[Foto's] Een aantal foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

[Foto's] Een aantal foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 14:02

Gisteren was mijn neefje op bezoek, en net op dat moment had ik de fotocamera bij de hand. Dat leverde een aantal leuke fotos op Lachen Daarna ben ik nog even langs mijn verzorgpaarden gereden en daar heb ik ook nog een aantal leuke fotos gemaakt.

De fotos zijn gemaakt met de Kodak EasyShare C340. Fijne camera om mee te werken, als amateur. Ik zet de fotos hier neer omdat ik graag commentaar wil, en eventuele tips. Overigens, gelieve de fotos niet voor eigen gebruik te gebruiken.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

Bij de fotos van mijn neefje zie je bij 1/2 fotos lelijke achtergrond. Behoorlijk jammer, maarja.

Ogrop

Re: [Foto's] Een aantal foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:23

1) het lijkt er op alsof je de kaak hebt scherpgesteld, en daarom is de bovenkant erg onduidelijk, en dan zoals je zelf als zegt de achtergrond. De compositie vind ik opzich helemaal niet mis, als had je hem beter wat lichter getrokken.
2) Zonde van de achtergrond! De compositie is imo niet zo geslaagd; Te veel nek, en geen haar en weinig voorhoofd. Door de bril vergroten de ogen precies en dat doet de foto geen goed. (of het is smaak.)
3) deze vind ik minder geslaagd; veel ruis, onscherp en storende elementen op de achtergrond. (dus ook weer die achtergrond.)
4) Leuke compositie, ik had scherpgesteld op de ogen, inplaats van op het glas, en het glas er helemaal opgezet. Wellicht is het een digitale camera? Probeer dan het hokje (als hij handmatig staat) voor de scherpstelling op de juiste plaats te zetten.
5) Leuke foto Ja De meest geslaagde uit je serie vind ik. Persoonlijk had ik dat zadel weggelaten, al heeft het zo ook wel iets. En wat een zonde van de achtergrond (het hek.) ook de shaduw op de manen (in het begin dan) vind ik jammer.
6) De achtergrond is imo oncorrect, het halster trekt je aandacht en wellicht was dat niet de bedoeling. Probeer hier ook de juiste scherpstelling te vinden. (ogen?)

Al bij al zijn het best leuke foto's Ja

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:15

Ik zal ook even kijken of ik nog wat commentaar kan geven waar je wat aan hebt...

1) De compositie vind ik eerlijk gezegd een beetje storend. Ze kin staat er nét niet op en ik zou 'm er net wel op hebben gezet. Ook stoor ik me er een beetje aan dat de bril ongeveer op de rand van de foto zit. De achtergrond is dan wel niet zo mooi, maar hierdoor wordt mijn aandacht meer door het midden van z'n hoofd (bij z'n oor zegmaar) getrokken dan z'n gezicht, wat ik wel liever zou willen.
2) Zoals Soet zegt; teveel nek en te weinig voorhoofd. Ik had het hoofd iets lager geplaatst, net onder zijn kin, en een iets grotere afstand zodat er wat meer van z'n haar te zien was. Ook ben ik het met Soet eens wat betreft de ogen; die worden een beetje vergroot door de bril, wat teveel opvalt hier.
3) Precies wat Soet zegt.
4) Ik zou hier het glas er helemaal op hebben gezet (het stoort me dat de onderkant er niet helemaal op staat) en iets minder voorhoofd. Verder is de compositie erg leuk. Ja
5) Net als Soet vind ik dit de meest geslaagde foto. Behalve de (storende) achtergrond heb ik hier eigenlijk niks op aan te merken.
6) Deze vind ik niet zo mooi. Het halster is overbelicht en trekt teveel de aandacht, ik zou iets meer hebben ingezoomd op het oog. Is dit trouwens de enige foto die je niet zwartwit hebt gemaakt?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 12:18

Bedankt voor het commentaar. Hier kan ik iets mee Lachen Nummer 6 was inderdaad de enige die niet in het zwartwit is gemaakt. Lachen