Citaat:Daar zit ik dan weer helemaal alleen op mijn kamer. Ik had beter moeten luisteren naar ze. Nu heb ik straf en mag ik me kamer niet af terwijl ik vanavond een afspraak had met Roy. Nou hij moet het maar begrijpen.
Me telefoon gaat, een smsje. Ik pak mijn telefoon en open het smsje; ‘Het liesje, hoe is het daar, kom je vanavond nog even lang, kisses Mije’. Dat is nou mijn beste vriendin Marije. Ja ik heet Lisanne, belachelijke naam vind ik het.
Ik stuur Marije een smsje terug waarin staat dat ik niet meer weg mag omdat ik brutaal was tegen me ouders. Ik heb dat zo vaak dat ik op mijn kamer moet zitten. Ik snap dat niet hoor, ik doe volgens mij niks verkeerd. Het gaat alleen niet zo goed op school waardoor ik vaak slechte cijfers heb waardoor me ouders weer boos worden. Maar ik heb wel wat anders aan me hoofd als school, meisjes van 15 moeten met jongens en uitgaan bezig zijn, niet met school. Ik ga Roy maar even bellen dat ik niet kan komen. Roy is mijn vriendje sinds 4 week. Hij staat bekent als player, maar gelukkig merk ik daar nog niet zo veel van. Hij pakt zijn telefoon gelukkig gelijk op; ‘Hoi met Roy’ ‘Hoi lieverd met mij’, ‘oh hoi, ik wacht op je!’ ‘ja sorry ik mag niet komen van me ouders’ zeg ik, het klonk niet vrolijk wat hij zei. ‘Nou lekker is dat dan, ik had vanavond ook wel wat anders kunnen doen’ ‘ja het spijt me ik kan er niks aan doen dat ik niet mag, maarja je begrijpt het niet hoor ik wel, nou tot morgen dan maar!’, en ik hang op. oliebol he dat gesprek ging niet zo lekker zeg. Ik hoop dat hij het me vergeeft. Nog geen minuut later gaat mijn telefoon. Ik kijk en zie dat het een smsje is van Roy; ‘Ik snap je niet, je mag zo vaak niet van je ouders, ik geef je nog 1 kans…….’ Zo die is snel aan gebrand denk ik. Ik loop naar beneden en zet de computer aan. Even snel kijken wie er online is. Ik zie dat de nieuwe jongen van school online is, en ik begin tegen hem te praten:
(L)Misses Lisanne(L) zegt: Heey,,,,
(H)Edwin boy zegt: hoi alles goed?
(L)Misses Lisanne(L) zegt: nee niet zo, ruzie met mijn vriendje omdat ik niet weg mag van huis.
(H)Edwin boy zegt: wat poedersuiker voor je, wat is dat dan wel niet voor vriendje die dat niet snapt? Ken ik hem?
(L)Misses Lisanne(L) zegt: Miss ken je hem wel, hij zit bij ons op school in 4 Havo. Denk wel dat je hem kent hij heet Roy Verdammen.
(H)Edwin boy zegt: Ooh die ken ik wel, dat is toch die player. Ik heb wel eens een uur met hem samen les. Ik mag hem niet zo, altijd maar opscheppen en flirten met de meisjes, vind je dat wel leuk?
(L)Misses Lisanne(L) zegt: Tuurlijk vind ik dat niet leuk, maar ik merk er zelf niet zo veel van dat hij dat doet. He miss wil je het wel voor mij in de gaten houden(A)
(H)Edwin boy zegt: tuurlijk wil ik dat voor je doen, ik vertel het je wel als hij het weer doet
(H)Edwin boy zegt: maar nu moet ik gaan hoor, moet trainen(H)
(L)Misses Lisanne(L) zegt: oke Ciao, succes he met trainen!
(H)Edwin boy zegt: =D Dankje, ik spreek je wel weer!
Nou zo krijg je nog eens wat te horen over je vriendje zeg! Nog even snel me mail checken en ik vertrek weer naar boven. Misschien is het wel slim om wat meer afstand van Roy te nemen. Wat ik zowel hoor over hem is niet leuk om te horen. Ik weet niet of ik het wel zo leuk vind. Ik vraag morgen wel even aan Marije wat ze er van vindt.
Ik loop naar mijn bureau en pak wat spullen voor school. Nu ik toch niks te doen heb kan ik ook wel even leren voor de PKW. Volgende week begint die al. Ik moet nog zo veel leren daarvoor.
