[column] Waarom ik..?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

NoTrouble

[column] Waarom ik..?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 16:21

Ik lig in mijn bed, met mijn ogen gesloten. Ik denk aan alles wat me overkomt. Waarom ik..? vraag ik mezelf. Maar het antwoord kan ik zo snel niet bedenken. Ik sla mijn ogen open, ik kijk in de spiegel, en zie mezelf. Met natbehuilde ogen. Ik wil het je vertellen, maar ik weet niet hoe. Ik wil je vragen waarom, maar ik kom niet op de juiste woorden. Nee, de laatste tijd kon ik niks meer bedenken, ik ben leeg van binnen. Van buiten lach ik de wereld toe, maar mijn hart huilt alleen maar. Al een paar maanden lang. Maar alles is erger geworden sinds die bewuste dag dat.. ik kijk mijn kamer rond, mezelf afvragend wat ik op de wereld nog te zoeken heb.. ik ontdek het scheermesje dat daar zo onschuldig op mijn nachtkastje ligt. Ik pak het, en klem mijn hand er stevig omheen. Ik knijp mijn ogen dicht, ik zie je lach in mijn gedachten, en ik zie nog zoveel meer.. nog zoveel meer wat ik niet aankan, en wat ik liever nooit had meegemaakt. Is het dan mijn eigen schuld..? heb ik alles dan zelf uitgelokt..? bij die gedachten zet ik de scherpe mesjes van mijn scheermes tegen mijn pols. Ik druk door, net zo lang en net zo hard tot ik het bloed zie stromen. En nog eens, en nog eens. Steeds harder begin ik te huilen, ik voel me leeg worden van binnen. Ik kijk naar mijn roodbebloede pols. “eigen schuld..” zeg ik tegen mezelf.

Commentaar en tips gewenst.. Lachen bedankt voor het lezen.. Ja

wendy_x

Re: [Collum] Waarom ik..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:04

mooi hoor!!! ik hoop niet dat dit over jezelf gaat..., mag ik vragen wat er met dat meisje is die dit doet?wat er voor een verhaal achter zit?

groetjes wendy

NoTrouble

Re: [column] Waarom ik..?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 18:46

het is gewoon naar halve waarheid geschreven.. Ja

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:00

Justarman schreef:
het is gewoon naar halve waarheid geschreven.. Ja

uh...wat is er dan waar van :S:S

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 19:01

jaa dat ga ik nu niet op internet zetten.. Nagelbijten / Gniffelen
het is een verhaal die ik gewoon heb geschreven, op waarheid gebasseerd.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:03

ik hou hier niet van

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:07

Farouche schreef:
ik hou hier niet van

ik vind het een super mooi gedicht... maar ik hoop dat dat meisje dat niet echt heeft gedaan.:S:S

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 19:18

Farouche schreef:
ik hou hier niet van

..Nagelbijten / Gniffelen mag ik dan misschien vragen waarom niet..?!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:17

Ik vind het echt heel mooi geschreven.. Ja
Ik weet niet welke dingen op waarheid basseren, maar weet wel wat je doet meid!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 21:18

Jaa, dankje pasamba.. Lachen

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:20

Mooi geschreven. Volgens mij is zoiets al eerder door jou vriendin op bokt geplaatst.
Sterkte ermee. Krijg nog steeds rillingen van het lezen.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 21:21

dankjee maaik.. Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:21

Justarman schreef:
..Nagelbijten / Gniffelen mag ik dan misschien vragen waarom niet..?!

