[Verhaal] Little

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

AnneXI

[Verhaal] Little

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 12:59

Ik was me een beetje aan het vervelen.. Dus ben ik begonnen aan een verhaal.. Het is mijn eerste verhaal, en ik ben niet zo handig met alinia's enzo.

Ik hoor mijn naam, meteen kijk ik op en zie het lachende gezicht van Michelle. Je bent van mij zegt ze tegen me, terwijl ze mijn stal binnen loopt en me een knuffel geeft. Meteen word ik helemaal gelukkig van binnen. Ik ben dol op Michelle. Ze moet nog veel leren, maar ze is een goede ruiter. Michelle doet mijn halster bij me om, en ze doet de staldeur open. “Kom, we gaan naar buiten Little zegt ze dan. Ik loop braaf met haar mee en laat me rustig vastzetten op de poetsplaats. Ik kijk geïnteresseerd om me heen, ik ben hier nog nooit eerder geweest. De poetsplaats is namelijk alleen voor pensionpaarden, en ik ben altijd al een manege paard geweest. Hoewel ik Little heet ben ik niet bepaald klein, ze zeggen allemaal tegen me dat ik een mooie kwpner ben. Ik merk dat Michelle me begint te poetsen, heerlijk vind ik het als ze dat doet. Ik sta half te slapen als ze stopt. Ik kijk op en zie dat ze een zadel op mijn rug legt. Het is een mooi nieuw zadel, en het past goed. Veel beter dan het zadel dat ik eerst had. Michelle doet mijn halster om mijn nek en pakt het hoofdstel. Ik vind het een mooi hoofdstel, en pak dan ook vrijwillig het bit. Als Michelle klaar is met mij opzadelen brengt ze me naar de grote springweide. Ik ben altijd dol geweest op springen, maar ik mocht altijd alleen maar over kleine hindernissen in de bak. Ik kijk om me heen en zie Linda de vriendin van Michelle op ons af lopen. Ze heeft een soort schoenen bij zich. Springschoenen noemen ze het. Michelle kende ze nog niet, tijdens de lessen gebruikte ze die nooit. Linda, die al jaren een eigen pony heeft, laat zien hoe je ze om moet doen. Michelle verteld me dat Linda haar gaat helpen met mijn verzorging, en ons ook les gaat geven. Eindelijk word ik nog een keer aangesingeld en worden de beugels op maat gemaakt. Als Michelle zit en de teugels goed op maat heeft word ik aangespoord om te gaan lopen. Ik loop meteen enthousiast op de hindernissen af maar ik word er vanaf gestuurd. Volgends Linda moeten we eerst nog warm lopen. Ik stap stevig door en Michelle hoeft dan ook geen moeite te doen om me te laten doorstappen. Michelle laat de teugels wat vieren en begint me aan te drijven. Vrijwel meteen ga ik in draf over. Terwijl wij aan het draven zijn legt Linda de balkjes klaar. Michelle stuurt mij over de balkjes heen en laat me stevig door draven. Ik draaf een aantal keer over de balkjes heen en word dan op een laag kruisje aangestuurd. Ik spring in galop en maak een mooie hoge sprong. Meteen na de sprong word ik terug genomen naar draf. Het was helemaal niet de bedoeling dat ik vanuit galop zou springen hoorde ik Michelle zeggen. Ik word weer op het kruisje aangestuurd, en word een beetje ingehouden. Ik draaf richting het kruisje en spring er met een grote boog overheen. Volgends Linda heb ik