[Foto] Kim, Sanne, Robbie&Danny.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

[Foto] Kim, Sanne, Robbie&Danny.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 11:12

Vorige week zondag was moederlief jarig, en omdat de kinderen (neefjes en nichtjes) én ik allemaal niet zo van verjaardagen houden, kwam ik op het geniale idee dan maar een shootje op het strand te doen. Had niet verwacht dat ze het leuk zouden vinden, maar eigenlijk waren ze wel enthousiast.

Normaal fotografeer ik alleen maar paarden (en zo af en toe een bloemetje Knipoog ), dus dit was de eerste keer dat ik serieus mensen aan het fotograferen was. De meiden werkten héérlijk mee, de jongens pas nádat ze ruzie hadden gemaakt, elkaar bekogeld hadden met zandballen en stokken, en natuurlijk wilden ze eerst zelf even foto's maken, voordat ze model wilden staan. Dan was er ook nog het probleem dat ze álles anders wilden dan ik het in gedachten had, maar dat gaf toch eigenlijk ook wel wat spontaniteit aan de foto's..

Maar goed, voor de eerste keer (voor ons allemaal) vind ik dat er toch wat redelijke foto's tussen zitten, tips ben ik altijd érg blij mee!

1. Afbeelding
Even voorstellen: Danny, Kim, Sanne, en Robbie, vlnr. (en Yep, Robbie heeft nogal moeite met lachen voor de camera Clown )

2. Afbeelding
De dames.

3. Afbeelding
De heren.

4. Afbeelding
De foto waar ik zelf érg tevreden mee ben. Echt precíes het plaatje wat ik wilde laten zien..

Zoals ik al zei: Commentaar, kritiek en tips kan ik érg goed gebruiken en ben ik erg blij mee! Aan reacties als: 'Leuke foto's', of 'Ik vind het helemaal niks', heb ik dus niets. Vertel waaróm je iets mooi/niet mooi vind, wat had je anders gedaan, wat had je zo gelaten, wat vind je zonde en wat juist niet, enz.

Groetjes, Joyce

This_is_me

Re: [Foto] Kim, Sanne, Robbie&Danny.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:24

OW echt heerlijke foto;s om naar te kijken.. Wat een geweldige koppies hebben de kids!!!

Foto een zou iets meer uitgesneden mogen worden aan de rechter kant.. Maar misschien is dat ook weer smaak gebonden hoor!!
foto 2 , 3 en 4 misschien een wat rechtere horizon..

Ik vind het hele leuke en mooie plaatjes om naar te kijken ... Toppie!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:37

Echt heel leuke momenten! Lekker vrolijk, wat echt past bij kinderen op een strand OK dan!
Qua kleuren vind ik ze een beetje donker/grauw. Persoonlijk vind ik de scheve horizon (vooral op de laatste foto) erg storend.... Soms kan het wel, maar bij een zee valt het extra op en stoort het in het beeld.
Wel een goed begin van je "mensenfotografie" Ja

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:49

Mooie foto's Ja Vooral foto 4 spreekt me aan.
Bij sommige vind ik het een beetje storend dat de horizon scheef is of dat ze een beetje grauw van kleur zijn maar verder vind ik het (al helemaal voor de eerste keer mensen fotografie) goed gelukt ! OK dan!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 12:27

Super bedankt voor de leuke reacties Lachen Geeft me weer even een egoboost, haha Knipoog

Van de horizon wéét ik dat ik moet leren hem recht te houden, en meestal is het eerste wat ik doe, kijken of de horizon recht is. Maar dan verander ik toch weer van standpunt, ben ik op hele andere dingen aan het letten, en floeps.. staat de horizon scheef!

Weet iemand wat ik kan doen (volgende keer) aan de grauwe kleuren? Ligt dat aan mijn witbalans, of moet ik een langere sluitertijd nemen voor lichtere foto's?
Wil in ieder geval vaker mensen (vooral kinderen, ik denk persoonlijk dat die een stuk makkelijker (vrijer) op de foto te zetten zijn dan volwassenen) gaan fotograferen. Heb nog een paar erge leuke overbuurmeisjes, en het dochtertje van een kennisje is ook erg fotogeniek, dus ik denk dat ik die binnekort maar even lief ga aankijken Knipoog

[Edit]Kleurbalans->witbalans, natuurlijk Knipoog
Laatst bijgewerkt door Joyce_ op 06-04-07 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:32