Tuurlijk Ja
nou ik houd hier niet van omdat er gewoon mensen zijn die zich zelf zo erg haten dat ze zichzelf kunnen verwonden, zelf zo erg dat ze stoppen met leven.. En dat kan ik gewoon niet begrijpen en daarom houd ik er niet van om dat te lezen ofzo.. Lachen snapje

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 21:23

jaa ik snap het, bedankt voor je toelichting.. Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:24

Hmm, nee.
Dit vind ik niks.
Het is té kort, té weinig details.
Vanaf het moment dat het woord 'scheermesje' in het verhaal voorkomt is het niet interessant meer, alleen nog maar verschrikkelijk voorspelbaar. Bouw het uit, beschrijf de gevoelens van de persoon uitgebreid als ze het mesje ziet liggen en neem ook niet meteen het woord 'scheermesje' maar eerst iets als 'ik zie iets glinsteren' of iets dergelijks. Op zich schrijf je wel mooi maar je moet nog wel oefenen Haha!

Overigens is dit geen column maar een kort verhaal.
In een column wordt altijd humor gebruikt. Lees maar eens een column ofzo in de margriet of libelle, dan merk je het verschil Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:47

collumn is inderdaad meer een humoristisch stukje tekst. Sarcastisch ofzo en gericht naar Publiek. Er zou hier niet op deze manier op gereageerd worden, maar op een sarcastische toon:
Ik lag op bed en vroeg me af. Waarom ik? Waarom in hemelsnaam ik? Een antwoord kon ik zelf wel geven, de hemel niet. Daarom ik. Het lag gewoon aan mij. Allemaal mijn schuld, mijn fout, mijn leven. Ik ben verantwoordelijk en zal dit dus wel uitgelokt hebben. Sta uit alle lamlendigheid maar op van m'n bed en kijk naar m'n eigen spiegelbeeld. Rode ogen, een leeg gezicht. Leeg zoals ik zelf ben. Wanneer dat eigenlijk kwam? Vraag dat maar niet in hemelsnaam. Dat weet je zonder die naam ook wel. Het kwam toen hij, nou ja. Ik zal het jullie besparen. Van zijn stralende lach tot zijn lieve kleine, ach rot op. Zit ik jullie als nog de details te vertellen. Dat wil ik helemaal niet, vertel ik het hier. Vertel ik het mezelf. Ik wil het gewoon allemaal vergeten. Vergeten en nooit meer aan denken. Doen alsof ik dit nooit had meegemaakt. Ik kijk nog eens naar m'n spiegelbeeld. Wat een stom, dom kind zie ik daarin. Allemaal haar schuld, haar fout. Ze zou zichzelf wat aan kunnen doen, moeten doen.
Wist ik veel dat er echt bloed uit m'n polsen zou gaan stromen? Het deed geen pijn. Geen pijn. Het deed pas pijn toen m'n moeder voor de deur stond. Ze keek me aan. Haar ogen roder dan de mijne. Rot toch op.

Tja, nog steeds niet echt heel collumnachtig, maar is ook best een zwaar onderwerp. Overigens, ik liet me gaan. Het klopt ook niet met jou tekstje. (en het klopt in het geheel ook niet helemaal)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:36

Vindt het inderdaad ook te voorspelbaar.. Toen ik scheermesje zag staan dacht ik gelijk: oh krijgen we dat weer (klinkt grof maarja Lachen ). Zoals Fenn het schrijft is het inderdaad al beter

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:26

Hee meis echt onwijs mooi geschreven! Lachen
Idd van dat laatste stukje maarja dat weet je al Knipoog
Sterkte he mop Kusje

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:15

Natasja91 schreef:
Hmm, nee.
Dit vind ik niks.
Het is té kort, té weinig details.
Vanaf het moment dat het woord 'scheermesje' in het verhaal voorkomt is het niet interessant meer, alleen nog maar verschrikkelijk voorspelbaar. Bouw het uit, beschrijf de gevoelens van de persoon uitgebreid als ze het mesje ziet liggen en neem ook niet meteen het woord 'scheermesje' maar eerst iets als 'ik zie iets glinsteren' of iets dergelijks. Op zich schrijf je wel mooi maar je moet nog wel oefenen Haha!

