[FOTO] A sweet, tiny & frightened bunny [ PART 2 ]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

[FOTO] A sweet, tiny & frightened bunny [ PART 2 ]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 18:47

Na 'A sweet, tiny & frightened bunny', Moest Nijntje natuurlijk ook voor de lens. Een hele uitdaging voor mij, aangezien ze sneeuwwit is. [ En als zeg ik het zelf, dat speelt niet in m'n voordeel. ] Maar oefening baart kunst. Dus bij deze. Tips én commentaar is uiteraard welkom. Lachen

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] A sweet, tiny & frightened bunny [ PART 2 ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:21

Sorry, deze vind ik echt helemaal niets Het konijn is echt gruwelijk overbelicht, absoluut niet mooi- heel fel. Doordat de foto in z/w is omgezet, is het ook nog eens erger omdat de achtergrond nog donkerder lijkt. Verder vind ik de compositie ook niet zo geweldig: veel achtergrond, weinig konijn. Bij de andere foto was dat absoluut niet storend, omdat het wat paste bij een zielig en angstig kijkend konijntje. Hier past dat al veel minder bij. Doe mij maar je vorige, die was erg leuk! Ja

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:31

Idd jammer dat het konijn overbelicht is want voor de rest vind ik het wel mooi zo met het zwart wit, ook erg lief konijntje ook Lovers

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 12:24

Ik zei het zelf ook al, Konijn is overbelicht. Zelf vind ik het ook gewoon ontzettend moeilijk om hem niet-overbelicht op de foto te zetten. Daarom zijn tips meer dan welkom. Dat hij overbelicht is weet ik, maar hoe ik het kan voorkomen nog niet.. Knipoog

Verder is het de bedoeling om in serrie te werken, dus vandaar de compositie. En het zwart-wit effect. Zelf vind ik de foto een rust geven, dus opzich ben ik wel blij met die keuze. Imo past dit perfect bij z'n karakter, en daar wil ik toch even de link leggen.

Iig bedankt voor de reacties, ik leer steeds bij! Lachen Als jullie tips hebben om de overbelichte stukken te vermijden, hoor ik het graag!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 20:29

Nog iemand die kan helpen, met tips geven (vooral dan over het witte stuk.)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:27

WildWings schreef:
Sorry, deze vind ik echt helemaal niets Het konijn is echt gruwelijk overbelicht, absoluut niet mooi- heel fel. Doordat de foto in z/w is omgezet, is het ook nog eens erger omdat de achtergrond nog donkerder lijkt. Verder vind ik de compositie ook niet zo geweldig: veel achtergrond, weinig konijn. Bij de andere foto was dat absoluut niet storend, omdat het wat paste bij een zielig en angstig kijkend konijntje. Hier past dat al veel minder bij. Doe mij maar je vorige, die was erg leuk! Ja

Ik ben het hier volledig mee eens.

Ik wil je nog een tip geven. Lachen Ik weet natuurlijk niet wat voor camera je hebt, maar probeer te varieren met sluitertijden. Probeer de sluitertijd sneller te maken. Of (als je een SLR hebt) onderbelicht m. Ja Dat werkt goed. En gewoon veel oefenen met achtergronden.

//edit: Is deze foto met flits genomen??

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 16:39

Nee hoor, zonder flits. En hellaas heb ik die mogelijkheid (nog) niet.