[Verhaal] nog geen naam(drama)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Roosjelief

[Verhaal] nog geen naam(drama)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 21:26

Nog een paar uurtjes,dan moet ik weer slapen. Dan is het weer maandag. De maandag dat ik weer naar school moet. De maandag met een school vol kinderen. De kinderen die zoveel aandacht vragen. De aandacht die het mij zo ontzettend moeilijk maakt.

Het is moeilijk te begrijpen. Buitenstaanders verklaren me vaak voor gek. Ben ik overigens ook, maar of dt nou zo direct gezegd moet worden, nee dank je. Maar een paar mensen weten wat ik doormaak. En dan nog snappen ze het niet. Wat is er zo moeilijk aan om een dagje de stad in te gaan? Of een verjardag, of naar school? Altijd krijg ik die vragen, en ik heb er geen antwoord op. Wat voor jezelf een vraag is kan je geen antwoord op geven.
Er zijn zoveel dingen die mooi zijn: Een muur waar een tekst op staat, een trap waarvan de stenen gescheurd zijn, de WC deur die op 3 millimeter na niet dicht gaat,en mond die beweegd, mensen die praten met gebaren. Het is allemaal zo mooi en facinerend. Tergelijkertijd ook zo vermoeiend.
Ik kan niet langer dan 2 uur normaal functioneren. Soms nog niet eens 5 minuten. Dan moet ik mij afsluiten. Anders ga ik raar doen en dan ziet de wereld dat ik gek ben. En dat mag niet, want dan word je ook zo behandeld.
Ik heb het naast me neergelegd, maar helaas is dat niet het enige. De psychiater nioemt het een stemmingstoornis. Ik noem het normaal. Het is toch normaal dat je het even niet meer aankan als je teveel gestapeld hebt? Ik hbe dat alleen om de 5 minuten. Niemand weet dat dat komt door kleine dingetjes. Niemand die het snapt, dus vertel ik het maar niet. Het is mijn kleine geheimpje. Het geheimpje van mij en mijn lichaam. Laat ze mij maar gek noemen. Het meisje dat niet normaal met mensen om kan gaan. Ik heb mezelf en mijn lichaam. En daar ben ik dankbaar om.

Als ik wakker word blijf ik nog even lekker in mijn bed liggen. ik voel mijn bed bewegen. Mijn moeder ligt weer eens niet lekker denk ik. Mijn moeder draait zich vaak om 's nachts. Dat voel ik. Ik hbe wel eens een nacht wakker gelegen om te tellen. Maar na een kwartier was ik zo moe dat ik de volgende ochtend niet wakker te krijgen was.
Ik stap uit bed en kleed mij aan. Als ik mijn broek aantrek blijf ik even staan. Ik hoor aan de andere kant van de deur dat de kat op mij aan het wchten is. Missy zit elke ochtend voor mijn deur te wachten. We douchen altijd samen.
Ik laat haar binnen en begroet haar. "Hallo Missy goed geslapen?" "Prrr" is het antwoord. Missy gaat op een stoel zitten en kijkt hoe ik mij verder aan kleed."Ga je mee Mis?" vraag ik als ik naar benden loop. Missy komt vrolijk huppellend achter me aan.

Vandaag moet ik naar mijn psycholoog. Ze wil mij helpen met mijn stoornissen. Stoornissen is het onderhand geworden. De één spaart postzegels en ik spaar stoornissen. Alleen ik heb er niet om gevraagd. Het overkomt je. 3 jaar gelden was ik een gewoon meisje, 2 jaar geleden een extreme puber, anderhalf jaar geleden had ik mijn eerste stoornis. Nu al 6.
Ik ben volgestampt met medicijnen waarvan ik zogenaamd rustig van moet worden. Het moet de chaos in mijn hoofd op een rij zetten. Maar zoals mij moeder altijd zegt: "Heb je ze allemal op een rijtje? Hoed u dan voor het domino effect." Nou ja, dat heet ze ook maar gejat va loesje. Maar het klopt wel. Maar volgensmij heb ik zoveel dominosten dat ik wel mee kan doen aan domino day. Ze gaan allemaal een keer om. Dat kan ik je garanderen.
Maargoed, ik ga dus vandaag naar de psycholoog. Merel heet ze. Zo iemand die alles pedagogisch verantwoord regelt. Met haar "Hoe voel je je daarbij?" tja als ik dat wist dan zat ik hier niet. Vandaag gaan we een crises plan opstellen. Oftewel wat moet ik doen om een crises te voorkomen. Ht vervelende aan dat terapeutische gelul is dat je zelf de antwoorden moet bedenken. Dus nogmaals, als ik de antwoorden wist was er geen psycholoog nodig. Nou ja, heb dus helemaal niks aan die gesprekken.

