[GED] Ik wil niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yannicke

[GED] Ik wil niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 19:52

Ik wil zachtjes vallen
Als blaadjes in de herfst
Onbezorgd dwarrelend
Tot het einde nadert

Ik wil niet meer huilen
Mijn tranen kennen de weg
van vallen en weer opstaan
Telkens weer opnieuw

Ik wil gewoon opgeven
Stoppen met dit gevecht
Het is te vermoeiend
Om langer door te gaan

Ik wil niet meer…

Mariss

Re: [GED] Ik wil niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:56

Ik vind hem niet super Yannick. Lachen

Niet mooi afgesloten, en hij klinkt gewoon niet helemaal lekker. Het klinkt hard, maar ik weet dat ik dat tegen jou kan zeggen, want je kan zoveel beter! Ja

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 20:00

Vond het einde ook behoorlijk uit ritme.. zo abrupt, maar wou jullie mening weten Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:45

ohh ik moet zeggen.. die eerste twee regels raakte me. en als je de rest van het gedicht in de ban kan zijn van die twee regeltjes.. dan issie toch echt heel mooi. ff een vraagje (als het te persoonlijk is zeggen hoor Knipoog ) gaat dit over jezelf?

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:18

De eerste twee strofes lopen lekker, mooie woordkeuze en komt fijn over.
De laatste strofe had je misschien nog beter weg kunnen laten, want het is zoals je zelf al zegt te abrupt en het loopt gewoon niet lekker. In verhouding met de andere twee strofes heeft het ook een (te) simpele woordkeuze.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 16:11

Jaimyliefje schreef:
ohh ik moet zeggen.. die eerste twee regels raakte me. en als je de rest van het gedicht in de ban kan zijn van die twee regeltjes.. dan issie toch echt heel mooi. ff een vraagje (als het te persoonlijk is zeggen hoor Knipoog ) gaat dit over jezelf?

Nee Knipoog

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:05

zo, misschien zit ie niet goed in mekaar, maar raakt me wel.
Gelukkig heb ik deze gedachte niet meer, maar hij had zo in een bepaalde periode van mijn leven gekunt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:19

Er zitten wat kleine dingetjes in, maar over het algemeen toch wel goed hoor Knipoog

In de eerste strofe vind ik de vergelijking met blaadjes heel mooi, alleen in mijn hoofd klinkt het logischer om 'een blaadje in de herfst' oid te zeggen, omdat 'ik' ook enkelvoud is, en 'blaadjes' meervoud. Verder denk ik dat het met 'totdat het einde nadert' wat beter loopt, hoewel je dan wel 7 lettergrepen hebt ipv 6.
In de tweede strofe gebruik je 2x 'weer', in de laatste kan je dat misschien beter door iets anders verzinnen (Of de derde zin veranderen, kan natuurlijk ook, bijv. Van vallen maar/en toch/dan opstaan, telkens weer opnieuw. Okee, deze is prut Haha! Maar voor 't idee)
De derde strofe vind ik het minst, de zinnen passen niet echt op elkaar zoals in de eerste twee strofes, als je begrijpt wat ik bedoel. De afsluitende zin vind ik niet zo heel erg sterk, ik had iets gedaan in de zin van 'laat mij nu (maar) gaan' oid, en dan de derde strofe dusdanig veranderd dat 'gaan' daar niet meer de laatste regel is.. och, zoiets dus Haha!
Het lijkt een hele lap commentaar zo, maar geloof me ik vind 't echt niet slecht Haha!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 07:45

Nou aan die hele lap commentaar heb ik toch heel wat *LOL* Bedankt Lachen