Ideeen en Tips? (Layout.)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeni

Ideeen en Tips? (Layout.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 19:34

Ik ben een layout aan het maken voor mijn persoonlijke site.
Nu zit ik een beetje in de knoop. De orgineelheid is ver te zoeken.
Heeft iemand hier op bokt misschien toevallig nog orginele of gewoon leuke ideeen voor een site, vooral de layout.
Groetjes, Eva.

SanderD

Re: Ideeen en Tips? (Layout.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:21

Je bent een tag vergeten... denk dat hier [SITE] hoort?

Om in het wilde weg te gissen naar een layout is verder onbegonnen werk. Als iemand anders een layout voor je moet ontwerpen kun je het beste een beetje vertellen welke richting jou aanspreekt, van welke kleurencombinatie je houdt, enzovoorts.
Verder heeft het onderwerp van je site er ook mee te maken, maar die heb je gelukkig al gegeven. Dus graag wat meer info, dan kan ik je helpen. Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:00

Bij het stellen van een vraag hoeft er geen tag gebruikt te worden, Sander Lachen

Evatje, misschien is het handig om even dat wat je al wel hebt even te plaatsen? Zo kan er bekeken worden wat wel en niet lekker er uit ziet en waar je dus eventueel aan kunt gaan passen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:53

Fairie schreef:
Bij het stellen van een vraag hoeft er geen tag gebruikt te worden, Sander Lachen

Oh oké, weer wat geleerd. Ja Dan heb ik natuurlijk niets gezegd.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 16:08

Euhm ik zal het proberen. Knipoog
Ik heb dus een blog pagina, en ik werk met I-frames, dus zouden 2 tekstvakken handig zijn denk ik, maar ik zit gewoon te bedenken wat nou orgineel is als compositie en wat leuks erbij als inhoud. Ik maak soms gedichten, misschien helpt dat voor jullie ideeen. Lachen? Ik wou graag Wordpress, (wordpress.com) maar ik krijg het er dus niet op en ik ken dit ook nog niet zo heel erg. Knipoog

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 16:42

Evatje schreef:
Euhm ik zal het proberen. Knipoog
Ik heb dus een blog pagina, en ik werk met I-frames, dus zouden 2 tekstvakken handig zijn denk ik, maar ik zit gewoon te bedenken wat nou orgineel is als compositie en wat leuks erbij als inhoud. Ik maak soms gedichten, misschien helpt dat voor jullie ideeen. Lachen? Ik wou graag Wordpress, (wordpress.com) maar ik krijg het er dus niet op en ik ken dit ook nog niet zo heel erg. Knipoog

Wordpress is uitgesloten, ik heb geen database. Knipoog Of die kan ik niet verkrijgen in ieder geval.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:59

Om te beginnen zou ik nagaan hoe het "skelet" van je site eruit moet komen te zien. Denk ook goed na wat je wilt laten zien op je website, dat scheelt vaak al een hoop. Dan kun je a.h.v. deze informatie bijv. denken aan de vormgeving van het menu en waar op je site die komt te staan in vergelijking met afbeeldingen of titels, header enzovoort. Dan krijgt het skelet al meer vorm. Lachen

Originaliteit zit hem vaak in de opmaak (kleurgebruik, lettertypes, afbeeldingen en lijnen, stippen, dun of dik) want in feite is de basis bij veel sites hetzelfde.