Voordat ik naar de psycholoog ga moet ik eerst naar school. Ik pak mijn fiets en fiets naar school. Onderweg kan ik het niet laten om een geplukt viooltje terug in de tuin te zetten. Als ik de aula inloop komt de drkte op mij af. Veel gelach, maar ik voel ookveel onzekerheid. Ergens voel ik ernstige paniek en kijk waar het vandaan komt. Ik zie een meisje helemaal alleen in een hoekje van de aula staan. Ze kijkt wat doelloos rond en ze heeft kleine oogjes.
Ik probeer haar uit mijn hoofd te halen. Ik moet mij van haar afsluiten, ander word ik gek. Dat heb ik geleerd. Toch kan ik het niet laten om haar een briefje in haar handen te drukken. "de wereld houd wel degelijk van jou." Ik ga op een afstandje staan en ik voel de paniek een beetje vervagen. Ik probeer mij niet meer te concentreren op dat meisje en sluit mij af. Ik loop naar mijn lokaal en ga daar op een stoel zitten. Ik voel dat ik nu al moe ben en de dag is nog niet een begonnen. Ik had me ook nooit op dat meisje moeten concentreren denk ik bij mezelf. Ik neem mijn anti psychotica en stap met een zucht de klas in. Vandaag ga ik me op mijn school werk concetreren

*excuus voor spellingsfouten.

Whild

Re: [Verhaal] nog geen naam(drama)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:42

Er zitten enkele kleine spellingsfouten in, zoals bijvoorbeeld crises, wat dan crisis moet zijn,
maar ik vind het hoe dan ook een heel interessant verhaal.
Ik zou graag meer willen lezen. Ja

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 15:46

dank je. ik ga morgen nog wel een stukje schrijven

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:46

het is leuk geschreven, let inderdaad even op de spelfouten, veel kan je eruit halen door het nog een keer te lezen voor het te plaatsen. schrijf je in word? dan kan je namelijk gebruik maken van een spellingscontrole Knipoog heel handig Lachen

je schrijft het verhaal in de ik-vorm, ik vind dit persoonlijk een van de moeilijkste vormen om in te schrijven. je doet het erg goed, maar hou er rekening mee om niet regelmatig een zin te beginnen met 'ik'. dit stoort me namelijk Lachen probeer ook iets meer te vertellen over de omgeving en/of over het karakter van de hoofdpersoon, hierdoor kan je onder andere meer meeleven en het leest prettiger, omdat je jezelf ook meer kan inleven.

dit zijn trouwens alleen maar tips/opmerkingen en zeker geen aanmerkingen! Lachen

jollyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:19

Vind het ook een erg mooi verhaal,
let idd even op de spelling Knipoog
het is niet heel erg storend ofzo maar soms ontbreken er ook letters,
je kan nog wel gewoon doorlezen maar let er even op. Knipoog
En zoals hierboven gezegd: misschien moet je even iets meer over de prezoon en de omgeving enz vertellen.
en nog één ding:
in het begin als je vertelt over de school enz, vind ik het net lijken of het een volwassen iemand is die naar haar werk gaat.

Verder vind ik het echt een mooi verhaal.
En ik wil alleen maar goede tips geven hoor;)

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 18:41

Kimmm schreef:
het is leuk geschreven, let inderdaad even op de spelfouten, veel kan je eruit halen door het nog een keer te lezen voor het te plaatsen. schrijf je in word? dan kan je namelijk gebruik maken van een spellingscontrole Knipoog heel handig Lachen

je schrijft het verhaal in de ik-vorm, ik vind dit persoonlijk een van de moeilijkste vormen om in te schrijven. je doet het erg goed, maar hou er rekening mee om niet regelmatig een zin te beginnen met 'ik'. dit stoort me namelijk Lachen probeer ook iets meer te vertellen over de omgeving en/of over het karakter van de hoofdpersoon, hierdoor kan je onder andere meer meeleven en het leest prettiger, omdat je jezelf ook meer kan inleven.

dit zijn trouwens alleen maar tips/opmerkingen en zeker geen aanmerkingen! Lachen

ok. Ik probeer het ook wat misterieus te houden zodat je meer zin hebt om door te lezen wat er nou aan de hand is zegmaar.

Ik probeer al heel erg te letten op het IK maar dat is best moeilijk. ik zal er nog extra op letten.Haha!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:46

Isabellover schreef:
ok. Ik probeer het ook wat misterieus te houden zodat je meer zin hebt om door te lezen wat er nou aan de hand is zegmaar.

Ik probeer al heel erg te letten op het IK maar dat is best moeilijk. ik zal er nog extra op letten.Haha!

kijk maar of je er iets mee kan, zoals ik al zei, het zijn opmerkingen en géén aanmerkingen. helemaal niet zelfs!

begrijp helemaal dat je het misterieus wilt houden, maar op deze manier kan je het juist nog spannender maken, omdat je dan het gevoel kan creeëren dat je ernaast staat en meekijkt door de ogen van de hoofdpersoon Lachen als je bijvoorbeeld meer de omgeving beschrijft, dan kan je als lezer zelf een heel wereldje eromheen bedenken waar je dan instaat, zeg maar. vertel het misschien een beetje onduidelijk Bloos

je schrijft het leuk, daardoor lees je zeker weten door Lachen dus daar hoef je je geen zorgen over te maken Knipoog

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:03

ok ik zal wat proberen.