[foto] witte kitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie_

[foto] witte kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 08:38

Een half jaar geleden ofzo had mijn oma witte kittens. Ik heb er wat foto's van gemaakt.
Ik heb geen goed fototoestel, zo'n 'familie toestel', geen profesionele maar een goedkope zegmaar Knipoog

Ik vind ze wel grappig Tong uitsteken

Afbeelding

ik vind het wit op wit wel mooi
Afbeelding

net een aapje...Tong uitsteken
Afbeelding

hihi, geen mooie maar een wel een grappige foto...Tong uitsteken hij vond het niet zo heel erg fijn dus heb ik hem maar gauw weer af gedaan Knipoog
Afbeelding

Hij had ook nog een mutsje Tong uitsteken
Afbeelding

Het zijn geen hele mooie foto's, maar daarom zou ik graag tips willen... Ga je gang Tong uitsteken

__Robijn__

Re: [foto] witte kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:26

Ik denk dat dit meer foto's voor BB zijn
Temt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:36

Hoezo? Ze vraagt toch om tips Urbann? Lachen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:46

paOlien schreef:
Hoezo? Ze vraagt toch om tips Urbann? Lachen

Dat wel, maar ik vind het niet echt foto's om fototechnisch commentaar op te geven. Vork
Miss vind jij dat niet Tong uitsteken

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:51

En als jij dus vind dat je er wel fototechnisch commentaar over kunt geven, moet je dat doen!

Maar nu ik hier toch ben, kan ik gelijk wat tips geven:
ten eerste: een dier is geen aankleedpop!
Verder zijn ze wel grappig, maar niet bijzonder. Vaak staan er behoorlijk storende dingen in beeld. De composities en standpunten zijn ook niet ideaal.
Heb je nagedacht voordat je de foto's maakte, of heb je gewoon geklikt? Dan ga ik namelijk niet een heel uitgebreid commentaar geven.
Als je er wel over nagedacht hebt, zou je dan willen zeggen waarover je nagedacht hebt, en evt waarom je iets gedaan hebt? Lachen

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 15:31

Sorry als ik niet goed genoeg ben hoor, ik doe ook maar mijn best en ik vraag toch om tips om beter te worden? Die laatste 2 foto's staan er gewoon voor de grap bij, eigenlijk vond ik ze alleen grappig, niet mooi ofzo. Clown

Bij die eerste vond ik dat glimmende ijzer mooi bij het wit, maar er staan idd storende dingen op.
Bij die tweede en derde vond ik het wit op wit mooi, en hij ging gewoon een beetje spelen en toen nam ik foto's. Haha!

Ik ben echt nog maar een beginnertje hoor, dus niet te bot alsjeblieft ... Bloos

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:12

maar dan heb je er in ieder geval over nagedacht. Nu ik mijn post teruglees komt hij inderdaad wat bot over, dat was niet mijn bedoeling. Ik zal later een uitgebreider commentaar geven. Lachen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:28

potterlover schreef:
Sorry als ik niet goed genoeg ben hoor, ik doe ook maar mijn best en ik vraag toch om tips om beter te worden? Die laatste 2 foto's staan er gewoon voor de grap bij, eigenlijk vond ik ze alleen grappig, niet mooi ofzo. Clown

Bij die eerste vond ik dat glimmende ijzer mooi bij het wit, maar er staan idd storende dingen op.
Bij die tweede en derde vond ik het wit op wit mooi, en hij ging gewoon een beetje spelen en toen nam ik foto's. Haha!

Ik ben echt nog maar een beginnertje hoor, dus niet te bot alsjeblieft ... Bloos

okee naja dan had ik het verkeerd gedacht. Bloos

Iig hier wat tips..

probeer op de achtergrond te letten! er staan vaak wat storende dingen en probeer wat spannende hoeken uit te vinden. En miss is het leuk een close-upje te doen van die prachtige ogen ?

succes nog

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:42

als een kat die kleertjes echt niet leuk zou vinden, zou die zich ook niet op de foto laten zetten ( zo kalm )
ik vind het wel grappig...
die eerste foto spreekt me aan..
gr. nikki

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:52

Mijn commentaar:
Foto 1: Grappig, leuke foto.
Foto 2: Ik vind op een of andere manier dat kleed toch irritant,
zo wit op wit en dan dat motief erin..
Foto 3: Zelfde verhaal.
Foto 4 en 5 kan ik niet echt fototechnisch commentaar op geven.. Tong uitsteken

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:00

wat een poepie :d!!
ten eerste vind ik de belichting super, bij een wit kitten, en scherpte lijkt me ook goed.
Maar vind het op het eerste zicht ook eerder snapshots.
Maar oefening baart kunst he Lachen.

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:41

Wat een ontzettend indringende intrigerende ogen heeft dat beestje!
Bij de eerste is de houding en blik zo mooi dat het jammer is van heel de rest. Het past zegmaar niet bij elkaar. De belichting hier is wel goed!
Ik zou zelf juist niet voor wit op wit gaan, omdat de kat dan niet goed uitkomt, hij valt weg. Vergelijk 1 maar eens met 2. Bij 1 komt hij veel beter uit, oa door de omgevingskleur. Daar komt bij dat het kleed niet wit uitkomt, maar met een zweem van kleur en smerig.

Sowieso vind ik dat je hier geen zinnig commentaar op kunt geven, omdat je niets zelf instelt of in kan stellen. Ik kan wel over sluitertijd, diafragma, witbalans, belichtingscompensatie enz aankomen, maar daar kan je toch niets mee.
Daarom vind ik ook dat je hierover eigenlijk geen echt fototechnisch advies kan geven.
De compositie is het enige waar jij wat over te zeggen hebt, dus eigenlijk kan men alleen maar commentaar geven over compositie en wat omgeving. Niet echt fototechnisch dus. Lachen
(Wat dus ook de reden is dat het meer als snapshots gezien is/wordt)