[FOTO] Natuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jettie

[FOTO] Natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 11:57

Ik ben mijn zondag begonnen met een heerlijke boswandeling. Lachen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Veel te weinig mensen zien hoe mooi de natuur is.

Vue

Re: [FOTO] Natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:12

Ik vind het heerlijk om te zien en je hebt helemaal gelijk betreft mensen die niet zien hoe mooi de natuur is.
Ik kan echt jouw boswandeling voelen door de foto's.
Maaaaaar; je moet nog oefenen met scherpstellen Knipoog

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:14

Inderdaad nog wat oefenen met scherpstellen anders waren het volgens mij wel topfoto's geweest Knipoog.
Succes nog met je nieuwe Nikon Lachen heb um ook :p

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:18

Mooie foto's Jet Kusje . Het zijn, vind ik, niet je mooiste foto's, ik weet niet waarom, maar de kwaliteit is top en foto 3 spreek mij heel erg aan.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:09

Foto 3 & 4 vind ik héél mooi. Die stralen voor mij echt wat uit Ja

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:50

Mooie foto's hoor jet! K heb betere foto's van je gezien, maar het is natuurlijk nog oefenen met je SLR. Lachen Ik vind juist foto 1 en 5 erg mooi! Lachen

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:32

Leuke foto's Lachen

Foto een: Mooie compositie, zo vanuit de linkerbovenhoek, invallend de foto in.

Twee: Ook een leuke compositie, maar het rode blaadje springt niet echt geheel uit de achtergrond, omdat ze dezelfde kleuren hebben.

Drie: Wederom een mooie compositie, maar de lichtvlekjes bovenaan storen mij een beetje. Misschien dat je die kan croppen?

Vier: Vind ik denk ik de minste van de serie . Foto ziet er vrij donker uit, waardoor ik niet echt goed kan zien wat het is (Alhoewel dat ook aan mijn monitor kan liggen, die mischien te donker is ingesteld) Ook hier storen de lichtvlekjes .

Vijf: Leuk, maar een beetje een centrale compositie. Overbelicht randje van het blaadje stoort een beetje.

Lachen

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 10:31

Britt90 schreef:
Vijf: Leuk, maar een beetje een centrale compositie. Overbelicht randje van het blaadje stoort een beetje.

Maar stóórt het je ook? Had je hem beter gevonden meer naar links of naar rechts? Ik heb het gevoel dat mensen het vrij snel roepen als commentaarpuntje, maar zich niet afvragen of ze het ook echt ten koste vinden gaan van de foto. Niet als persoonlijke aanval bedoeld Lachen

Verder vind ik op 3 en 4 die lichtvlekjes persoonlijk juist de kracht van de foto, het gaat over het zonlicht die op de bladeren neerstrijkt. Maar dat is persoonlijk.

Verder even in het algemeen, oefenen met scherpstellen is het niet zo zeer. Ik had een behoorlijk groot diafragma waardoor je een klein scherptegebied hebt, als ik een kleiner diafragma had genomen was m'n sluitertijd waarschijnlijk weer te lang. Dus het had ook een beetje praktische redenen, haha. Ik denk dat jullie dit meer bedoelden, want qua scherpstellen heb ik gewoon scherpgesteld op het punt die ik scherp wilde hebben [ lekker logisch weer Haha! ].

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:04

Mooie foto's Ja
Foto 3 vind ik de mooiste Kwijl

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:39

Mooie foto's, altijd mooi van de natuur Ja
Alleen net zoals de rest zegt nog wat oefenen met scherpstellen.
Bv. bij foto 1 had ik het mooier gevonden als heel het blad scherpgesteld was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:21

hmm, de foto's zijn best leuk maar ik vind wel een paar dingetjes.
Een normaal blad zoals op foto1 heb ik werinig interesse in,
Ik vind de foto niet boeiend genoeg om een 'gewoon' blad als een mooi iets te beschouwen, dat blad groeit ook in mijn tuin.. Als ik dat wil zien dan loop ik daar wel heen, dan is het juist de kunst om de foto interesant genoeg te maken. In principe vind ik het een mooie foto, maar niet mooi genoeg. Ik zelf zou het blad niet half wazig doen, en ik snap ook niet waarom je dit gedaan hebt? Camera een paar millimeter naar beneden had die witte vlek ook niet zchtbaar geweest. Wel mooi is de contrasterende achtergrond! Als je een blad fotografeert heb je tijd zat, dus dan kun je dat soort dingetjes opzich wel goed zien enzo

Mooie kleuren, maar een beetje te weinig scherpte in het blad, gevoelsmatig had ik persoonlijk het blad laten zakken,

3 zie ik niets in, kan aan deze computer liggen... Iets zwarts met een uitgebrande vlek (blaadje?) , te veel nutteloze ruimte en een te drukke achtergrond

4 zie ik ook niets in+ te drukke achtergrond

5 de mooiste, maar de compositie stóórt me wel... In de zin dat de foto veel mooier uit de verf had gekomen als het blaadje niet in het midden lag, overbelichte rand heb ik hier geen last van.. Wat wellicht ook de reden is dat 3 en 4 bij mij onderbelicht zijn. Ik vind dat juist erg sfeervol

Ik hoop dat je er iets mee kunt, blaadjes zijn geduldig oefenmateriaal, dus daarmee kun je wel goed aan de slag om te oefenen! Veel succes Knipoog