Ik ben Isa en ik ben 11 jaar. Ik vind het leuk om zo nu en dan een verhaal te schrijven. Er zitten vast een heleboel typ fouten in. Maar ik wilden wel een keer een verhaal met jullie delen. Tips zijn altijd welkom, maar houd het wel een beetje aardig:
Deel 1:
Citaat:"Kim!" roept Mariska. "Ja, rustig joh! Ik was even mijn make-up aan het doen!" Antwoorden Kim boos terug. "Sorry hoor, maar we moeten nu echt naar de manege!" Zei Mariska. 10 minuten later zaten Mariska en Kim op de fiets. Kim was haar boosheid allang vergeten. "Ik denk dat ik op die nieuwe pony moet" Zei Kim maar om de stilte te verbreken. "Daar ben jij niet goed genoeg voor" antwoorden Mariska jaloers. "hou toch op, daar weet jij niks van, ík moet op die nieuwe pony" Zei Kim. Zwijgend fietsten de meiden verder. Zo kwamen ze er natuurlijk nooit uit. "De enige oplossing om te zien wie er gelijk heeft, is fietsen naar de manege" Zei Mariska. Aangekomen op de manege renden de meiden naar het lijstje met hun namen erop. "Bléh, ik moet op Sepp!" Riep Mariska. "Ik moet op een één of andere Medusa" mompelde Kim. De lesgeefster kwam op de 2 meiden af. "Is er iets?" Vroeg Milena poeslief. "Wie is, waarom?" zeiden de 2 meiden door elkaar. "Oké rustig" Zei Milena lachend. "Waarom moet ik op Sepp?" Zei Mariska als eerst. "Omdat jij goed op hem kan rijden, maar weetje, als je Sepp niet leuk vind mag je ook wel op King" Antwoorden Milena grinnikend. "Ne..ee dankje" zei Mariska stotterend. "En wat is er met jou Kim?" vroeg Milena aan Kim. "Wie is Medusa nou weer?" Vroeg Kim. "Dat Kim, is die nieuwe" Antwoorden Milena. "Zie je nou wel!" Zei Kim met een pesterige toon in haar stem. "Wat zie je nou wel?" Vroeg Milena verbaast. "Mariska en ik hadden een weddenschap... ik zei dat ik wel op die nieuwe mocht. Maar Mariska zei dat ik daar niet goed genoeg voor was." Vertelde Kim. "Weetje Kim, je kan goed rijden, maar je moet nu niet gaan denken dat je álles aan kan. Zeg maar tegen Mariska dat jullie allebei even veel gelijk hebben" Antwoorden Milena rustig. Kim rende snel naar de box van Sepp. Mariska stond hem te poetsen. "Mariska... ik moest van Milena zeggen dat we allebei even veel gelijk hebben. Medusa is die nieuwe, maar ik mocht niet te veel opscheppen" Zei Kim hijgend. "Het is al goed Kim, ik had al zoiets gedacht, maar ga jij nu maar snel naar Medusa" Antwoorden Mariska rustig. Zoekend in alle boxen ging Kim opzoek naar Medusa. Toen Kim een onbekende pony zag, dacht ze meteen dat, dat medusa was. Milena kwam aan en vertelde dat dat Medusa niet was. “Maar waar staat ze dan?” Vroeg Kim. “Als je hier even rechtdoor gaat en dan de 2de box, daar staat een kleine pony met de kleur wit” Antwoorden Milena. “Klein en wit, klinkt niet echt leuk” Dacht Kim. Maar die gedachte ging al snel uit haar hoofd toen ze de mooie pony zag. “Hoi, mooie pony” begroette Kim de pony. De pony brieste zachtjes tegen Kim haar hoofd. “Ach, wat lief ben je toch” Zei Kim. “Zo tevreden Kim?” Vroeg Milena. “Ja zeker” Antwoorden Kim diep in gedachte verzonken. “Mooi, poets haar dan maar snel en zadel op” Zei Milena. Kim gaf al geen antwoord meer en ging snel naar de zadelkamer. De kinderen van de volgende les stonden met elkaar te smoezen. “Ach, daar heb je de trutten van de manege weer!” Dacht Kim. Snel pakten Kim het zadel, hoofdstel en poetsbak. Eén meisje van de 5 riep naar Kim. “Niet reageren” dacht Kim bij zich zelf. Maar