Hoop dat het wat is!
De titel is nou nog niet duiderlijk, maar later in het verhaal, of nu als je iets verder denkt dan snap je het wel!
Als je het hebt gelezen laat dan ook berichtje achter
..Citaat:Mamma, Nou moet je ophouden ik wil die stomme rokjes niet aan! Schreeuwt Naomi door haar slaapkamerdeur. Boem, daar viel haar slaapkamerdeur dicht. Beneden gaat haar moeder met een zucht zitten. Wat moet ik toch met dat kind, We hebben genoeg geld om nog 3 of 4 huizen te kopen en dan heb ik een paar mooie rokjes voor haar gehaald, en blijft ze in die stomme tuinbroek rondlopen. Moeder zucht nog een keer diep staat op en loop naar de keuken neemt een slok water en loopt naar haar stoel toe en gaat zitten. Boven laat Naomi zich op haar bed vallen en begint heel hard te snikken en te huilen, Waarom moet mam nou zo moeilijk doen ik ben geen opmaaktr*t of opmaakpop of hoe je het noemt. Ik hoef die stomme rokjes met die bijpassende shirtjes van 150,- niet aan! Ik ben gewoon blij met me tuinbroeken daar voel ik me het lekkerst bij en dat draag ik KLAAR!! Naomi zucht en gooit haar kussen tegen haar slaapkamerdeur aan wat overigens mislukt omdat haar bed aan de ene kant van haar kamer staat en haar slaapkamerdeur 20m verder is en haar kussen vol met allemaal dingen zit wat lekker moet liggen! Oh wat word ik moe van dit leven Kreunt Naomi. Ze draait zich om en loopt richting haar ‘kaptafel’ waar een ‘normaal’ meisje allemaal make-up en haar spullen heeft liggen en wat heeft zij er liggen, Elastiekjes en een borstel.. en o,ja ook nog een mascaratje die je normaal aan een meisje van 8jaar geeft! Ze kijkt in de spiegel en ziet dat haar ogen rood zijn, en helemaal nat zijn van het huilen. Ze wrijft een keer met haar hand door haar gezicht en denkt, Brenda en Sabrina die Poe die zouden direct beginnen te zeiken van Ohhh me mascara! Oh me poeder! Oh me lipgloss! Naomi zegt deze 3 dingen op een piepstemtoontje en moet dan ook wel lachen! Wat een goede imitatie van hun.. ze haalt haar elastiekje uit haar haar en ziet dat haar haar nu bijna op haar kont hangt Iedereen denkt dat ze heeel kort haar heeft omdat ze het altijd in een knot heeft! Maar eigenlijk diep in haar hart is ze wel heel erg trots op haar lange haar, haar lange goud blonde haar.. Ze pakt haar borstel en kamt haar haar grondig, een zilveren borstel, elastiekjes speciaal uit frankrijk. Wat heb ik ook voor een leven schreeuwt Naomi weer ze pakt haar elastiekje van de grond af die was gevallen en knupt haar haar in een vlecht Ze doet haar tuinbroek uit en haar zwarte T-shirt en pakt haar trainingpak van 110,- en trekt hem vol geïrriteerd aan. Ze zucht, kijkt nog één keer in de spiegel, en loopt dan naar beneden waar haar moeder haar vol blijdschap aankijkt. Goedzo meisie! Hoort ze uit haar moeders mond. Eindelijk heb je die mooie trainingspak aan. Naomi schud haar hoofd zachtjes en zegt met moeite ja mooi he. Ze pakt haar lerenrijlaarzen en loopt richting haar zadelkamer! Ja zadelkamer, niet een kast van 110X50cm maar een KAMER van 5X5m daar liggen misschien wel 8zadels van onder andere Anky merk Passier en natuurlijk niet te vergeten Jos lansink allemaal spiksplinternieuw en bij elk zadel een passend hoofdstel met bit, en anky pad of speciaal ander dekje. Naomi denkt na en pakt dan alleen haar poetskoffer en loopt de volgende deur weer in en komt bij de stallen uit. Als ze naar links kijkt ziet ze haar mooie Andalusier hengst Sky Flying staan en loop naar haar toe. Heey Jochie! Ik ga je vandaag is even lekker poetsen en daarna even longeren denk ik. Ze loopt naar de volgende box en kijkt naar benden heeey kleine jongen! Daar staat haar lieve kleine hengstenjaarling Pino van 69cm Ze geeft hem een aai over z’n lange voorpluk en loopt naar de volgende box en ziet dan haar grote vriendelijke reus staan van 1.82m Firefox, Ze geeft haar een klopje op haar hals en loop naar de volgende stal toe daar staat haar lieve newforest merrie van 