[verh] Column, onze directe omgeving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

[verh] Column, onze directe omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 17:12

UHm ja, misschien een beetje een vage titel, maar voor school moeten we dus een verhaal/stukje/column schrijven met ironie erin (hyperbolen, omkeringen, understatement enz.) Nou hebben mijn vriendin en ik dus gekozen voor het schrijven van een column en ik wilde hier de voorderingen laten zien, zodat jullie ons misschien een beetje kunnen helpen met dingen die wij zelf niet zien en of het wel te begrijpen is voor buitenstaanders.

hier issie:

Onze directe omgeving

“Vera wat verwacht ik van de studiekeuze begeleiding?” Dit en meer van soortgelijke werkelijk zeer intelligente opmerkingen komen regelmatig voor in onze directe omgeving en alsof dat nog niet erg genoeg is hangen onze buurmannen, in onze nek hijgend, over onze schouders om te kijken wat we bij vraag drie hebben. Fantastisch! Helaas beperkt onze directe omgeving zich niet tot de mensen naast, voor en achter ons, maar ook de indiaan schuin voor ons rekent zichzelf tot onze directe omgeving. De indianen geluiden vliegen dan ook over en weer tussen de vijandige stammen.
Nu moet je niet denken dat wij op een school voor gehandicapten zitten hoor, de hersens zijn er, alleen de handleiding ontbreekt nog.
Onze omgeving is ook zeer veranderend, de ene keer hebben we een indiaan naast ons zitten, de andere keer een afwezig meisje dat aan het fantaseren is over haar 10 jaar oudere vriendje. (Er wordt nog gediscussieerd over het feit of het wel echt haar vriendje is, voor meer informatie kun je terecht bij verschillende tafels binnen de school.)
Ook het boyvolk wisselt regelmatig van persoonlijkheid en humeur. Van aap, indien ze zich vervelen, naar engeltje, als er overschrijfbaar werk beschikbaar is, naar kontenknijper, als desbetreffend meisje even niet over een vriendje beschikt. Dat laatste blijft natuurlijk niet ongestraft, waardoor er een kleur elkaar in met je pen gevecht ontstaat en een wedstrijdje wie heeft de langste nagels kan ook voorkomen.
Er zitten ook best voordelen aan onze directe omgeving, zo heeft een deel ervan connecties in andere klassen, een ander deel een diep uitgesneden décolleté en de rest is geoefend in de zogeheten puppy blik, een speciaal aangeleerde blik die leraren moet overhalen tot het verlagen van het opgekregen huiswerk.
Er valt ook een hoop lol mee te beleven, want kletsen in je eentje gaat een beetje moeilijk en als je in jezelf praat wordt er meteen weer geroepen dat je rijp bent voor Parnassia. Dan zijn we meteen weer aangeland bij de slechte punten van onze directe omgeving, flauwe grappen over en weer en het o zo leuke, met zijn allen tegen één. Zolang die één een leraar is geeft het natuurlijk helemaal niets, maar zodra het klasgenoten betreft is het minder grappig.

Er komt nog een einde aan, maar daar moet nog over nagedacht worden, suggesties zijn welkom natuurlijk!

Nevony

Re: [verh] Column, onze directe omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:52

Niemand tips & trics?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:50

vind het erg leuk om te lezen, het leest lekker vlot. alleen de eerste zin: “Vera wat verwacht ik van de studiekeuze begeleiding?” snap ik niet echt Bloos je begint netjes na een stukje op een nieuwe regel, maar het zou nog overzichtelijker zijn als je er een regel tussenlaat. op de een of andere manier leest dat ook lekkerder, maar dat kan aan mij liggen Lachen

dit zijn trouwens alleen maar tips/opmerkingen en zeker geen aanmerkingen! ben benieuwd naar het einde Lachen

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 18:22

Nou, Vera is mijn naam en naast mij zit een jongen (ik zal zijn naam even niet noemen, omdat dat toch niet van belang is Knipoog )
En die kan werkelijk niets zelf en kijkt alles bij mij enzo. Nou kwam die dus met de intelligente vraag wat hij van de studiekeuze begleiding verwachte. Ja weet ik veel, dat moet ieder voor zich weten toch? Ik weet niet wat hij daarvan verwacht Clown

Maar ik denk dat de lerares dat wel snapt, omdat ze regelmatig grapjes maakt over dat soort dingen tegen hem.