Uhm.... aan de sluitertijd hoef je niet echt wat te doen.... daar worden ze hooguit overbelicht van en dat is niet echt het "probleem". Het zijn meer de kleurtinten.... je witbalans heb je handmatig ingesteld zie ik, dus missch dat die niet helemaal goed stond en ook met nabewerking kan je er nog wel wat uithalen denk ik.
Dat geldt ook voor je horizon trouwens.... zo los uit de hand is mijn horizon heel vaak niet recht hoor Nagelbijten / Gniffelen Maar die zet ik dan naderhand recht. Je moet dan wel wat ruimte over hebben om bij te kunnen snijden natuurlijk. Op foto 2 en 3 heb je daar bijna geen ruimte voor.... om die reden zoom ik vaak wat minder ver in...dan heb je wat meer cropruimte naderhand.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 13:08

Hmm, wat maf, ik heb mijn witbalans nooit handmatig staan, eigenlijk.. Ik zal eens kijken wat ik met nabewerken kan doen. Ben daar geen ster in, maar wie weet kan ik het nog wat ophalen Lachen Bedankt in ieder geval!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 13:44

Geen idee hoor... maar in je exif staat "manual".

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 16:56

Oh oké, tja, dan geloven we die maar, haha! Zou best kunnen dat ik hem daar perongeluk op heb gezet oid, ik heb wel vaker van die stomme kleine dingetjes Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:13

Best lekkere foto's hoor. Ik kan me voorstellen dat de jongens niet zo enthosiast waren over het poseren Nagelbijten / Gniffelen

1) Ik vind het erg jammer dat ze oftewel niet allemaal hun voeten toonden, oftewel niemand hun voeten lieten tonen.

2) Ik had liever nog een stukje lichaam van Sanne gezien. (zoals bij Kim dus) Hier heb ik de indruk dat Kim haar gezicht scherper is als die van Sanne en dat vind ik persoonlijk erg jammer, al kijken de meeste mensen daar niet echt naar Lachen Misschien ging het wel leuker geweest zijn als er bij Sanne ook wat 'gerollebol' was bij het zand van de ellebogen. (zie: bij Kim) Maar wellicht beeld dit zo beter het karakter van die twee uit?!

3) Erg leuke foto! Erg jammer dat de foto scheef is getrokken, (zie horizon) en ook het haar van Robbie loopt een beetje over in de trui van Danny, en dat vind ik toch redelijk storend om naar te kijken. Hier heb je gekozen voor een centrale compositie, dan vind ik het jammer dat er langs de kant van Danny meer ruimte is, als bij de kant van Robbie! Ook hier weer zie je aan de horizon dat de foto scheef is getrokken. En ik had liever het 'gerollebol' in het zand langs beide kanten gezien. (bij Danny zie ik een soort van kring in het zand- Die bij Robbie vervaagd.) Maar ook hier weer kan dit misschien het karakter van Robbie en Danny beter uitbeelden?!

4) Je zegt het zelf al, een heel erg mooie en leuke foto! Ook hier weer zie je dat de foto scheef is getrokken. (maar imo trekt het je aandacht niet zo zeer) en dan kon je misschien ook nog de schaduw van Kim er helemaal op zetten (het hoofd staat er nu niet op) persoonlijk vind ik dit wel wat hebben, maar ik kan me voorstellen dat sommigen het liever op die manier hadden gezien.

Ik vind het prachtige foto's Ja en al helemaal voor je eerste keer! (van mensen dan) Afgezien van het feit dat dit wellicht (vooral de jongens dan) erg levendige kindjes zijn, heb je de foto's lekker scherp gekregen. En zoals je zelf al zegt ze stralen erg veel plezier uit, en zo blijft het spontaan! Zo nu heb je mijn rijtje van commentaar gekregen; Hopelijk heb je er wat aan!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 17:17

Karakter zo uitbeelden is niet bewust gedaan, maar vond ik toen ik de foto's naderhand bekeek, wel erg opvallend, en juist erg leuk Lachen Kim en Danny zijn inderdaad de wat drukkeren (al kan Robbie er soms ook wat van), en vooral Sanne is erg rustig.
Maar je hebt heel erg gelijk met je tips, de volgende keer zal ik er zeker aan denken! Vind het érg fijn dat ik zulke goed onderbouwde reacties krijg hierop haha, daar kan ik tenminste wat mee Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:53

Mooie foto's. Leuk idee ook.
De horizon is bij de foto's niet recht, maar goed dat is al gezegd. Knipoog

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:35

Wat een leuke kids *LOL*
Je hebt ze leuk op de foto weten te zetten hoor.