[VERH]Mishandeld paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ynske

[VERH]Mishandeld paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 22:45

Ik heb (Alwéér) een verhaal geschreven Lachen Zeg me maar jullie mening, en of ik door moet schrijven natuurlijk Bloos Vork

Citaat:
‘’Moet je Emma’s nieuwe pony zien.’’ ‘’Echt een gave.’’ Zei Fleur enthousiast. Ze wees op de mooie zwarte pony van hun vriendin. ‘’Oh. Uh ja’’ Zei Sem verstrooid. Ze kijkt op uit haar dagdroom en kijkt verschillig naar Emma’s pony. ‘’Ehh.. Hoe heette die ook al weer?’’ Vroeg Sem vragend. ‘’Aphrodithe, Dat heb ik echt al heel vaak gezegd.’’ Fleur kijkt haar vriendin aan. ‘’Ben je een beetje slaperig, Sem?’’ ‘’Ja. Valt het op?’’ Mopperde Sem. ‘’Nou, een beetje wel.’’ Fleur kijkt geïnteresseerd terug naar de les. ‘’Ik ga even Katinka op zadelen’’ Zei Sem. ‘’Oké.. Ik help je wel even. Katinka is niet moeilijk ofzo.. Dan ga ik daarna Sander opzadelen.’’ Fleur liep neuriënd achter Sem aan. ‘’Waarom ben je zo vrolijk?’’ Zei Sem die zich geïrriteerd omdraaide. Fleur hield op en keek haar vriendin verbaasd aan. ‘’Mag het niet dan?’’ Vroeg ze verbaasd. ‘’Ehh.. Nee... Uh. Ja.. Sorry! ik ben gewoon een beetje moe en sjaggerijnig enzo..’’ Zei Sem. ‘’Ohh oké ik zal mijn mond wel houden.. Ik ga Sander opzadelen oké?’’ Fleur keek Sem aan en wachtte op antwoord. ‘’Ja is goed’’ Sem liep snel door naar Katinka’s stal en opende de deur. ‘’Hee Kat.. Ik ga je even opzadelen hoor.’’ Zei Sem. Katinka keek nieuwsgierig op uit haar voerbak en liep nieuwsgierig op Sem af. Sem deed behendig het hoofdstel om en maakte de keelriem en de neusriem vast. Daarna legde ze het dekje op de rug van Katinka. En het zadel daarna. Bij de singel probeerde Katinka even te bijten maar Sem had het snel weer in de hand. Ze aaide Katinka nog even en deed de teugel achter de beugel. Snel liep ze de stal uit. Ze wilde haar liefde ook nog even zien. Het was Fleur’s en Sem’s liefde. Hij kwam altijd met Emma mee omdat het haar broers vriend is. Ze wierp snel een blik om de stalrand heen en toen zag ze hem.. Sem’s hart begon als een wilde te kloppen. En hij liep naar haar toe!. Sem begon maar te vegen. Oh! wat een idioot is ze! Er ligt geen enkel strootje. Pff.. Natuurlijk dat heeft de stalhulp Jan natuurlijk al gedaan. Snel zette Sem de bezem weg en dook een stal in. Ze schaamde zich rot.
Naast haar zat een kleine nieuwsgierige shetlander. Hij keek haar achterdochtig aan. ‘’Nee puk.. Alsjeblieft.. Wees stil ga eten ofzo’’ Sem aaide Puk en probeerde hem aan het eten te krijgen maar Puk hapte naar haar. ‘’Auw! gek!’’ Zei Sem en ze wreef over haar hand. Toen ze Alex de stal voorbij zag lopen dook ze ineen. ‘’Hee, Emma eh.. Waar was Branden ook al weer?’’ Zei Alex. ‘’Nou, die is stalhulp? Dus weet ik veel. érgens in de stallen he!’’ Zei Emma verontwaardigd. Sem kon Emma’s pony zien. Wat een mooie! Fleur had zeker gelijk over hoe mooi de pony is. Ze zag hoe Emma, Aphrodithe op stal zette. Ze wilde nog even verder omhoog zodat ze Alex ook kon zien maar... Ze gleed uit en viel met een plof in het stro. Ze hoorde Alex en Emma naar haar richting lopen en ze zag de staldeur opengaan. Wat een afgang! Dacht Sem wanhopig. ‘’Wat doe jij hier?’’ Vroeg Alex verbaasd. Ohh! wat een stomkop is ze ook. Alex zou wel denken... ‘’Ehhh... Ikke. ik was mijn horloge kwijt en ik wilde hem graag terugvinden’’ Stotterde ze. ‘’Je horloge?’’ Viel Emma , Alex in de rede. ‘’Uh.. Ja. die heb ik altijd maar ik wilde Puk gaan aaien enne, toen viel hij.’’ Ohh wat een slappe smoes! Dacht Sem. ‘’Ohh moet ik je even helpen?’’ Zei Alex. ‘’Uhh nee dat hoeft niet ik moet rijden doei!’’ Oooh... wat is ze toch onbeleefd. Sem kon zichzelf wel voor haar kop slaan. Alex wilde haar helpen en zij moet het weer verprutsen. Snel rende ze naar de binnenbak en vroeg aan haar instructrice Louise of ze al mochten komen. ‘’Ja Sem. Je mag Katinka halen.’’ Zei Louise met een handgebaar. Sem haastte zich terug en zag Alex en Emma aan het eind van de stal, Zoekend naar Branden. Met een rood hoofd dook ze Katinka’s stal in. Katinka maakte een sprongetje van schrik. ‘’Ho.... Ho...’’ Siste Sem. Ze aaide Katinka en maakt de teugel los van de beugel. Ze opende de stal en ze liep samen met Katinka naar de binnenbak. Eenmaal in de binnenbak steeg ze vermoeid op. Ze had nog steeds slappe benen van haar onnozele ontmoeting met Alex. Ze rukte aan de singelriem maar hij werkte niet mee. Ze zag tot haar schrik dat Alex en Emma in de kantine zaten en Alex naar haar zwaaide. O nee! Nu moet ze zichzelf niet wéér voor schut zetten. Wanhopig trok ze aan haar singel maar inplaats van dat hij een gaatje strakker ging viel hij helemaal los. Katinka schrok en maakte een sprongetje zodat Sem eraf lazerde. En daar zat ze. Midden in het zand. Ze schaamde zich kapot. En alweer zag Alex haar. ‘’Gaat het Sem? Kan je staan?’’ Vroeg Louise streng. ‘’Ehh ja hoor het gaat wel’’ Zei Sem met een rood hoofd. Ze stond op en klopte het zand van haar af. ‘’Nou dat is mooi want kan ik je erop wijzen dat je een ‘singel’ hebt gemold?’’ Zei Louise. Ze zwaaide met de kapotte singel voor haar neus. ‘’Ehh Sorry’’ Mompelde Sem. Ze staarde naar de grond. Ze wierp een blik in de kantine en ze zag dat Emma en Alex er niet meer zaten. Ze kwamen net de bak in lopen, zag ze. Hijgend kwam Emma tot stilstand voor Sem’s neus. ‘’Hee meis.. Wat gebeurde er nou?’’ Hijgde Emma. ‘’Uhhh ik... Ik heb de singel kapot gemaakt’’ Zei Sem met een rood hoofd. Ze zag Alex voor haar neus staan. Ze voelde zijn warme adem in haar gezicht. ‘’Gaat het een beetje?’’ Vroeg hij zacht. ‘’Uhh.. Ja.’’ Stamelde Sem. ‘’Nou gaan jullie maar weer naar de kantine dan kan Sem even een nieuwe singel halen en weer opstappen.’’ Zei Louise. ‘’Sorry Louise.. Ik wilde niet-’’ ‘’Het is al goed’’ Zei Louise sussend. Ga jij nou maar een nieuwe singel halen in de zadelkamer. Ze liggen in het 1ste lockertje aan de rechterkant, Hier de sleutel. En zorg dat je er niet nog een scheurt hé?’’ Grapte Louise. ‘’Nee.. nee..’’ Mompelde Sem bijna onhoorbaar. Zwijgend liep ze de bak uit en liep de stal door om bij de zadelkamer te komen. Ze zocht het lockertje dat Louise beschreef. Ze zag hem meteen. Ze stak de sleutel in het slot en draaide het om. Ze zag meteen heel veel losse singels. Ze pakte het zachtste. Ze voelde dat het een Neopreensingel was. Ze pakte hem voorzichtig en sloot de locker weer af. Ze maakte een rechtsom keert naar de binnenbak. Toen ze de bak weer inliep zag ze Louise, Katinka vast houden. Ze liep zwijgend op Louise af en overhandigde haar het sleuteltje en de singel. Louise maakte de singel weer vast en hielp Sem met opstappen en Singelen. Ze mocht al meteen meedraven met de groep. De rest van de les ging wel goed. Behalve dat alle paarden er vandoor gingn bij de galop. Aan het einde van de les zadelde Sem, Katinka af en Sponsde haar nog even af. Daarna borg ze zorgvuldig alle spullen weer op en liep nadenkend naar Fleur toe. Fleur begon meteen met praten over de les. ‘’Het was zooo leuk op Sander.. Het enige minder leuke was dat jou singel brak en dat ze er allemaal vandoor gingen.’’ Zei Fleur gedecideerd. ‘’Ja klopt.’’ Zei Sem terwijl ze op haar fiets stapte. Tijdens het fietsen praatte Fleur gewoon door en Sem knikte afentoe even of zei: ‘’Ja’’ Ze had zichzelf vreselijk voor schut gezet vandaag. En dat allemaal voor Alex. Hij zal wel denken van haar. Zuchtend dacht Sem aan de gedeeltes waarvan ze zich kapot had geschaamd. Ze was gevonden in een stal omdat zogenaamg haar horloge kwijt was? (Aaah! wat een afgang!!) Ze had Alex afgewezen om haar te helpen!! (Ramp!!) En haar singel brak waardoor ze viel! (Mega crisis!!). Sem sloeg zichzelf op haar voorhoofd waarop Fleur meteen reageerde: ‘’Hee, Jij kan er toch niks aan doen dat de paarden op hol sloegen! Je hoeft jezelf daarvoor niet te slaan hoor!’’ Zei Fleur geschrokken. ‘’Ehh ja. hé Wat?’’ Sem keek haar vriendin met opgetrokken wenkbrauw aan. ‘’Dat je je zelf niet hoeft te slaan om iets waarvoor jij niks hebt gedaan. Maar ik zie je morgen! ik moet hier linksaf !! doeg!’’ Zei Fleur. ‘’Uhh doeii!’’ Sem fronsde haar voorhoofd. Hé? Waar had Fleur het in godsnaam over? Maarja, daar maak ik me verder niet druk om. Dacht Sem. De volgende ochtend werd er aangebeld en Sem deed open. Ze had zich al aangekleed en ze had ook al ontbeten. Het was Fleur. ‘’Hee Sem! Ben je al klaar?? Dan kunnen we naar school... Er is trouwens een nieuwe jongen op school zeggen ze. Leuk hé?’’ Zei Fleur opgetogen. ‘’Ja leuk.. Maar ik ga mijn tas even halen’’ Snel dook ze naar de woonkamer en gaf haar ouders een kus. ‘’Doeii mam! doei pap! tot vanmiddag!’’ En weg was ze. Onderweg had Fleur weer een hoop te vertellen maar Sem had er niet veel aandacht voor. Ze fantaseerde over Alex. En over hoe je je zelf het beste voor schut kon zetten. Nou daar was zij een goed voorbeeld van. Op het schoolplein viel Sem iets op. Ze zag iemand. Een bekend iemand, Het was... Nee toch? ‘’Alex?’’ Zei Sem verbaasd tegen Fleur. Fleur keek in haar richting en hield op met praten. ‘’Ja Alex... Is hij die nieuwe jongen dan?’’ Vroeg ze verbijsterd. ‘’Nouja.. Het zou me niet veel verbazen want Branden zit hier ook op school...’’ Zei Sem met grote ogen. Ze voelde de zenuwen al in haar buik prikken... Word vervolgd...

TurboTinker

Re: [VERH]Mishandeld paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:57

je zou eens alinea's moeten maken, dit is haast niet te lezen.

Ynske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 22:59

Scheve mond

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 08:29

ik volg het even...

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:20

Goed verhaal Knipoog