Eens ze in het park was aangekomen zocht ze heel het park door,maar Stefaan was nergens te bekennen dus besloot ze om hem een sms te sturen ;
Hoi,
Ik ben er al,maar ik zie je niet.Spreken we af aan de poort?Zie je daar!
xGitteAan de poort stond ze te wachten,zonder antwoord van Stefaan.Hij zou het vast wel goed gevonden hebben dacht ze.Toen het half 11 was belde ze Stefaan,maar die nam niet op.Om 11uur gaf ze het op en was ze naar huis gefietst.Zou Stefaan het expres gedaan hebben?Zou hij haar expres zolang in de kou hebben laten staan?Allemaal vragen die door haar hoofd spookte.Het was best laat,en ze was moe,het park was tenslotte niet echt bij deur!Dus besloot ze om te gaan slapen.
‘Triiiiiiing’deed de wekker weer.Met een boos ochtendhumeur drukte Gitte de wekker weer,zoals elke dag af.Vandaag zou ze het weer goedmaken met Yolanda,het was toch niets tussen haar en Stefaan? In de verte zag ze Yolanda al staan,en wuivde,moest ze reactie terug verwachten?Blijkbaar niet!Vlug deed ze haar fiets op slot en ging naar Yolanda.
‘Hoi meis’zei Gitte.Yolanda zweeg en keek met een boos gezicht naar Gitte.’Het is niets tussen mij en Stefaan,je kan gerust tegen me praten’zei Gitte,niet al te overtuigend,in de hoop dat er ooit nog iets tussen haar en Stefaan zou groeien.Weer bleef Yolanda zwijgen.’Ik doe hier lekker moeite om het weer goed te maken en jij werkt me helemaal tegen,echt gezellig vind ik dit niet hoor’zei Gitte weer,maar dan weer op een toon,die steeds bozer werd.
In de les Duits zat ze ook naast Yolanda.Hoe vaak Gitte ook begon te praten tegen Yolanda,hoe verder dat ze ging weg kijken.Maarja,wat zou ze gaan doen?Ze kent heus niemand in de klas aangezien ze nieuw is van dit jaar!Nee,Gitte is haar enige vriendin en daar was Gitte nou eens zeker van.Yolanda zou nooit zonder haar kunnen,nee nooit.
Na een vervelende dag school te hebben gehad,en nog steeds niet tegen elkaar te hebben gesproken gingen Gitte en Yolanda op hun eigen weg naar huis.
Toen Gitte thuis kwam plofte ze neer op de bank.’Zucht’zei ze zonder écht te zuchten.Wat zou ze gaan doen?Op vrijdag ging ze nooit naar de manege,dan had Sunshine rustdag en dan was er verder toch niets te doen.Ze ging maar op MSN,Of daar iemand online zou zijn.Ja,er waren 3mensen online,best weinig vond ze.Het waren Iris,Mirhe en Yolanda.Al vlug begon Iris tegen haar te praten.
Iris(L)Yappie : Hoi
Gitte(L)Sunshine,Yolanda
: Hoi
Iris(L)Yappie : Ik ben heus niet boos op jou hoor,dat lijkt alleen maar zo.
Gitte(L)Sunshine,Yolanda
: Dan kan jij wel goed toneel spelen want het lijkt wel érg hard zo!!
Iris(L)Yappie : Ik doe niet voor niets toneelschool he!
Gitte(L)Sunshine,Yolanda
: Je moet zo niet doen hoor,ik heb je niet eens wat misdaan.
Iris(L)Yappie : Wel,ik zeg toch dat ik niet boos ben ? 
Gitte(L)Sunshine,Yolanda
: Laat ook maar,ik moet eten!
Iris(L)Yappie : Adios.
Gitte(L)Sunshine,Yolanda
: Doei!Gitte melde zicht af en ging naar beneden,Hmmm wat rook het lekker,het waren vast heerlijke frietjes!Aan tafel was het dood stil,moeder zei niets,zus zei niets en vader,die was nog op het werk.Als haar vader er was werd er altijd vrolijk gepraat,maar als hij er niet was dan zei niemand wat.
Na het avondeten ging ze naar boven,ze had nog wel enkele “Penny’s” liggen,die haar eigenlijk niets boeide.Maarja,wat moest ze anders doen hé?In 1 van die Penny’s stond zij met Sunshine vroeger.Ze weet het nog goed,ze heeft die foto wel 10 maal opgestuur op persé in de Penny te komen.Even keek ze op de klok 22:13 las ze,Hmmm..Ze ging maar slapen,al moest ze er morgen niet vroeg uit.
De volgende ochtend werd Gitte wakker van haar Gsm die trilde,ze had wéér een bericht van Stefaan.Ze opende het gauw,ze wou wel weten wat hij te zeggen had.
Hoi Gitte!
Sorry dat ik niet kwam opdagen maar me moeder heeft een ongeluk gehad en ik was mee naar het ziekenhuis met haar.
Vanavond,zelfde uur aan de poort van het park.
Tot dan!
Stefaan.Gitte ging akkoord,maar stuurde niets terug aangezien haar beltegoed weer op was.De hele dag zat ze voor TV chips te eten en cola te drinken tot 4u.Toen kon haar moeder haar éindelijk naar de manege brengen.
Toen ze op de manege was stond Iris al op haar te wachten.’Hoi,ik ben echt niet boos ik zou niet weten hoe je erbij komt.’zei Iris op een verbaasde toon.’Sloom rijden,boos kijken,samen met Yolanda tegen mij spannen’begon Gitte heel de tijd af te ratelen.’Nou,we gaan opzadelen en we zien na de les wel.’
Toen ze allen in de bak verzameld hadden kon de les beginnen.Sunshine was zoals elke zaterdag super hevig en was bijna niet te houden,gelukkig ging het nu wél snel.Eindelijk was de les gedaan,Gitte had er niet zoveel zin in vandaag.Na de les was ze nog lang blijven na-praten met Iris,maar om 8uur besloot ze om naar huis te gaan.
Toen ze thuis was ging ze meteen in de douche,maakte ze zich op en deed haar mooiste kleren aan.Ze was eindelijk klaar voor avond alléén met Stefaan.Ze fietste naar het park,waar nog geen Stefaan was.”Hij zal wel komen”dacht Gitte.
Dit keer kwam hij wel opdagen,met nog 2vrienden.Huh?Wat waren ze van plan.Gitte ging toch gezellig met Stefaan alléén naar het park?Ze kwamen alleen dichter,dichter en dichter.Gitte wist gewoon niet meer wat ze moest doen..