aanleg voor springen. Ze legt de balk een stuk hoger en maakt er een stijlsprong van. Nu mag ik wel in galop, en ik galoppeer er dan ook snel op af. Ik raakte de balk, en die viel. Volgends Michelle zette ik veel te vroeg af waardoor ik door de hindernis sprong. De balk word weer terug gelegd en ik word er weer naartoe gestuurd. Deze keer sprong ik er makkelijk overheen. Na nog en aantal sprongen te hebben gemaakt worden de hindernissen weer afgebroken. Michelle geeft mij een lange teugel en laat mij rustig rond stappen. Na ongeveer 5 minuten stijgt Michelle weer af en brengt mij weer naar de poetsplaats. Daar word ik afgezadeld, en krijg ik een dunne deken om. Volgends Michelle koel ik anders te snel af. Ik word lekker in het land gezet, en ga lekker rollen. Na 2 uur word ik weer uit het land gehaald. Het is al redelijk donker geworden, en ben dan ook blij dat ik naar binnen mag, het was een vermoeiende dag geweest. Als ze het eten komen brengen sta ik al half te slapen. Nadat ik mijn eten op heb ga ik liggen en val in een diepe slaap. Ik word wakker van een harde gil. Ik sta bijna meteen overeind. Ik zie Linda huilen en zie dat Michelle haar probeert te troosten. Ze staan bij de box naast me. Zou er iets met Speedy zijn, mijn beste vriend. Ik kijk tussen de tralies door maar ik zie hem niet, zijn boxdeur staat open. Waar zou Speed zijn.. Ik hinnik zacht. Onze speciale roep. Ik krijg een zacht antwoord. Meteen begin ik hard tegen de boxdeur te slaan. Michelle merkt het en wil naar binnen lopen, zodra ze de deur open heeft loop ik snel naar buiten. Ik draaf richting de kant waar het geluid vandaan kwam. Michelle volgt mij maar ik zorg er steeds voor dat ze me niet kan pakken. Ik loop naar buiten, naar de stallen van de manege.Ik hinnik nog eens als Michelle op adem probeert te komen. Het antwoord klinkt nu harder, en dichterbij. Als Michelle weer op adem is draaf ik weer verder. De manege stallen in. Daar zie ik Speed staan. Hij ziet er slecht uit. De altijd zo sierlijke en mooie Speed ziet eruit als een zwerver. Er zijn grote plukken uit zijn staart en manen, en zijn vacht is erg vies. Ik hinnik om zeker te weten dat het Speed is. Ondertussen heeft Michelle mij ingehaald en kijkt waarom ik zo snel hierheen wou. Als zij Speed ook ziet staan rent ze snel weer weg. Ik loop naar speed toe en probeer zijn veel te krappe box open te krijgen. Als ik hem net open heb zie ik Michelle terug komen, samen met Linda. Linda vliegt Speed om zijn hals. Ik krijg een heleboel knuffels en lekkers. Dan loop ik ineens naar de manege eigenaar die vuur rood weg liep. Michelle vraagt hem of hij wat heeft gezien, hij zegt van niet. Maar aan de vlekken op zijn shirt is duidelijk te zien dat hij bezig is geweest met Speed. Ze bellen de politie, en ik word weer terug in stal gezet. Later die dag hoor ik dat de manege eigenaar Speed zo wou behandelen dat Linda hem niet meer wou en hij hem goedkoop kon kopen. Speed was daardoor zo erg mishandeld dat hij zeker 2 maanden niet bereden mag worden. Ik ben zo geconcentreerd op het gesprek dat ik niet merk dat Michelle mij uit mijn stal wil halen.

