[FOTO] De allereerste keer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

BLK

[FOTO] De allereerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 20:17

Hoi Lachen

Ik heb nog niet zovaak een digitale camera in mijn handen gehad, en ik ging vandaag voor het eerst maar eens wat foto's proberen te maken.
Ze zijn gemaakt met een Fujifilm Finepix A120 , en de foto's slaan totaal nergens op Vork
Graag tips over alles!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie tot mijn teleurstelling dat de foto's minder scherp zijn geworden door het uploaden.

Groetjes Lachen

Aranel

Re: [FOTO] De allereerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:41

Ik zou wat meer aan de achtergrond denken als ik jou was Lachen
Dat maakt foto's vaak meteen mooier en rustiger Knipoog
de foto van het kaarsje vind ik wel mooi, de 3e roos foto ook alleen is het daar weer jammer van de achtergrond Knipoog
Maar..oefening baart kunst Knipoog

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:52

Als de foto's nergens op slaan waarom plaats je ze dan Verward

En foto's kunnen door het uploaden niet onscherp worden. Wel zou ik ze uploaden bij www.imageshack.us om kwaliteitsverlies zo veel mogelijk te beperken. Je hebt veel storende achtergronden en de onderwerpen spreken niet aan. Composities zijn ook niet interessant. Ik raad je aan om wat foto topics van anderen te bekijken en zo inspiratie en ideeen op te doen.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 21:01

Shalimar schreef:

En foto's kunnen door het uploaden niet onscherp worden. Wel zou ik ze uploaden bij www.imageshack.us om kwaliteitsverlies zo veel mogelijk te beperken. Je hebt veel storende achtergronden en de onderwerpen spreken niet aan. Composities zijn ook niet interessant. Ik raad je aan om wat foto topics van anderen te bekijken en zo inspiratie en ideeen op te doen.

Ik bedoelde hetgene wat ik gefotografeerd heb slaat nergens op, de ondewerpen Lachen.
Inplaats van te zeggen dat je alles niet boeiend vind, zou je ook tips kunnen geven om dit alles aansprekender te maken de volgende keer.

Heb de 3e roosfoto een beetje bewerkt.
http://img118.imageshack.us/img118/8392 ... rktfq1.jpg

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 04:05

Ik ken dat, foto's nemen van allerlei onderwerpen zonder dat je een doel hebt Knipoog Het lijkt erop dat je bij bijna alle foto's misschien iets te ver hebt ingezoomd, óf te snel hebt geklikt op je sluiterknop. Ik weet niet of je je camera kan laten scherpstellen op een object door half op je sluiterknop te drukken? Richt anders eerst de camera een tijdje op het onderwerp, en druk zachtjes op de sluiterknop. Zo zijn de onderwerpen hopelijker zachter.

Ik denk dat je je foto's ook gemaakt hebt op een laat tijdstip (aka. avond?) Misschien kan je proberen om foto's te nemen zonder flits bij daglicht dat in de kamer valt. Zo krijg je een minder donkere uitdrukking. Veel plezier!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 07:41

BLK schreef:
Shalimar schreef:

Ik bedoelde hetgene wat ik gefotografeerd heb slaat nergens op, de ondewerpen Lachen.
Inplaats van te zeggen dat je alles niet boeiend vind, zou je ook tips kunnen geven om dit alles aansprekender te maken de volgende keer.

Heb de 3e roosfoto een beetje bewerkt.
http://img118.imageshack.us/img118/8392 ... rktfq1.jpg

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Sorry. Maar ik heb wel gezegd dat je storende achtergronden hebt en oninteressante composities. Ook heb ik je aangeraden om ideeën op te doen door naar andere foto topic's te kijken. Volgens mij zijn dat ook tips...Knipoog

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 10:49

ZaimFahd schreef:
Ik ken dat, foto's nemen van allerlei onderwerpen zonder dat je een doel hebt Knipoog Het lijkt erop dat je bij bijna alle foto's misschien iets te ver hebt ingezoomd, óf te snel hebt geklikt op je sluiterknop. Ik weet niet of je je camera kan laten scherpstellen op een object door half op je sluiterknop te drukken? Richt anders eerst de camera een tijdje op het onderwerp, en druk zachtjes op de sluiterknop. Zo zijn de onderwerpen hopelijker zachter.

Ik denk dat je je foto's ook gemaakt hebt op een laat tijdstip (aka. avond?) Misschien kan je proberen om foto's te nemen zonder flits bij daglicht dat in de kamer valt. Zo krijg je een minder donkere uitdrukking. Veel plezier!

Inderdaad ik heb de foto's 's avonds gemaakt met flits, bedankt voor de rest van te tips Ja

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:36

Ten eerste uploaden bij ImageShack. Vreet geen kwaliteit Lachen

Denk vooral om de achtergronden, de composities vind ik voor de eerste keer zeker niet slecht! Overdag fotograferen heeft een veel betere foto tot gevolg. (omg, wat een zin!) Minder kunstmatig licht.