Overigens is dit geen column maar een kort verhaal.
In een column wordt altijd humor gebruikt. Lees maar eens een column ofzo in de margriet of libelle, dan merk je het verschil Lachen

weet ik maar een verhaal moet 1500 woorden hebben voordat je het mag plaatsen en een geicht is het ook niet, dus ik moest wát verzinnen.. Clown

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:17

Fenn schreef:
collumn is inderdaad meer een humoristisch stukje tekst. Sarcastisch ofzo en gericht naar Publiek. Er zou hier niet op deze manier op gereageerd worden, maar op een sarcastische toon:
Ik lag op bed en vroeg me af. Waarom ik? Waarom in hemelsnaam ik? Een antwoord kon ik zelf wel geven, de hemel niet. Daarom ik. Het lag gewoon aan mij. Allemaal mijn schuld, mijn fout, mijn leven. Ik ben verantwoordelijk en zal dit dus wel uitgelokt hebben. Sta uit alle lamlendigheid maar op van m'n bed en kijk naar m'n eigen spiegelbeeld. Rode ogen, een leeg gezicht. Leeg zoals ik zelf ben. Wanneer dat eigenlijk kwam? Vraag dat maar niet in hemelsnaam. Dat weet je zonder die naam ook wel. Het kwam toen hij, nou ja. Ik zal het jullie besparen. Van zijn stralende lach tot zijn lieve kleine, ach rot op. Zit ik jullie als nog de details te vertellen. Dat wil ik helemaal niet, vertel ik het hier. Vertel ik het mezelf. Ik wil het gewoon allemaal vergeten. Vergeten en nooit meer aan denken. Doen alsof ik dit nooit had meegemaakt. Ik kijk nog eens naar m'n spiegelbeeld. Wat een stom, dom kind zie ik daarin. Allemaal haar schuld, haar fout. Ze zou zichzelf wat aan kunnen doen, moeten doen.
Wist ik veel dat er echt bloed uit m'n polsen zou gaan stromen? Het deed geen pijn. Geen pijn. Het deed pas pijn toen m'n moeder voor de deur stond. Ze keek me aan. Haar ogen roder dan de mijne. Rot toch op.

Tja, nog steeds niet echt heel collumnachtig, maar is ook best een zwaar onderwerp. Overigens, ik liet me gaan. Het klopt ook niet met jou tekstje. (en het klopt in het geheel ook niet helemaal)

voor een collum is ie zo idd beter, maar het was inderdaad bedoeld als kort verhaal en is naar waarheid geschreven.. ik zie humor niet in van de situatie trouwens en dan is humor aanbrengen toch heel moeilijk..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:20

Dat hoeft ook niet, maar dan had je het beter 'kort verhaal' kunnen noemen. Zoals je ziet ontstaat daar 'verwarring' over. Lachen

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:27

hm nu weet iedereen het; klaar.. Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:04

oké. Het was ook niet de bedoeling zo'n 'verbeter' versie te schrijven. Dat ging een soort vanzelf.

Voor de rest, daar humor in aanbrengen is inderdaad moeilijk. Het toch als onderwerp in een collumn zetten een uitdaging Knipoog

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:06

Ja maar het is (Voor de zoveelste keer) geen collum maar een verhaal..
dat er collum in de titel staat akn ik nu niks meer aan doen en is toen gedaan omdat het anders op slot ging..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:12

Ja, ik weet het. Ik snap dat het geen collumn is. Ik heb het inderdaad al duizend keer gelezen. Wat ik hierboven probeerde te zeggen is dat je het als een uitdaging kan zien er wel een collumn van te maken. Zelfs als zie je niets grappigs in de situatie. Ik ook niet en toch kan het goed zijn er op zo'n manier tegen aan te kijken.
Ik weet verder ook niet wat er van waar is natuurlijk, dus vat dit niet persoonlijk op ofzo. Zeker niet. Slecht was het verhaal ook niet, het kon beter, maar dat heb je al gehoord.

In elk geval sterkte met wat er nog speelt.