[TEK] Nieuwsgierig soms? (aanvraag voor Waldo)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

[TEK] Nieuwsgierig soms? (aanvraag voor Waldo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 12:47

Afbeelding

als je mijn vorige topic ([TEK] pony met bloempje) hebt gezien.. kun je opzich wel zeggen dat het wat is verbeterd, alhoewel er aan dit plaatje nogsteeds veel mag veranderen vind ik!
de tekening is gemaakt met houtskool en houtskoolpotlood, jammer genoeg is door de scanner de tekening iets 'rommeliger' geworden(de lijntjes die in het echt minder opcallen vallen hier juist op!) , en een beetje bruin uitgevallen.. verder is de tekening niet veel achteruit gegaan. vind deze scan best goed gelukt.
ik heb de tekening op A4 formaat gemaakt, zodat de tekening makkelijk te scannen was. maar mijn eerste plan was om hem op A3 formaat te maken.

tips en trics zijn altijd welkom!
want ik plaats mijn tekeningen om te leren!

edit* iets wat mij nu pas opvalt is dat ikl het paard veel te erg heb omlijnt, dat mag wel verbeteren vind ik!

Harvest_Moon

Re: [TEK] Nieuwsgierig soms? (aanvraag voor Waldo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:53

mooi gedaan !
Ik heb je vorige topic niet gezien dus verbeter puntn kanik niet noemen, ik kan wel zeggen dat ik hem mooi vind, is hete en arabiertje ?
Alleen de nek had wel ietsje realistiser gekund, het klopt net niet helemaal en de borst loopt te lang door naar boven Knipoog
Het hoofd vind ik heel goed gelukt, mooi gemaakt Ja

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:11

ja dat van de borst zie ik nu ook.. vind ik idd ook te lang.. maar ik ga hem wat meer uitwerken! het is geen arabiertje..
maar de oren zijn te kort vind ik en het hoofd te smal. Boos!
grr.. en het houtskoolpotlood valt niet uit te gummen!!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:16

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:31

ik zie het wel, dat het hetzelfde paard is Ja
ik vin hem ook mooi hoor, zelf kan ik het je niet nadoen *LOL*

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:28

Deze is al beter dan je vorige geposte tekeningen. Het hoofdje is al iets sprekender. Waar je nog op zou kunnen letten is meer zachtere overgangen/ licht donker verschil.
Het paard is wel een beetje uit zijn verhouding gerukt, dat is jammer! Je zegt dat je de foto niet echt nagetekend hebt.. maar dat is júist goed om te oefenen aan verhoudingen bijvoorbeeld! Als ik jou was zou ik gewoon eens proberen een foto zo goed mogelijk na te tekenen en dan echt alleen te tekenen wat je ziét. Leer je heel veel van, zo heb ik het ook altijd gedaan, en weet je op een gegeven moment de verhoudingen wel ongeveer Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 20:57

okee, heel bedankt voor de tips, daar kan ik echt veel mee!
misschien dat afwisselen juist goed is af en toe écht uitgaan op de foto, andere keren juist een beetje je fantasie er doorheen gooien en zelf een houding creeëren?

groetjes

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 19:45

joepie op basis van deze tekening heeft iemand een nieuwe aanvraag gedaan.. en ik krijg er nog eens wat voor ook Lachen