[FB] Ontwerp logo voor Hypo Graphics

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Harvest_Moon

[FB] Ontwerp logo voor Hypo Graphics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 18:00

Ik ben aan het expirimenteren geweest en heb de styl van het logo wel zo ongeveer gevonden en ik denk dat Dit hem word (alleen nog iets anders!) :j

Afbeelding

Ik ben zelf nog niet tevreden, het paard vind ik erg gaaf en wil ik zeker houden maar de tekst 'Hypo Graphics' zelf vind ik niet mooi staan en links bovenin de hoek is het te 'leeg'...

Ik heb ook een paar eerdere ontwerpen:
http://www.plaatjesupload.nl/output/1177707083.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/output/1177707067.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/output/1177707109.jpg

Ik vind het zelf steeds te simpel of te saai of de tekst viel niet genogeg op in vergelijking met het paard etc. Wat vinden jullie ervan?
(op 2 staat trouwens nog H-Pictures, dat is de tekst die ik als copyright op mijn foto's zet Knipoog )

Hebben jullie nog tips/ideeën over wat ik nog in het logo kan verwerken of hoe ik de witte ruimte kan opvullen zonder dat het erg stoort?
Het paard dat je op het eerste logo ziet wil ik zeker houden Ja
Kom maar op Haha!

SSDesign

Re: [FB] Ontwerp logo voor Hypo Graphics

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:32

Ik kan me in alle logo's niet goed vinden. Ik vind de letters idd slecht leesbaar. Daarnaast vind ik het paard niet echt mooi geknipt. Beetje vaagjes? De 3e zou ik zowizo niet kiezen, de eerste vind ik nog het beste (die je als plaatje gedaan hebt).

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:54

Ik vind het ook niks. Te veel dingen leiden af waar het eigenlijk om gaat. De letters zijn onduidelijk en de hoek is inderdaad te leeg. Het paardenhoofd is ook niet mooi scherp, wat wel handig is bij een logo. Ik zou het geheel veel strakker maken.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 19:07

Bedankt voor het commentaar Lachen
Tsja strakker hoe bedoel je dat precies? Ik moet zeggen dat ik ze zelf allemaal ook nooit echt geweldig heb gevonden Bloos
Hoe zouden jullie het logo dan verbeteren?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:14

Een strakker lettertype, zoals Tahoma. En de contouren van het paard strakker maken. Maar ik zou overnieuw beginnen, het is het helemaal niet in mijn ogen. Haha!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:37

Een logo is het handigst als het 'inplaatsbaar' is verschillende jasjes, op verschillende plaatsen, etc.. Denk bijvoorbeeld aan Nike, die zie je overal op, en dat logo wordt aangepast aan de layout zodat het een mooie match is.
Dit laatste is denk ik wat je nog kunt verbeteren aan dit logo - ik denk niet dat het erg aanpasbaar is om het ergens in te verwerken. Het kader om je logo geeft het de indruk alsof het een losse afbeelding is, een bewerking, geen logo. Die zou ik allereerst eens weg doen, en dan zo simpel mogelijk denken.

Een paar fantasieën: het paard in het midden (niet vaag), op de voorgrond de naam in een mooi lettertype. De Hypo's op de achtergrond zou ik weglaten.

Hopelijk snap je 'n beetje wat ik bedoel over het "vervormbaar" maken van je logo, anders wil ik nog wel een poging doen tot een wat betere uitleg. Haha! Succes iig!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 20:39

De post van Sander_ vind ik erg goed.

Voor dat je een logo (of beeldmerk, mascotte of net wat je wensen zijn) gaat maken is het verstandig om je eerst eens te verdiepen in wat het inhoud. Een logo moet te plaatsen zijn op verschillende materialen en in verschillende groottes. Je zult er dus rekening mee moeten houden dat kleine en te dunnen lettertypes meestal niet werken. Verder zijn schaduwtjes, blurs en glows uit den boze.

Ga eens onderzoek doen naar logo's. Bekijk logo's van diverse grote merken.
Het zijn logo's met een uiterlijk wat direct iets zegt over het type bedrijf of instantie. Denk bijvoorbeeld eens aan het logo van de NS. In werkelijkheid is het een van de meest veelzeggende logo's in Nederland. Heel erg simpel, maar zo duidelijk waar het over gaat. Daar zijn geen schaduwen en dunne fontjes voor nodig. Lachen

Probeer voor een font te gaan wat op zich zelf staat en ook met corps 8 goed te lezen is. Neem een font wat aansluit op dat wat je wilt uitstralen en (ook erg belangrijk) aansluit bij het eventuele beeldmerkje of mascotte waarmee je het wilt combineren.

Zoek eens in een bibliotheek of boekhandel naar boeken over logo's, en logo ontwerpen. Het bekijken van huisstijlen en huisstijl handboeken kan je ook heel goed helpen. Probeer de positieve punten daar uit op te schrijven, en vervolgens tot te passen in je eigen logo.

Mocht je specifieke vragen hebben kun je altijd pb'en Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 08:50

Ik ga helemaal met Fairie en sander_ mee. Je logo moet gewoon strak zijn, niet teveel mooiigheidjes erin, dat leidt alleen maar af, en het wordt er eigenlijk niet mooier op.
Zoals het sierlijke lettertype, de schaduw, de letters in het paardje op de achtergrond.. Een logo moet ergens ín passen, niet ergens óp. En het zal nooit ergens in passen, als er een rand omheen staat, en het een hele aparte afbeelding wordt..

Ik zou het echt veel strakker houden.. Geen randje, geen schaduwachtige tekst, geen frummeltjes als de letters in het paard.. Lachen