[FOTO]Tips gevraagd: fotograferen op begrafenis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

[FOTO]Tips gevraagd: fotograferen op begrafenis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 12:54

Beetje akelige titel en het is ook een akelige gebeurtenis:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=744932&hilit=

Het pasgeboren kindje van vrienden is dus overleden en wordt a.s. donderdag begraven. We hebben inmiddels de ouders gesproken en ze gaven aan alles in een roes te beleven. Nou kan ik me voorstellen dat alles donderdag ook langs ze heengaat dus ik wilde aanbieden om foto's te maken. (heb een mooie spiegelreflex). Ik kan me voorstellen dat je het je later nog eens voor de geest wil halen.
Ik weet nog niet of ze het willen hoor, maar ik was er zo mee bezig, ik denk ik bereid me vast een beetje voor.

Ik had me zelf zo voorgesteld om bijvoorbeeld van de bloemstukken mooie close ups te maken, als het mooi weer is van de lucht bijvoorbeeld. Geen huilende gezichten vol in beeld, maar wel handen die elkaar vasthouden of een groep mensen vanuit een bepaalde hoek.

Ik weet het niet hoor, wordt dit uberhaupt wel gedaan (was zelf eens op een begrafenis waar alles gefilmd werd) en wat kan absoluut niet? (nou ja, de voor de hand liggende dingen kan ik zelf wel bedenken natuurlijk, je wil je niet op de voorgrond dringen)

Wat zou nou belangrijk zijn om op de foto te hebben?

Britt90

Re: [FOTO]Tips gevraagd: fotograferen op begrafenis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:08

Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is....

Ik zou proberen je zo onzichtbaar mogelijk te bewegen, en om niet veel geluid te maken. Alhoewel dit laatste nog wel moeilijk is, omdat een spiegelreflex nou eenmaal meer geluid maakt dan een compactcamera.

Ik zou inderdaad niet de gezichten van bezoekers op de foto nemen, ik denk niet dat ze dit op prijs stellen, vooral niet nu ze het zo moeilijk hebben.

Ik zou me voornamelijk richten op de bloemstukken en misschien symboliek, als een vliegende vogel o.id. vast proberen te leggen. Misschien kan je ook nog even met de desbetreffende persoon wat pverleggen hoe zij het graag wilt.

Heel veel succes/sterkte Lachen

WowAmigo

Re: [FOTO]Tips gevraagd: fotograferen op begrafenis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:17

Ja, ik spreek vanavond familie, dus ik ga zowiezo overleggen of/wat ze willen. Ik denk idd dat wat je zegt, de bloemstukken en symboliek wel het mooiste is. is natuurlijk net wat je wil (als ouders), of precies de dag kunnen nagaan later of een sfeeridee krijgen.