[FOTO] Probeersel met zwarte achtergrond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

[FOTO] Probeersel met zwarte achtergrond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 15:07

Hey, Deze week vroeg ik raad aan bokt, om een zwarte achtergrond op je foto te verkrijgen. Ik heb een paar goede adviezen gekregen, en kort daarna ben ik gaan uittesten. Dit is er uit gekomen. Graag opbouwende tips, aan ‘mooi’ & ‘lelijk’ of ‘het spreekt me niet aan’ heb ik niets. Verbeteringspunten, en dingen waar ik aan moet gaan werken (volgens jullie) zijn welkom.

1] Vind ik zelf de geslaagdste, Bij de originele versie komen de ogen zelf mooier uit vind ik. Maar de achtergrond was imo te grijs, vandaar de bewerking.
Afbeelding
- Klik voor de originele foto.

2] Originele foto, opzich leuke foto vind ik zelf, jammer van de geelachtige haren vanachter. En zonde van die ogen. Ik vind het best moeilijk om de ogen ‘normaal’ te krijgen, afgezien van het feit dat dit een albino is. En bij het bewerken van de ogen trok het op niets. Vandaar.
Afbeelding

Groeten,
Soet.

Ogrop

Re: [FOTO] Probeersel met zwarte achtergrond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 19:29

Upje Gaaaap

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:35

Ik ga proberen commentaar te geven,

allereerst voor de eerste keer netjes gedaan, het wil mij nog steeds niet lukken!

Foto 1: Erg zonde dat er aan de linkerkant een hoop weg valt, wat op de orginele foto wel te zien is. Verder zit er hier aardig wat ruis in, maar dat kan aan mijn computer leggen!

Foto 2: Inderdaad zoals je zelf al zegt, zonde van de gele haren achterin en van de ogen. Ook zweeft ze voor mijn gevoel, ik had haar liever geplaatst op de grond gezien.

Sorry voor het slecht onderbouwde commentaar!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 20:29

Inderdaad, jammer van dat wegvallen bij foto 1 vandaar die originele foto er bij. (imo de beste van alle drie, maar niet geheel zwart vandaar de bewerking er bij) Verder was dat ruis ietswat de bedoeling, als ik dit konijn op de foto zet met een zwarte achtergrond, komt dit of overbelicht over, of geelachtig (bv bij de 2e) Vandaar dat ik hier niet geheel scherp ging.

Bij foto 2 vind ik die gele haartjes ook echt doodzonde, maar als ik het anders ga bekijken vind ik dat er zo w el wat diepte in komt. Verder stond hij (ik weet het, hij heeft een beetje een meisjes uitstralen, haha.) geplaatst op de grond, maar door het zwarte gaat het precies zwepen. Daar heb je een punt in. Hier heb ik gewoon het contrast iets wat naar boven gedaan, ik kan proberen de echte originele te vinden, wellicht zag je daar beter het 'staan' er van.

Je hebt helemaal gelijk in je commentaar Ja (en die is zeker niet slecht onderbouwd) Lachen Bedankt.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:09

Ik vind het spijtig dat rond het konijn nog veel grijs is...het ziet er niet natuurlijk uit..

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 09:07

Bij welke foto? Een zwarte achtergrond maakt de foto's zoiezo rapperf onnatuurlijk.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:45

De eerste vind ik de mooiste; wsl omdat daar de positie leuker is. Bij de tweede neem je je foto direct in z'n gezicht en dat komt nogal flets over tov de zwarte achtergrond. Ik heb er zelf niet zo veel verstand van maar veel blijven oefenen Soet, dan kom je er wel. Magali

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:45

Bij de 1ste vooral.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 11:04

Magli, ja de compositie daar is inderdaad beter, de tweede vind ik ook niet zo geslaagd, maar imo wel de beste achtergrond (wat de bedoeling was) bedankt voor je reactie Lachen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:34

Ik vind het erg mooie foto's Ik zelf kan dit dus echt niet Nagelbijten / Gniffelen (en mijn camera ook niet Nagelbijten / Gniffelen )

Maar omdat ik er dus niet veel van weet heb ik eigelijk geen commetaar Vork

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 12:44

Haha bedankt Aransje Ja Lovers
Is eigenlijk ook de eerste keer dat hier dit soort foto's uit komen hoor. En nu heb ik de foto camera kapot gemaakt, dus zo schiet het ook niet op Vork