[foto] AnneGeddes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lientjee

[foto] AnneGeddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 19:02

Heey! Lachen

Ik heb nog wat foto's gemaakt..
Er zit jammer genoeg wat ruis overheen en zijn niet altijd even scherp, toch wil ik nog commentaar erop Lachen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Tips hoe ik het beter kan doen? Lachen
Ik fotografeer graag, maar kan het nog niet zo goed, dus hou daar rekening mee Knipoog

Groetjes Eline!

Luominen

Re: [foto] AnneGeddes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 00:27

Ik dacht even dat de eerste foto daadwerkelijk een echt kindje was. Je eerste foto vind ik het beste kwa. keuze hoe je de pop in beeld brengt. Het enige waaraan ik me stoor aan de eerste foto is de verlichting. Heb je de foto's gemaakt in een kamer met bijvoorbeeld een spaarlamp? Kamers met zulke 'warme' (oranje) lampen geven vaak wel zulk effect. Volgens mij is het in een kamer waar veel zonlicht in valt, mooier.

Bij de tweede foto stoor ik me aan de positie van de pop. De schuine horizon zie je ook, misschien heb je hiervoor opzettelijk gekozen, maar een rechte horizon zou me beter aanspreken. Het zou eveneens wat leukers zijn moest je ervoor hebben gezorgd dat de pop naar je lens kijkt, maar een pop is een pop.

Je laatste foto vind ik heel mooi, ik denk dat ik me zowat kan vinden in het concept ervan, dus deze is ook geslaagd, met de enkele opmerking over de belichting.

Wat wel een minpuntje is, zijn de 'gebolde pixels' of de ruis zoals je het noemt. Heb je toevallig de foto's bijgewerkt in een programma? Het lijkt alsof je de oorspronkelijke ruis of scherpe pixels hebt willen verdoezelen. (Mijn excuses als dit niet zo is Bloos) Heb je een originele foto? Hopelijk heb je wat aan mijn tips.

BTW: gelukkig nieuwjaar!

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 10:57

Heey, dankje wel voor de tips, hier kan ik zeker wat mee Ja
Ik heb er inderdaad proberen wat aan te doen, maar nu zie ik eigenlijk ook wel dat daardoor de "vacht" enzo niet mooi meer is
Ik zal even de orginele foto's zoeken Knipoog

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:28

Mooie foto's!
1: Ik dacht echt werkelijk dat 'ie echt was! De compositie is leuk, en de foto boeit me ook echt.

2: Ik stoor me ook een beetje aan de horizon. Voor de rest wel een leuke foto.

3: Opzich wel een leuke foto, alleen stoor ik me een beetje aan het handje van de pop.

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:32

Bij die 1e foto: Ik dacht inderdaad ook dat die echt was! Erg knap gedaan! OK dan!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:33

1] Erg leuke compositie! Jammer dat hij niet scherp is, net als wat hierboven wordt gezegd als je fotografeert met zonlicht is de kans op een natuurlijkere foto veel groter.

2] Bij deze foto vind ik de scheve houding niet echt geslaagd. Misschien had je wat meer kunnen zoomen op het hoofdje, je hebt verder geen andere onderwerpen in de foto dat maakt het dat het storend is dat hij scheef zit. (voor mij iig Haha! )

3] Erg jammer van de ruis, en hij is niet helemaal goed scherpgesteld naar mijn idee. Het is weer een wat rare belichting. Maar wel leuke aparte compositie!

Ben erg benieuwd naar de orginele foto's.

Gelukkig en een gezond 2007!

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 16:50

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 04:11

Lientjee schreef:

Ik vind je originele foto's héél wat realistischer lijken dan degene die je hier geplaatst hebt, die zien er 'geschilderd' uit. (Mooi, ondanks de ruis!) Ik denk dat je, als je meer licht op de popjes kan krijgen, je minder ruis op de foto's hebt. Dit ligt namelijk aan de ISO-waarde (de lichtgevoeligheid.) Al ben ik hier geen expert in.

Er zijn ook een paar programmaatjes waarmee je de ruis blijkbaar kan wegwerken. Ik heb wat opgezocht voor je, ik heb hier zelf geen ervaring mee. Google maar eens op Noiseware, Neatimage. Overigens heb ik nog een site gevonden, misschien ben je daar wat mee:
Klik

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 09:31

Heel erg bedankt voor alle tips. Daar kan ik zeker wat mee, bedankt! Lachen

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 10:00

Ik vind eigenlijk dat de ruis de tweede en derde foto verpest, maar op de eerste vind ik het juist wel mooi, de compositie van de tweede en derde vind ik niet zo spannend.

De eerste foto is mijn favo Lachen