerking van Sammy na te denken, want ik werd gelijk meegesleurd door Vivian, terwijl Sammy ons blij na stond te zwaaien.

dat lijkt me wel genoeg.