Iig bedankt voor je tips, dat van die afstand tussen de regels ga ik iig doen, maar ik ben gewend stukken in het Engels te schrijven, dus alinea's doe ik niet meer aan Vork

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:37

dan ga ik nog een keer lopen zeuren Bloos achter Vera moet dan wel een komma komen. anders dan klopt de zin niet helemaal meer Lachen

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 16:26

Onze directe omgeving

“Vera, wat verwacht ik van de studiekeuze begeleiding?” Dit en meer van soortgelijke werkelijk zeer intelligente opmerkingen komen regelmatig voor in onze directe omgeving en alsof dat nog niet erg genoeg is hangen onze buurmannen, in onze nek hijgend, over onze schouders om te kijken wat we bij vraag drie hebben. Fantastisch! Helaas beperkt onze directe omgeving zich niet tot de mensen naast, voor en achter ons, maar ook de indiaan schuin voor ons rekent zichzelf tot onze directe omgeving. De indianen geluiden vliegen dan ook over en weer tussen de vijandige stammen.

Nu moet je niet denken dat wij op een school voor gehandicapten zitten hoor, de hersens zijn er, alleen de handleiding ontbreekt nog.

Onze omgeving is ook zeer veranderend, de ene keer hebben we een indiaan naast ons zitten, de andere keer een afwezig meisje dat aan het fantaseren is over haar 10 jaar oudere vriendje. (Er wordt nog gediscussieerd over het feit of het wel echt haar vriendje is, voor meer informatie kun je terecht bij verschillende tafels binnen de school.)
Ook het boyvolk wisselt regelmatig van persoonlijkheid en humeur. Van aap, indien ze zich vervelen, naar engeltje, als er overschrijfbaar werk beschikbaar is, naar kontenknijper, als desbetreffend meisje even niet over een vriendje beschikt. Dat laatste blijft natuurlijk niet ongestraft, waardoor er een-kleur-elkaar-in-met-je-pen gevecht ontstaat en een wedstrijdje wie heeft de langste nagels kan ook voorkomen.

Er zitten ook best voordelen aan onze directe omgeving, zo heeft een deel ervan connecties in andere klassen, een ander deel een diep uitgesneden décolleté en de rest is geoefend in de zogeheten puppy blik, een speciaal aangeleerde blik die leraren moet overhalen tot het verlagen van het opgekregen huiswerk.

Een diep uitgesneden décolleté trekt niet alleen leraren aan, maar ook het instinct van de mannelijke indianen voor ons zegt hen op jacht te gaan. Ze gaan niet alleen naar vrouwtjes, maar ook naar de spullen van de vrouwtjes op jacht. Vooral de met water gevulde Spa flessen zijn zeer geliefd.

Niet alleen voor ons wordt het vaak te bond gemaakt, ook achter ons zijn er regelmatig confrontaties. Er zijn bijvoorbeeld ernstige problemen als een van de twee een boek vergeten is. Wat je je daarbij voor moet stellen? Ongeveer als twee stripfiguren die aan hetzelfde voorwerp trekken, waarna het scheurt en de lucht in vliegt. Het is maar waar je je druk om maakt.

Er valt ook een hoop lol mee te beleven, want kletsen in je eentje gaat een beetje moeilijk en als je in jezelf praat brengen ze je naar de buren, Parnassia. Dan zijn we meteen weer aangeland bij de slechte punten van onze directe omgeving, flauwe grappen. Eigenlijk zijn ze best wel grappig, maar daar mag je niet om lachen, behalve dan als ze over een leraar gaan natuurlijk.

Als is dit lees zou ik bijna overspannen worden. Zoals je ziet wordt er dus flink gekeet, maar dat kun je zulke lieve schatjes natuurlijk niet kwalijk nemen. Toch worden de vrijdagmiddagen door onze klasgenoten druk bezocht, maar dat ligt natuurlijk aan de leraar.

Af Lachen

En je mag best zeuren hoor, dat helpt Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:45

gelukkig Tong uitsteken

indianen geluiden - aan elkaar schrijven; indianengeluiden

Dat laatste blijft natuurlijk niet ongestraft, waardoor er een-kleur-elkaar-in-met-je-pen gevecht ontstaat en een wedstrijdje wie heeft de langste nagels kan ook voorkomen - het laatste stukje loopt niet helemaal, het klopt niet. misschien zou je het zelf nog een keertje kunnen doorlezen. weet niet precies hoe ik het voor je zou kunnen veranderen Lachen

Niet alleen voor ons wordt het vaak te bond gemaakt, ook achter ons zijn er regelmatig confrontaties - bond = bont Lachen

verder vind ik het erg leuk geschreven, goed gedaan! Vork

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 07:09

Vandaag moeten we de column inleveren, bedankt voor alle tips die je hebt gegeven Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:52

graag gedaan Lachen