17jaar Spuug lelijk maar ze houd ziels veel van haar lieve Cindy. Cindy is het enige paard samen met Pino welke ze zelf heeft uitgezocht Sky Flying en Firefox heeft haar moeder uitgezocht, Ze hebben over de 10.000,- euro gekost maar omdat ze zo ‘mooi en goed’ waren moesten ze voor haar worden. Eigenlijk heb ik heel erg geluk met dit leven heeeeeel veel meisjes en jongens dromen van dit leven met 4 paarden maar het is heel erg zwaar ik moet Cindy Firefox en Sky beweging geven. De stallen doet ze zelf 1/2x per week poep wegscheppen de rest doet haar stalhulp Michel. Ze loopt weer terug naar Sky zin box opent die en loopt naar binnen Sky vind het allemaal helemaal leuk en duwt een paar keer met zijn neus tegen haar schouder van schiet is op met dat halster. Rustig jochie, anders kan ik je halster niet omdoen. Toen ze het halster eenmaal omhad liep ze met Sky richting de wasplaats. De wasplaats bestaat uit Twee palen waar de kettingen aan vast zitten, een koud/warm water slang solarium en speciale lades waar alle toileteer spullen inzitten en de benodigde wasspullen voor het paard!. Naomi zette Sky vast en liep terug om even haar poetsspullen te pakken. Zo jochie nou ga ik je eens even lekker fijn poetsen! Sky genoot zien baar.. Ze knipte ze sokken en staart nog even bij want die hingen allebei een klein stukje op de grond en liep toen terug naar de zadelkamer. Ze pakte de pessoa en deed die om bij Sky ook zijn nieuwe hoofdstel mocht niet ontgaan en daar zat een swaroski frontriem aan het hoofdstel had bij elkaar misschien met 300,- euro gekost! Ze deed het hoofdstel om en verbond de pessoa met het hoofdstel en liep de stal weer in richting de longeerkraal. Sky was een beetje gek en begon eerst helemaal te springen en gek te doen, na even gek te hebben gedaan (wat eigenlijk nauwelijks lukte) deed die toch maar rustig en ging relaxed lopen. Naomi begon te lachen en zij tegen de hengst, Baby toch! Maargoed dat ik niet op je zat haha! Haar hengst was net 3jaar geworden en ze zou met nu en 2weken beginnen met het zadelmak maken. Waar natuurlijk een professioneel iemand bij moest komen volgens haar moeder. Maar Naomi wou het liever helemaal in haar eentje doen.
Na een halfuurtje vond ze het wel weer genoeg en liep met Sky terug naar stal. Ze zag dat die wel een beetje nat was en nam de zweetplekken af met een beetje lauw water en zetten hem in de wasplaats daarnaast onder het solarium. Zou ik nou met Pino of met Firefox bezig gaan? Hmmm… PINOOOOOOOOOOOO riep Naomi in één keer Pino begon helemaal gek te doen en de houtkrullen vlogen in de ronde. Haha gekkie! Ze deed het halstertje om en draafde nar buiten toe. Daar buiten ging ze midden in de longeerkraal zitten en maakte Pino los ze ging oefenen met de Vrijheidsdressuur. Voetje Pino Voetje! Jaaaaaaa goed zo! Pino gaf braaf een voetje naar voren. Naomi stond op en ging door de kraal rennen Pino rende haar vrolijk achterna! Dit was wat Pino leuk vond en Naomi vond dit ook geweldig. Na een kleine 10min te hebben gerent waren ze allebei moe en gooide Naomi het hek open en rende heel hard na stal, Pino bedacht zich geen moment en ging er ook achterna. Inmiddels stond Pino in de stal en liep Naomi weer naar Sky toe om hem onder de solarium weg te halen. Pino was mooi droog ze maakte hem los pakte een appel en bracht hem naar stal toe.CINNNE MEID! Cindy begon spontaan te hinniken en te trappelen en te zenuwen. Naomi liep er gauw heen en knuffelt HAAR cindy even goed en nam haar mee naar de bak toe. Ze zette cindy middenin de bak, nam een aanloop, en sprong op cindy zo zonder hoofdstel of zadel. Ze drijfde Cindy aan en cindy luisterde prefect zo reden ze een kwartiertje rond en Naomi vond het goed geweest ze sprong eraf en zette haar op stal. Op stal keek ze op de klok en zag dat het 5uur was, Mooi dan ben ik precies optijd voor het eten. Ze zag haar moeder al voor de ramen staan, en ze keek niet zo blij!!
? 
. Ben benieuwd hoe het verder gaat.