[FOTO] Details etc.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bino_Pino

[FOTO] Details etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 10:11

hey,
had nog wat enkele detail foto's die ik toch wel erg leuk vond,
en zou graag nog wat tips hebben, heb geen supercamera (heeft ook alleen foto en filmstand..) Dus de foto's zijn niet altijd even scherp Lachen

1Afbeelding Vind ikzelf een leuke foto, alleen jammer van het overbelichte hoekje.. ook het spiegelbeeld in zn oog is jammer

2Afbeelding waarom weet ik niet, maar vind dit best een leuke foto Lachen hier jammer van de drie plukjes manen

3Afbeelding Jammer van de balk en de omheining, maar mij stoort het niet zo Lachen

4Afbeelding Lovers

5Afbeelding Jammer van de omheining met het lintje..

6Afbeelding ook hier jammer van de omheining Lachen maar dat kun je helaas niet zomaar eventjes uittrekken Knipoog

Deze zijn niet met mijn camera gemaakt;; Knipoog

7Afbeelding

8Afbeelding Verliefd op deze foto Tong uitsteken

9Afbeelding

10Afbeelding

11 http://album.zoom.nl/user/16168/images/ ... htMhBS.jpg Jammer van dat 'gras' in haar mond..

12 http://album.zoom.nl/user/16168/images/ ... TxOUZJ.jpg Deze vind ikzelf ook super Lovers

13 http://album.zoom.nl/user/16168/images/ ... xlxsUV.jpg

Graag onderbouwd commentaar en tips! Knipoog
en hou er rekening mee dat het niet zo'n goede camera is(ga binnekort nieuwe kopen) & ik maar amateur ben, maar wel helemaal verslaafd Tong uitsteken

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Bino_Pino op 04-01-07 10:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Jaduuh

Re: [FOTO] Details etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:21

Ten eerst, je mag maar maximaal 10 foto's.
Je hebt ze wel erg klein upgeload, zo kun je het niet echt goed zien, maar ik zou het proberen.

1] Niet scherp, compositie wat simpel en het hoofd is overbelicht.
2] Het was een leuke foto geweest als je scherp had gesteld op die drie plukken en de rest wat wazig. Nu is het een beetje een 'uit de losse hand geschoten' foto.
3] Paardje staat er leuk op, achtergrond stoort mij wel (vooral de plas) en de kleuren zijn wat faal.
4] Leuke foto, beetje saaie compositie misschien.
5] Jammer van de omheining inderdaad en het paard op de achtergrond stoort me.
6] Storrende achtergrond en doordat er nog een paard achterstaat waar je alleen de benen van ziet is het ook nogal een warrige foto geworden
7] Deze is tenminste wel goed scherp, maar compositie weer wat simpel.
8] Het idee is echt heel leuk, maar jammer dat hij niet helemaal scherp is.
9] Mooie foto, maar had liever het knotje nog wat meer van de hals af laten steken.
10] Storende achtergrond, had liever de neus ook nog gezien.
11] Vind juist niet jammer van dat gras, geeft wat extra's aan de foto. De paal of wat het ook is rechts in beeld stoort me wel en volgens mij moet je opletten dat je de horizon recht houdt.
12] Mooie foto, misschien wat donker, maar mooi. Ja

Probeer in het algemeen wat spannendere composities uit te proberen, niet zo simpel recht van voor of van schuin, maar probeer ook eens op een andere manier iets in beeld te brengen.

Als ik jou was zou ik nog even die laatste 3 foto's weg halen, dan blijft je topic open.

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 10:37

Bedankt, hoop dat links wel mogen?
Als je een grotere foto wilt kan ik daarvoor zorgen hoor, maar moet dan in link.. vraag dan maar Knipoog
Met de compositie's probeer ik zoveel mogelijk 'te spelen' maar lukt niet altijd goed Tong uitsteken

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:39

Niet alle foto's spreken mij aan en er komen veel storende voorwerpen in voor, dat is jammer..
Ik ben het helemaal met Jaduuh eens Ja

Je kunt de kleine toch ook vervangen door grotere?

Oefening baart kunst.. Gewoon door blijven oefenen, dan komt het wel Knipoog

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 11:14

Bedankt Lachen
Oefenen doe ik genoeg Tong uitsteken haha Knipoog
mn PC staat overvol Bloos

nonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:51

#1 - Gewoon onscherp, en de kleuren spreken totaal niet...jammer
#2 - Een beetje een snapshot, tja een pluk manen. Als je nu anders had gestaan was het wssn een leukere foto geweest.
#3 - Slordige achtergrond, er komt een stuk hout uit het hoofd van het paard en daarachter licht iets oranjes. Verder zonde dat de pony een hoofdstel omheeft, overal steken riempjes uit. Mooie voorlok heeft de pony trouwens!
#4 - Nette foto, meer niet.
#5 -
Citaat:
Jammer van de omheining met het lintje..
én van de paardenbenen linksboven, en het zakje daaronder. Het is een lief gezicht, 2 ponys dicht tegen elkaar, maar meer is het eigenlijk niet.
#6 - Simpele foto, beetje saai...
#7 - Wel netjes scherp, maar het paard staat er een beetje ''saai'' op als je begrijpt wat ik bedoel.
#8 - Onscherp, en niet ''echte'' kleuren.
#9 - Wel scherp, maar verder weer een beetje simpel.
#10 - Was mooier geweest als het hoofd van de pony er helemaal opstond, en de horizon is helaas erg scheef.

Probeer eens wat anders dan de foto's die je nu hebt! Knipoog

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 12:14

tjah, ik denk er eigenlijk niet zo bij na als ik foto's maak Knipoog zeker niet bij de appaloosa, die doet haar oren weinig naar voor dus als ze haar oren naar voor heeft, snel; Klik!

Oja, foto 3 heb ik nog zonder die balk Knipoog weggewerkt dus, maar die heb ik nog nie geupload Lachen en hij heeft idd mooie voorpluk Haha!