[Foto] Konijntjes. -1ste foto's!-

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

[Foto] Konijntjes. -1ste foto's!-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 18:02

Hoi, Door bokt ben ik toch wat meer geïnteresseerd geworden in de fotografie. Vandaag verveelde ik me wat; Dus het fototoestel uitgehaald. Verwacht er niet te veel van, het zijn m'n eerste foto's die ik maak met wat meer aandacht naar de compositie etc. Het witte konijntje is die van mij. Een Angoria albino. En de bruine is van m'n zus, een kruising. Ik had graag tips gekregen om er toch wat meer uit te krijgen. Groetjes,Soet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

magli

Re: [Foto] Konijntjes. -1ste foto's!-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:09

Wat een lieverdjes. Fototechnisch commentaar kan ik niet echt geven, heb er ook niet zoveel verstand. Laatste foto is de leukste, vind ik. Lachen

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:09

Wel leuk hoor! Ze zijn alleen niet superscherp, dat is wel jammer. Verder vind ik de achtergronden wat rommelig en de foto's wat blauwig. Doe je ISO eens wat hoger of juist lager [helpt bij mij iig]
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 10-02-07 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 18:11

Het zijn inderdaad lieverdjes. (De mijne wat meer dan die van m'n zus, Nagelbijten / Gniffelen Maar goed.) Inderdaad het was me ook opgevallen dat ze niet scherp waren. Ik stond in een niet zo een prettige positie. (tussen de bladeren) en die kleintjes bewegen ook constant, maar ik zal er gelijk op letten. Bedankt!

Wat is ISO? Bloos

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:12

ISO is ehm. De vertaling weet ik niet Clown

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 18:18

Nagelbijten / Gniffelen Oké.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:20

Ik vind ze zelf ietsje te donker Lachen Maar wat een vreselijk schattige nijntjes ! Bloos!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:22

van de 2e foto is de scherpheid heel goed op de bladeren. de andere zijn wat onderduidelijker. de eerste vind ik wat overbelicht door het ''witte''. de laatste is helaas niet goed scherp.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 18:24

Klopt het werd al donker. (ze zijn pas getrokken.) De tweede foto vind ik zelf ook he best gelukt dus daar heb je helemaal gelijk in geluksvogel. Zelf vind ik het erg moeilijk om mooie foto's te trekken van de mijne. Ze zijn echt heel rap overbelicht. Wat ze is echt Wit wit wit! Nagelbijten / Gniffelen Dus best moeilijk vind ik zelf. Die laatste is inderdaad erg onscherp, maar de beste foto die ik kon krijgen van Prutsje. (Ze huppelde namelijk heel erg veel weg Nagelbijten / Gniffelen) Bedankt! En Dankje red_savage!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:13

Wat een leuke konijntjes heb je Soet Haha! ! Foto's vind ik wel heel mooi, maar heb er ook niet veel verstand van Nagelbijten / Gniffelen

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:38

ISO heeft niet veel te maken met kleuren, witbalans wel Knipoog

Ik zou sowieso de konijnen verder van de achtergrond af zetten en ze links / rechts in de foto zetten en verder vanuit een andere hoek. (op dezelfde hoogte als het konijn is over het algemeen het mooist) Zo centraal is een beetje saai. Lachen Door blijven oefenen!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 11:50

@Jettie: Bedankt. Ik had over het algemeen geprobeert een leuke hoek te zoeken, maar die waren allemaal erg wazig. (ik zat ook tussen de bladeren Nagelbijten / Gniffelen) Alleen twee vond ik geslaagd vandaar. Bedankt!

Olifant: Bedankt Pling

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 13:52

Niemand nog tips Lachen..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:58

Dan zal ik iso maar even uitleggen, want het is redelijk simpel Knipoog Zoveel verstand heb ik niet van fotograferen, en zo slim ben ik niet, kan je nagaan hoe goed het te begrijpen is, haha Clown

ISO-waarde is hoe donker of licht je foto wordt. Als het lekker zonnig is, je staat buiten en de zon schijnt op je onderwerp, kun je de ISO-waarde zo laag mogelijk zetten.

Maar als het bewolkt is, je staat ook nog 'ns in de schaduw, het begint al wat te schemeren, moet je ISO-waarde vaak een stuk omhoog gegooid worden.

Het probleem alleen is: hoe hoger de iso-waarde, hoe meer ruis op je foto. Als je je ISO op 100/200 hebt, is hij dus wat donkerder (wat niet uit maakt als je dus in de zon staat), en eigenlijk nagenoeg zonder ruis.
Als je in die schaduw-situatie bent, moet je iso misschien wel op 800 of 1600 zetten (soms zelfs nog hoger), maar dan is de foto omgeven van ruis. Zoiezo digitaal niet mooi, maar als je een afdruk gaat maken, krijg je allemaal rare kleuren. Zwart kan blauwig of groenig worden, vreemde vlekken op de foto, en uiteindelijk werkt het ook de scherpte tegen op een afdruk.

Zet je ISO dus altijd zo laag mogelijk. Als je dan hele donkere foto's krijgt, moet ie gewoon iets hoger, maar je kunt beter een goee combinatie vinden tussen diafragma, sluitertijd en ISO-waarde.
Als je je diafragma groter zet (een kleiner getal, F2,8 bijvoorbeeld), je sluitertijd wat hoger (een kleiner getal, bijv 30) en je Iso iets hoger (op 600, ik zeg maar wat), krijg je héle lichte foto's, zonder dat je je ISO-waarde over de duizend hoeft te zetten.

En dan zit ik straks dit hele verhaal te vertellen, en blijkt natuurlijk dat je een camera hebt waarbij je de instellingen niet kan veranderen haha Tong uitsteken Als er een P/AV/TV/M/S stand oid op zit, kun je met verschillende waarden wisselen.
Anders zitten er waarschijnlijk verschillende modussen op (als sportstand, portretstand enz), en moet je daar maar wat mee vogelen, al krijg je natuurlijk de mooiste foto's als je alles zelf kan instellen Lachen

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:08

Ik vind de foto's wat te donker, zoals ook al eerder is gezegd,
Wat een lieve konijntjes zeg!
ook vind ik je composities niet echt spannend, allemaal te veel in het midden zeg maar.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 18:27

Bedankt Nevony Lachen
@Myukii: Oh erg bedankt voor je uitleg. *Nu snap ik gelijk over wat jullie het hebben Nagelbijten / Gniffelen Maar ik moet je teleurstellen Bloos Het is een fototoestel met verschillende modussen..