De volgende ochtend word ik al vroeg wakker. Ik kijk op mijn wekker en zie dat het nog maar half 6 is. Ik kan nog een uur slapen. De slaap wil maar niet meer komen, ik zit steeds aan Roy te denken hoe het nu verder moet. Hij is wel lief als ik bij hem ben, maar voel me niet speciaal, ik hoor van veel mensen dat hij nogal veel flirt, daar hou ik niet van als mijn vriendje dat doet. Ik wil niet bezitterig klinken maar hij is toch wel beetje van mij hè. Maar even afwachten wat Marije er van vindt. Ader maak ik het uit hoor. Stiekem vind ik die Edwin ook wel erg knap.
Ik loop naar de badkamer en zet de radio aan. Heerlijk nummer op de radio ‘Because of you’ van Ne-Yo. Ik stap onder de douche en zing mee. Even later wordt er op de deur gebonkt door me vader dat ik me mond moet houden. Na het douchen loop ik naar beneden. Me moeder heeft me brood al gesmeerd en ik kan zo doorlopen met mijn tas naar de deur. Buiten zie ik Marije al staan. Ik pak me fiets en loop naar haar toe. Gelijk vraag ik wat zij vindt wat ik moet doen met Roy. ‘Ik vind dat je het nog even moet aan zien, maar ik zou er wel wat van zeggen’ zegt ze. Dat is nou precies wat ik eigelijk niet zo goed durf, er iets van zeggen. Snel begin ik over een ander onderwerp als Malou en Annelies en aan komen fietsen. Dat zijn de andere twee vriendinnen uit ons groepje. We hebben het over de nieuwste mode en ik vergeet Roy helemaal. Tot dat we op school aan komen en ik hem zie staan. Hij staat te flirten met Debby een meisje uit 6 Atheneum. Ik tik Marije aan. Marije ziet het en vindt dat ik naar hem toe moet lopen. Dat doe ik maar hij ziet me niet eens aan komen. Ik draai me om, de tranen schieten in me ogen. Dat ik me zo in hem vergist kan hebben.
Bij de kluisjes komt Roy naar me toe lopen. Hij kijkt me aan en zegt: ‘Wat is er lieverd?’. Ik hou me tranen niet meer in, dat hij zo nep kan doen! ik heb het toch zelf gezien? Of niet?
‘Roy, we moeten praten’ zeg ik ‘ik zag je staan met Debby, je flirtte met haar. Denk je dat ik dat niet door heb of zo’ Hoor ik me zelf boos zeggen. ‘Ooh dat, vindt je dat zo erg als ik met haar flirt? We doen toch niks?’ zegt Roy. ‘Ik wil dat gewoon niet, je hoort toch bij mij, dan heb je toch geen behoefte aan andere meisjes?!’ En ik loop weg. Ik kan dit niet aan.
Later in de les kan ik me hoofd er niet bij houden, me gedachtes dwalen steeds maar weer af naar dat gesprek met Roy, waarom ben ik nou weggelopen? Waarom flirt hij met Debby terwijl hij mij heeft? Er komen allemaal vragen in me op.
‘Lisanne, doe jij vraag 6 maar’ hoor ik mevrouw Jansen zeggen. Ik schrik op en kijk snel even naar Malou, die wijst me aan waar we zijn en ik lees het antwoord op. Gelukkig hij was goed.
In de pauze komt Edwin naar me toe lopen, ‘Heb je ruzie met Roy?’ ‘Ja, hoe weet je dat?’ ‘Ik zag hem lopen, hij keek niet bepaald vrolijk en hij snauwde iedereen af’ Mooi denk ik, dan zit hij er wel mee. ‘Oh, nou het is zijn schuld hoor’ antwoord ik. ‘Dat snap ik, jij doet volgens mij niks verkeert, je bent zo’n lief meisje.’ Ik voel me gevleid. ‘Ik leg het je nog wel een keer uit, nu moet ik snel naar me kluis anders kom ik hem nog tegen’ ‘Moet ik mee lopen om je te beschermen?’ zegt hij. ‘Als je wil mag dat dan leg ik het onder weg wel even uit’ We lopen naar de kluisjes en ik leg het hem uit. Edwin snapt het, en zegt dat ik bij hem terecht kan als ik wat kwijt wil. Hij is wel erg leuk denk ik stiekem.
Na school fietsen Annelies en ik nog snel even de stad in om te kijken of er nog leuke zomer rokjes zijn. Het wordt met de dag warmer heb ik het gevoel. We lopen de Leads in en kijken even rond. Ik loop naar boven en zie Debby daar staan. Ik draai me snel om, zij is wel de laatste die ik tegen zou willen komen na vanochtend. Maar het is al te laat ze heeft me al gezien. Voor dat ik weg kan lopen staat ze al voor me neus.
Tips zijn welkom! en een goeie titel ook

)