[TEK]2 paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

[TEK]2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 14:59

Hoi,
ik verveelde me op school (goh Clown ) en heb toen 2 tekeningen gemaakt Lachen
Ik vind ze zelf best wel gelukt Lachen

De 1e:

Afbeelding
Commentaar van mezelf bij deze:

*Achterbenen kloppen niet
*Meer met schaduw tekenen

De 2e:

Afbeelding
Commentaar van mezelf bij deze:

*Hals paard te lang
*Linkervoorbeen paard te lang?
*Meer met schaduw tekenen

Lachen
Commentaar is welkom, afkraken niet Knipoog

Groetjes Claudia

Liedje_

Re: [TEK]2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:08

Het klinkt heel gemeen maar ze zijn nogal nép.

Ik denk dat kwaliteit door het scannen vooral achteruit is gegaan maarja. Eerst tekening 1 Tong uitsteken

Het oog zit te laag en daar mogen wel meer details in! Bij de voorpluk moet je er meer haren van maken. De neus zijn gewoon twee bollen op elkaar gedrukt, probeer echt ookal zijn het onwijs kleine priegeltjes, dat te veranderen! Over het lichaam heb ik weinig te zeggen, ik vind het weer een beetje nep, beetje strip achtig Verward Wat je zelf al zei werk met schaduwen, maar dat kun je véél beter uitwerken met grijs potlood.

Ik vind tekening 2 al een stuk realistischer. Maar ook niet echt. Ik heb precies dezelfde tips: Let op de neus.Teken het oog hoger, teken de manen méér manen! En hier wat je zelf al zei de benen, benen zijn onwijs moeilijk, oefen eerst lekker alleen paarden hoofden, gaat dat goed? dan pas verder gaan! Over de mensen zeg ik maar niks.. Ben ik dan nog lang mee bezig Vork

Wat ik meer bedoel, het lijkt een snel krabbeltje. Neem er écht de tijd voor, als je het tijdens school maakt neem je er niet de tijd voor. Het klinkt allemaal heel bot maar ik kan er niks anders over zeggen.. Sorry Tong uitsteken Ik begrijp het als je me haat, alleen je wilde zo graag reactie! Knipoog Teken volgende keer lekker een hoofdje, werk met grijs, het maakt niet uit als je 3 uur over de oren doet, of het oog. Heb ik ook altijd! Maak desnoods de schaduwen even héél duidelijk, erger dan ze staan. Dan merk je sneller hoeveel schaduw er eigelijk wel niet is.

Deze tekningen zijn denk ik uit het hoofd, doe dat ook maar lekker pas als je natekenen makkelijk vind, als je alle details van het paard kent! Knipoog

Het is allemaal opbouwend bedoeld hoor! NIET boos zijn.. Verdrietig

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:06

Zoals al is gezegt z'n ze een beetje onrealistisch maar ik doe het je niet na Lachen
1:
Voorpluk mag wat springeriger en ik vindt het meisje klein vergeleken het paard Knipoog Achterbenen koppen idd niet!
2:
Manen & voorpluk wat springeriger en z'n benen z'n ongelijk Knipoog En het lijkt net alsof dat andere meisje op het hek staat Nagelbijten / Gniffelen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:07

Ik ben het wel eens met bovenstaande reacties... ik denk dat als je er de tijd voor neemt het heel mooi kan worden Knipoog

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 12:57

Bedankt voor de reacties Lachen
Tips kan ik wel wat mee Lachen

Normaal gesproken teken ik ook alleen paardenhoofden, dus geen hele paarden Tong uitsteken
"Hele" paarden lukken normaal gesproken helemaaaaal niet, dan zijn het van die beesten met extreem kleine hoofden en lange benen enzo Tong uitsteken

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:13

ik vind het al knap dat je het zo f kan.. ik kan dat helemaal niet.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 13:21

Dank je Tong uitsteken