[Verhaal] Altijd pech!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_W

[Verhaal] Altijd pech!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 14:08

Hoi,
Ik ben begonnen aan een verhaal, maar wil graag jullie mening weten!
Het is niet echt geweldig, en is mijn eerste stukje..
Hopelijk vinden jullie het wat..

Op stal de Pèèrdeboel staat Mieke in spanning te wachten. Haar ouders zijn bij haar. Haar moeder
legt een arm om haar schouder. Mieke's allereerste eigen paardje zouden ze vandaag om 19:00 uur
komen brengen. Het is ondertussen al 20:15 en nog steeds zijn ze er niet. Er gaat van alles om in
het hoofd van Mieke: Zouden ze nog wel komen? Is er onderweg wat gebeurd? Gaat het goed met
hem? Ineens begint Mieke te huilen, alle gedachten, het wordt haar te veel! Haar vader loopt naar
haar toe en legt een hand op haar schouder, "Stil maar Mieke, het komt wel goed" zegt hij op een
lieve, zachte toon. Maar Mieke gelooft hem niet, ze voelt gewoon dat het mis is!

Om 21:15 zijn ze naar huis gegaan. Mieke lag in bed maar te draaien en te piekeren. Ze wilde
zo graag weten wat er nou gebeurd is, maar haar ouders hadden gezegd dat ze morgen zouden
bellen. Uiteindelijk viel Mieke toch in slaap.

De volgende dag schrok Mieke om 4 uur wakker. Ze had gedroomd dat haar toekomstige paardje,
------, naast de trailer lag en niet meer kon opstaan. Nu kon ze echt niet meer slapen. Ze ging maar
even televisie kijken. Wachtend op haar ouders bleef ze maar piekeren. Toen Mieke weer half in slaap
gevallen was ging haar deur open, het was haar moeder "Mieke" zei ze "ik dacht al dat ik je hoorde,
kan je niet meer slapen meisje?". Mieke barst in tranen uit, en haar moeder komt naast haar op bed
zitten. "Stil maar meisje, rustig maar, het komt goed" klinken de geruststellende woorden van haar
moeder. "Nee het komt niet goed!" huilt Mieke.

Het is 10:15 en Mieke en haar ouders zijn aan het ontbijten. Plots gaat de telefoon en Miriam, Mieke's
moeder, neemt op. "Met Miriam" "Oh" "Wat erg! Ik zal het haar zeggen" "Mogen we komen kijken?"
"Overleeft hij het?" En Mieke hoort al niks meer, ze ziet het geschrokken gezicht van haar moeder,
en wordt lijkbleek! Haar moeder legt de hoorn neer, en loopt naar Mieke. "Schat, er is wat vervelends
gebeurt" zegt ze "gisterenavond is er een ongeluk gebeurd, een vrachtwagen is tegen de trailer van
----- aangereden. De trailer is omgevallen. ---- zat vast en raakte in paniek, hij probeerde zichzelf
los te krijgen, maar dat lukte niet. De veearts heeft hem een kalmeringsspuitje gegeven en ze
hebben de trailer uit elkaar gehaald. --- kon gelukkig nog opstaan en ze hebben hem naar de
kliniek gebracht." Mieke begint weer te huilen. "Hoe is het nu met hem?" vraagt ze snikkend.
"Hij kan niet goed lopen en heeft veel pijn" antwoordt haar moeder. "Gaat hij dood?" Vraagt
Mieke geschrokken. "Dat weten ze nog niet, niks is zeker.."

Een paar uur later gaat de telefoon weer. Het is de eigenares van --- . Het gaat al iets beter met
hem, als Mieke wilt mag ze komen kijken. Natuurlijk wil ze dat! Ze vraagt smekend aan haar
ouders of het mag. Zij vinden het goed en een half uur later zitten ze in de auto. Mieke is heel
zenuwachtig en weet niet wat ze moet verwachten. De rit duurt 1,5 uur maar voor Mieke is het
een eeuwigheid!

De naam van het paard weet ik nog niet, jullie leuke ideeën?

Vinden jullie dat ik verder moet gaan of is het niks en kan ik beter stoppen..?

Groetjes Linda!

Sorry als het hier verkeerd staat..

Jasia

Re: [Verhaal] Altijd pech!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 14:27

Ik vind het wel een leuk verhaal.. Lachen
Als ik jou was zou ik verder schrijven!..
Blijf dit volgen.. Haha!

Linda_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 14:27

Dankjewel!
Misschien dat ik nog verder ga dan.. Lachen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:34

Graag gedaan hoor.. Knipoog
Je krijgt niet echt veel reactie he? Clown
Maar ga maar verder! Haha!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:37

Ga maar verder! Haha!

