[foto] Foto's gemaakt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden jullie van de foto's?

Super mooi
1 (2%)
Mooi
5 (13%)
Gaat wel
23 (60%)
Lelijk
9 (23%)

Totaal aantal stemmen: 38

LietJ_RobJ

[foto] Foto's gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 13:05

Hooi allemaal,
Ik heb laatst foto's gemaakt in onze tuin en ik wou weten of jullie het iets vonden.
Ik moet nog veel oefenen, maar of ik er nou goed in ben of niet,
ik wil blijven fotograferen Bloos .
Hier komen ze dan:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Commentaar welkom,
maar hou het netjes Knipoog .

xx.Robin

Moderatoropmerking:
Je bent je [tag] vergeten, ik heb hem even toegevoegd. Lachen

LietJ_RobJ

Re: Foto's gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 13:41

BERICHTJES WELKOM Huilen

SanderD

Re: Foto's gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:08

Je kunt niet van mensen verwachten dat ze na 30 minuten al 10 posts hebben geplaatst, een beetje geduld dus a.u.b! Misschien kun je dan meteen ook zonder hoofdletters typen? Normaal gebruikt men die alleen aan het begin van een zin. Pling

Nou goed, over je foto's:

1] Jammer van de bedroevend slechte kwaliteit. Verder is de compositie niet ideaal omdat je het linkse bloemetje afhakt.
2] Deze foto is kwalitatief al stukken beter. Ook fijn scherp. Wel jammer dat 'ie zo ontzettend druk is, ik weet niet waar ik moet kijken. Probeer als je een macro-foto wilt nemen dichterbij de foto te komen, zoals bij 3, en dan een mooi standpunt in te nemen.
4] Jammer dat deze onscherp is, volgens mij heb je geprobeerd dichterbij scherp te stellen dan binnen de mogelijkheden van je camera ligt. Knipoog
5] Deze is wat standaard, maar iig wel scherp. Probeer de foto wat spannender te maken, zo'n enkel bloemetje heeft iedereen wel in zijn tuin, dus probeer ook leuke onderwerpen te verzinnen. Ja

Trouwens, ik weet niet of een poll veel zin heeft als je toch vraagt om berichten... beetje dubbelop.

Nicole_

Re: [foto] Foto's gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:15

ik vind het wel leuke foto's alleen ze zijn niet echt scherp dat vind ik jammer

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:06

Okee, ik zal ook eens wat commentaar dumpen. Lachen

1. Erg veel ruis, erg donker/grauw, de compositie is ook niet helemaal duidelijk: gaat het om één of om twee bloemetjes? Nu staan er anderhalf op. Nagelbijten / Gniffelen

2. Scherp, maar erg druk door alle schaduwen/kleuren/verschil in scherpte. Kijkt in mijn ogen niet erg fijn.

3. Much better. Er is hier al duidelijker waar je naar moet kijken, al vind ik hem nog steeds ietsje te druk, door de schaduwen van takken op de grond. Schijnheilig

4. Mooi blaadje. Vork Tsja, foutje. Denk een gevalletje van verkeerd scherpstellen, of inderdaad zoals Sjoert zegt: buiten het bereik van je camera willen gaan.

5. Leuk idee en goed scherp. Leuk ook met de kleurverschillen tussen het bloempje en de plantjes. Zaten er toevallig ook nog plantjes in het midden van de bloempot? Ik had denk ik liever gezien dat het hele bloempje omlijst werd door groen. Mja, das persoonlijk.

6. Als de storende dingen onder in de rechterhoek weg waren, was dit de mooiste geweest. Leuke kleurtjes, mooie blauwe lucht! Lekker vrolijk. Ja, super! OK dan!

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:10

1: Te veel ruis, te grauw en dat iezeren stokje (?) stoort me Knipoog
2: Mooier! Door de schaduwen is de foto niet erg fijn om naar te kijken, de horizon is volgens mij ook niet helemaal recht maar ik kan het niet precies zien, volgens mij heb je je camera op zijn kant gehouden? Lachen
3: Fijne foto alleen klopt de compositie niet helemaal, om welke bloemen gaat het precies? Het lijkt mij om de grootste te gaan maar de scherpte licht bij de 2 kleinen..
4: De scherpe licht bij de bladeren de bloem zelf is onscherp.
5: Hij is ietwat saai en het dak (vaan een shuurtje) rechts stoort Lachen

Over het algemeen genomen vind ik het toch wel mooie foto´s, goed opweg! Ja

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:14

1 Vind ik het meest gelukt, buiten dat hij onscherp is, en er veel ruis in zit.
Derest vind ik dan weer helemaal niets. De compositie klopt imo niet. Vanbovenaf getrokken? Soms kan er wel wat gesleutelt worden aan het contrast, en er zijn erg veel storende elementjes. (lees: laatste foto.) Over het algemeen heb je erg onduidelijke foto's waar veel ruis en onscherpheid zit.