Lady_Tamzz

Re: [Verhaal] Little

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:11

super goed verhaal Haha!

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:32

Super leuk verhaal... Ga het zeker volgen Haha!

AnneXI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 19:21

Dank u dank u Tong uitsteken (ben een beetje raar Clown )
Hier is het volgende stuk.. hopelijk net zo goed, of beter

Ik loop vlug mee naar de poetsplaats waar ik word opgezadeld. We lopen naar de kleine binnenbak. Daar heb ik altijd manegelessen gelopen. Deze keer ben ik als enige in de bak. Michelle zei dat ze eerst nog wat moeilijkere figuren wou rijden voor ze me mee liet lopen in de les. Het was namelijk een beginners les en daarbij moest er iemand voorop rijden. Ik zie een aantal beginnertjes aan de bakrand staan. En doe daarom extra mijn best. Ik doe precies wat Michelle zegt en ik krijg veel complimentjes. Als ik na 45 minuten nog even word gelongeerd laat Michelle mij helemaal gaan. Ik bok en ren als een veulen. Na 3 minuten moet ik van Michelle gaan stappen en dat doe ik ook braaf. Er rijden vandaag 2 beginners dus krijgen ze eerst les aan de longeerlijn. Er komt een meisje op mijn rug van ong. 10 jaar. Ik hoor Michelle zeggen dat ze mij maar moet laten stappen. Ik voel iets op mijn huid, het lijkt wel een vlieg dus probeer ik die weg te krijgen. Michelle zegt ondertussen tegen het meisje dat ze wat harder moet drijven omdat ik het anders niet voel. Volgends dat meisje is het hartstikke zielig om een paard zo hard te schoppen en ze doet het dan ook niet. Er komen steeds meer vliegen op mijn huid en ik begin er naar te trappen. Dan voel ik een tikje van Michelle haar longeerzweep op mijn kont en begin ik te stappen. Ik hoor het meisje zeggen dat het heel erg zielig is dat ze me een tikje gaf en dat ze niet goed was voor mij. Ondertussen erger ik me nog steeds aan die irritante vliegjes op mijn huid en ben dus aan het bedenken hoe ik ze kwijt kan raken. Ik ga steeds harder lopen in de hoop dat ze het niet bij kunnen houden. Ik begin over onzichtbare balkjes te draven, en ga uiteindelijk galopperen. Dan voel ik iets bij mijn mond. Zitten die vliegjes daar nu ook al? Ik begin me er steeds erger aan te ergeren en ga steeds harder galopperen. Michelle probeert de cirkel kleiner te maken, en ik maak ze dan ook steeds kleiner waardoor ik helemaal schuin ga. Ik hoor het meisje ineens gillen waardoor ik er van schrik. Mijn cirkels zijn nu zo klein dat ik gemakkelijk onderuit kan schuiven. Ik hoor Michelle roepen dat ik moet stoppen. Ik doe dat dan ook braaf, en sta in een keer stil. Ik hoor een harde gil en voel het meisje op mijn nek zitten. Michelle houd mij aan de longeerlijn terwijl het andere paard los mag lopen. Michelle overlegd met Linda wat ze zal doen. Ze besluiten om mij toch los te laten lopen en Michelle maakt de longeerlijn los. En gaat de bak uit om aan de bakrand te gaan kijken. Er staat nog een meisje langs de bakrand. Als zij om wil kijken om te zien wie er aan komt stoot ze tegen een kruk aan. Met een hoop kabaal knalt het ding op de grond. Ik weet niet waar het geluid vandaan komt en schrik me lam. Ik begin hard te rennen en te rennen. Ik schiet de hele bak door en het meisje zit hulpeloos op mijn rug. Linda en Michelle proberen mij tegen te houden maar dat lukt niet zo goed. In mijn angst loop ik bijna over Michelle heen die snel aan de kant springt. Ik heb een waas voor mijn ogen en kijk niet uit. Er hangt een balk voor de buitendeur een lage balk. Ik spring tussen de bovenkant van de deur en de balk door. Ik merk niet dat mijn ruiter er niet onderdoor kon en dus was gevallen. Ik rende in blinde paniek door. Zo snel mogelijk naar de enige plek waar ik me veilig voelde. Mijn stal. Eenmaal daar aangekomen kruip ik in een hoekje en sta te trillen als een rietje. Michelle komt aan rennen en pakt mijn teugels beet. Haar vertrouw ik en ik word dan ook snel rustig. Dan mag ik weer terug naar de bak, ik zie er veel mensen staan. Het meisje staat er en heeft een flinke schram op haar gezicht. Ze loopt naar me toe en zegt dat ik er niks aan kon doen. Ze geeft me nog een snoepje en loopt dan weg. Dat vind ik erg lief van haar. Michelle rijd nog 5 minuutjes op mij en dan mag ik weer naar mijn stal. Ik krijg mijn voer en eet dat met veel smaak op. Daarna ga ik weer slapen. De volgende ochtend haalt Linda mij al vroeg uit mijn stal. Ik vraag me af waar Michelle is. Linda brengt mij naar de poetsplaats en daar zie ik Michelle gelukkig ook staan. Ze is mijn zadel en hoofdstel aan het pakken en ondertussen doet Linda mij een soort stof om mijn benen, en legt ze een deken op mijn rug. Als ik helemaal ingepakt ben gaat Linda weer weg. Michelle heeft mijn spullen ondertussen weggebracht en begint de spullen van Speed bij elkaar de laden. Dan zie ik mijn maatje Speed aankomen, samen met Linda. Met Speed doet ze hetzelfde als ze met mij deed. Ze wacht nog even tot Michelle weer terug is, en dan pakt ze Speed en loopt weg. Michelle en ik volgen. Er staat buiten een grote stal. Speed loopt zonder aarzelen de stal binnen. Als Michelle mij naar binnen wil brengen volg ik met een kleine aarzeling. De achterkant van de stal word dicht gemaakt en ik zie Linda en Michelle niet meer. Ik vraag aan Speed wat we gaan doen. Speed zegt dat we ergens naar toe gaan. Dan voel ik een schok en volgends Speed zijn we nu aan het rijden. Als de stal een aantal uren later weer stil staat wordt de achterkant weer naar beneden gedaan. Speed en ik worden uitgeladen en wat ik dan zie is niet te geloven. Het is zo mooi..

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:24

Super Mooi Stuk Weer Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:40

Blijkbaar heb je de regels betreft verhalen op CB niet gelezen.
Elk deel wat je plaatst moet minimaal 1500 woorden bevatten. Beide delen doen dat niet.

Deze gaat op slot.