al snel voelden Kim een hand op haar schouder. “Ja, wat is er?” vroeg Kim bits. “Nou zeg, je hoeft echt niet zo te reageren, vertel op… moest je slijmen bij Milena om op dat nieuwe paard te komen” Zei het meisje met de grootste mond. “ Pff… ben je jaloers ofzo? Ik word gewoon vanzelf geplaatst op dat nieuwe paard. En nog wat, dat nieuwe paard heeft een naam!” Antwoorden Kim onzeker. “bedankt voor de uitleg… trut” Zei de arrogante. Vlug liep Kim door. Weg van de meisjes weg van de zadelkamer. Eerst liep Kim even langs Mariska en Sepp. Die deden alles op hun gemak. “Ach, laat ik er ook maar van genieten” Bedacht Kim zich. Op haar gemak liep Kim naar de box van Medusa. “Laat die wijven maar lekker kletsen” Fluisterden Kim tegen Medusa. Medusa bleek een rustige pony te zijn. Ze bleef netjes staan onder het poetsen en met het opzadelen verroerden ze geen vin. Op naar de bak zag Kim dat de 5 meiden stonden te kijken. “Ze zijn gewoon jaloers” dacht Kim. Toen iedereen in de bak stond sloot Milena de bak af. 1 meisje van de 5 wilden in de bak komen staan om te helpen met opstappen. “Wacht Tinka, jij doet het alleen maar voor dat nieuwe paard. Blijf maar lekker staan waar je staat” Zei Milena. Beledigt liep Tinka weg met de andere 4 meiden als een stel kuddedieren achter haar aan. Milena zag dat Kim opgelucht was. “Het is al goed hoor” zei Milena tegen Kim met een vette knipoog er achter aan. Na de les verzorgtKim Medusa na. Milena kwam naar Kim toe. “Hoi Kim, mag ik jou even spreken?” Vroeg Milena. “Natuurlijk, waar wil je het over hebben?” Vroeg Kim nieuwsgierig. “Kom maar even mee naar mijn kantoor” antwoorden Milena. Kim liep zonder iets te zeggen mee met Milena naar haar kantoor. “Zoals je vast al weet lopen er hier 5 meiden rond. Ze komen vanuit de villa ‘dacosta’ en zijn alle 5 zusjes van elkaar. 1 daarvan, Tinka, doet er alles voor om andere mensen het leven zuur te maken. Zoals jij vast al gemerkt had, doet ze ook niet bepaald aardig tegen jou. Nu jij op medusa mocht kon ze dat al helemaal niet hebben en daarom stuurde ik haar weg uit de bak. Ik wil me excuses aanbieden voor deze rottigheid op de manege. Maar door deze 5 meiden verdien ik wel mijn brood” beëindigden Milena met haar verhaal. “Het geeft niks, ik trek me er gewoon niks van aan. Ik snap wel waarom ze jaloers is. Het is ook zo’n leuke pony. Maak je maar niet druk om mij. Ik heb het prima naar me zin. Ook met die rare meisjes” Antwoorden Kim. En nadat ze klaar was met Medusa fietsten Kim naar huis om het hele verhaal aan haar vader en moeder te vertellen. “Goh meid, dat is niet niks” antwoorden haar vader nadat hij het verhaal had gehoord. “Pap, zoals ik al zei, trek het je niet aan. Het zijn een stelletje onnozele meiden die aandacht te kort hebben” zei Kim nuchter. Na het avond eten ging Kim achter de computer. Ze melden zich bij MSN aan en zag dat Mariska online was. “Ach, dat is nog waar ook, even een gesprekje met Maris beginnen” dacht Kim.
Kim iszó zegt: Heey Maris, sorry dat ik er zomaar vandoor was op de manege.
Maris = moe zegt: Geeft niet meid, ik heb jullie gesprek gehoord.
Kim iszó zegt: Haha, stiekemerd, geeft niet, maar ik ben dr weer vandoor doeii (K) Hvj!
Maris = moe zegt: Vriendinnen weten alles! Doeii welterusten meid (L) Hovj!
Snel sloot Kim de computer af en besloot naar bed te gaan. Met de woorden van haar instructrice in haar hoofd, viel ze als een blok in slaap.