Linda_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:46

@ Jasia: Nee niet echt haha.. Tong uitsteken

@ Miriano: Oke, ik zal het doen.. iig 2 mensen die het leuk vinden dan.. Clown

Linda_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 20:14

Ik heb nog een stukje geschreven, hopelijk vinden jullie het goed.. Lachen

Eindelijk zijn ze bij de kliniek aangekomen. Mieke springt de auto uit en ziet, Laura, de eigenares
van ----- al staan. Ze loopt zo snel als ze kan naar haar toe en vraagt hoe het met hem is.
Laura wacht tot de ouders van Mieke er ook zijn, en vraagt hun dan mee te gaan naar binnen, waar
Peter, Laura's man, al zit te wachten. Mieke en haar ouders lopen met Laura mee naar binnen.
Ze geven Peter een hand en gaan zitten. Laura gaat voor iedereen drinken bestellen, en komt even
later met een dienblad terug. Na een lange stilte zegt Peter ineens: Wij hebben een vervelende
mededeling, ik denk dat het nooit meer goed zal komen met ---, we brengen hem naar de
slager, jullie kunnen zo nog even gaan kijken, over een uur zal hij weg zijn.
Mieke staat op uit haar stoel en rent weg..

Ze is in de stallen aangekomen en ziet de naam van "haar" paardje staan. Ze loopt naar zijn
stal en opent de deur. Daar ligt hij dan, met zijn lieve hoofdje, zijn mooie ogen vol angst..
Mieke loopt naar hem toe en hij legt zijn hoofd tegen haar aan. Mieke gaat bij hem zitten,
en hij kijkt haar smekend aan. Opeens voelt ze iets, ze kan het niet beschrijven,
iets warms, het komt van ---. Ze weet wat ze moet doen en staat op, ze geeft hem een kus
en loopt zijn stal uit.

Mieke staat bij haar vader en kijkt hem smekend aan, "alsjeblieft pap, mag het?" zegt
ze. Haar vader loopt naar haar moeder toe en Mieke wacht in spanning. Dan komen ze
samen naar Mieke gelopen en haar moeder zegt "oke, ik zal het er met Laura en Peter over
hebben, maar verwacht er niet te veel van.".

Mieke en haar ouders lopen naar Laura en Peter. "Hallo" zegt Peter "---- ziet er slecht uit he?".
"Daar wil ik het even over hebben" antwoordt Stefan "we hebben besloten dat we hem toch wilen
kopen". Peter kijkt verbaasd en zegt "nee, dat doen we niet, krijgen we alleen maar problemen van
en wij verkopen geen paarden waar je niks aan hebt." "Maar we hebben er wel wat aan" zegt
Miriam "onze dochter wilt hem heel graag hebben, en de prijs maakt ons niets uit, ik beloof
U dat U er geen problemen mee krijgt, wat er ook met hem gebeurt." Na lang praten zijn ze
het er over eens. Mieke krijgt --- maar ze stellen wel een contract op, als er wat met hem gebeurt
zijn Laura en Peter niet verantwoordelijk omdat Miriam en Stefan wisten wat hij mankeert.

Mieke is hartstikke blij en loopt terug naar de stal van ---. Hij ligt nog steeds, kijkend met die angstige
blik. Ze gaat weer bij hem zitten en aait hem over zijn hoofd "rustig maar ---, het komt goed.." zegt
ze op een lieve toon. Hij lijkt wat rustiger te worden en legt zijn hoofd op Mieke's schoot. Zo blijven
ze nog een tijdje zitten. Totdat Stefan haar komt halen omdat ze naar huis moeten. Mieke geeft ---
een zoen op zijn hoofd en zegt hem gedag.

De volgende dag gaat de telefoon. Stefan neemt op. Mieke komt net de kamer binnenlopen en ziet
de bezorgde blik op haar vaders gezicht. Als hij naar Mieke kijkt weet ze dat er iets mis is. Haar
vader hangt op en hij vraagt of Mieke even bij hem op de bank komt zitten. Hij vertelt haar dat de
kliniek belde. Het gaat niet goed met ---. Hij had vannacht een ernstige koliek aan val gehad, hij
moest lopen anders zou hij het niet overleven. Dit was gelukkig over, maar hierdoor ging het veel
slechter met zijn been. Zijn toestand is kritiek, en ze weten niet of hij het zal overleven.

Ik weet nog steeds geen naam voor het paard! Tips..?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 07:31

hoi! Leuk verhaal! maar dit hort in de crea bea, niet in de JHK, dus ik tem even

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:04

idd

ik moet he verhaal nog lezen Tong uitsteken mar het moet in de CB ja ik dnke dat daarom niet veel mensen er nog op gereageerd hebben Knipoog

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:07

super goed verhaal Haha!

THHIRZA

over die naam ... umh.. ik weet niet persee iet maarik zou een naam nemen wat ech bij hem/haar past om dat ze zo ziek is Knipoog

Anoniem

JHK --> CB.

Een verhaal of update moet uit minimaal 1500 woorden bestaan. Jouw 2 stukken bestaan samen uit 1181 woorden. Daarom gaat dit topic dicht. Je kunt een TEM sturen als je meer geschreven hebt, dan kan het topic terug open.

Daarnaast is het de bedoeling om verhalentopics op CB te starten, zinvol en onderbouwde reacties te krijgen zodat het kan blijven staan. Pas als er 5 pagina's SC staat wordt een topic naar JHK verhuisd.