[foto] foto's in Vivid, Sepia en black/white

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

geluksvogel

[foto] foto's in Vivid, Sepia en black/white

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 16:05

hallo Lachen

Dit is mijn eerste topic hier op CB, maar ik hoop dat jullie mijn foto's mooi vinden. Ik heb een digitale camera Canon PowerShotS30. Ik heb de laatste tijd wat leuke nieuwe knopjes uitgevonden en wilde de foto's graag laten zien. Zelf vind ik ze mooi geworden, maar ik wil ook graag commentaar. Dit zijn dus mijn eerste foto's op Bokt en ben benieuwd wat jullie ervan vinden Lachen

De foto's zijn genomen in Vivid ( iets fellere kleuren dan normaal ), Sepia ( een bruin/oranje tint ) en black/white ( zwart/wit ).

Black/white
Afbeelding
[1] Mijn hondje Bobbie van 15 jaar.
Afbeelding
[2] Daihla van 6. Jammer van net dat stukje staart.
Afbeelding
[3] Weer Daihla. Ze keek net oplaag dus een beetje donker aan de rechterhand van de foto.

Vivid

Afbeelding
[4] Mijn paardje Melody Wat lijkt dat beestje enorm op deze foto Nagelbijten / Gniffelen Jammer van de beugel. Ik vind het een beetje storen.
Afbeelding
[5]Een glazen vogel op standaard.

Vivid, Sepia en Black/white ( dit zijn 3 foto's dus niet dezelfde en dan bewerkt! )

Afbeelding
[6]Onze grote Boom in Vivid. Net niet alle takken erop. als ik nog veder naar achter moest, lag ik in de sloot Tong uitsteken
Afbeelding
[7] Sepia
Afbeelding
[8] Black/white.

Dat waren ze. Ze zijn best groot dus als iemand er moeite mee heeft, verklein ik ze wel even. Maar anders laat ik ze gewoon staan zoals ze nu zijn. Dan zie je wel meer details Lachen

Groetjes Ayla

Vesper

Re: [foto] foto's in Vivid, Sepia en black/white

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:05

Mooi Ayla Lachen
Die eerste vind ik de mooiste denk ik.
Jammer dat Melody er niet met haar hele hoofd staan, zo vind ik het een beetje vage foto.

Citaat:
als ik nog veder naar achter moest, lag ik in de sloot

Droog *LOL*

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 18:08

hey Marieke Lovers thanks Haha! tsja het is gewoon waar Clown en anders had je een waterfoto gehad of geen *LOL*

die foto met Melody, tsja die heb ik er meer bijgedaan voor de kleur. ze was te nieuwschierig dus lukte het me niet om haar er helemaal op te krijgen Knipoog

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:59

Die boom is mooi zeg! Vooral in black and white! Lachen Je bent een natuurtalent Ayla! Haha!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:00

Moooi Ayla! Vooral de eerste foto vind ik mooi. Haha!
Waterfoto's.. hmm, is ook eens wat anders of niet dan? Cool

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:19

Van de hondenfoto's vind ik 1+2 mooi, leuke blik in de ogen van je hondjes, en z/w vind ik wel juist toegepast. Let wel op de scheve achtergrond. Lachen

De paardenfoto vind ik niet mooi, erg flets en doordat de foto zo dichtbij is genomen vervormd het hoofd nogal waardoor het net een reus lijkt. Vork Opzich wel goed scherpgesteld op de ogen!

Het glazen vogeltje (5): Opzich egr leuk, maar als je de nadruk op het vogeltje wilt leggen had ik hem van dichtbij genomen, in een spannende compositie. De duidelijk aanwezige achtegrond stoort me nu een beetje. Knipoog

De boom vind ik niet zo speciaal, vrij standaard, gewoon 'een boom'. Lachen

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:54

1) Deze vind ik het mooist! Jammer van het rare vlekje in het rechteroog + niet scherp genoeg. Wel leuke compositie en wat een lief hondje!!
2) Houd de horizon recht!! Echt heel scheef, daar moet je echt op letten! Moest ook scherper zijn, maar ik vind zwart-wit erg mooi! Stukjes op de poten zijn ook overbelicht. Inderdaad ook jammer van het stukje staart dat er niet op staat.
3) Zelfde commentaar als 2, maar vind deze wat minder, de hond kijkt niet in de lens, dus deze foto straalt niet echt iets 'interessants' uit (de hond interesseert er zichzelf ook niet voor Tong uitsteken )
4) Nee, deze vind ik niet goed. Véél te dicht getrokken en je paard ziet er zo echt sullig uit Tong uitsteken . Oren en neus staan er ook niet volledig op en de foto is niet scherp.
5) Op zich leuk idee, maar de achtergrond trekt te veel te aandacht, jammer van de overbelichte stukjes, ook niet scherp. Vogel staat in de schaduw en de rest in het zonlicht, logisch dat de vogel dus een beetje naar de achtergrond verdwijnt.
6, 7 en 8) Leuke foto, mooie boom. Ik vind de Sepia versie het mooist. In de kleur versie stoort het bankje me meer dan op de andere foto's. Jammer van de overbelichte stukjes en mocht ook scherper zijn.

Maar hele leuke foto's, ik zou het zelf niet veel beter doen hoor Lachen . Blijven oefenen zou ik zeggen!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 14:35

bedankt iedereen Lachen nog meer mensen tips? Lachen

Val_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:40

Super mooie fotos
ik zie niet egt veel verschil tussen vivid en normale fotos..
kan aan mij liggen! Lachen
maar veder egt super mooi! Lachen