Thema Topic, deze maand "Mijn mooiste herinnering"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Thema Topic, deze maand "Mijn mooiste herinnering"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 12:12

Vanaf nu komt er iedere maand een thema topic. Het thema van deze maand is "Mijn mooiste herinnering"
Welk object brengt je terug naar je mooiste herinnering?

Maak dus een mooie foto, verhaal of gedicht oid over dit thema. Er is geen wedstrijd aan gekoppeld. Reacties mogen gewoon in dit topic.

Wees creatief. Plaats niet zomaar een foto van je paard als het thema ergens in de verte de foto benaderd. Maak er iets van. Zorg dat dit een topic is waarbij je steeds verrast wordt als je een tekst leest of een foto ziet.

Het mag duidelijk zijn dat nutteloze reacties als "wat mooi" oid verwijderd worden even als foto's die het niet doen. Slow chat is ook niet toegestaan. Verder gelden de algemene regels van bokt hier ook
Foto's, gedichten etc, die niet aan de opdracht voldoen worden vanaf heden ook verwijderd.
have fun!

Rond 1 oktober is het volgende thema; en dat is "Zolder"
Heb je een sfeervolle opgeruimde zolder met zithoekje, een zolder met aparte herinneringen, of een oude rommelzolder waar je steeds weer nieuwe ontdekkingen kunt doen?
Wees creatief, breng een apart gevoel bij jouw zolder naar boven!

2004
September : "Water"
Oktober : "Herfst"
November : "Zwart-wit"
December : "Feest..."

2005
Januari : "Nieuw"
Februari : "Valentine"
Maart : "Beweging"
April : "April doet wat hij wil"
Mei : "Maskers"
Juni : "Zonlicht"
Juli : "Schaduw"
Augustus : "Straat"
September: "Het weer"
Oktober : "Kunstzinnig"
November : "Van dichtbij bekeken"
December : "Feestmaand"

2006
Januari : "Terugblik (op wat eens was?)"
Februari : "Verdriet"
Maart: "Sculpture"
april: "Bomen"
Mei: "Lente"
Juni: "Afval"
Juli: "Vogels"
Augustus: Helaas geen topic

Chocopasta

Re: Thema Topic, deze maand "Mijn mooiste herinnering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:23

Ha, een nieuwe *LOL*
Even kijken of ik wat kan maken/vinden.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:30

Leuk onderwerp!
Ik ga even diep nadenken Haha!

[edit] wel moeilijk trouwens, haha

jody_bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:56

Leuk onderwerp,
ff goed piekeren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:53

Mijn mooiste herinnering is dat ik na 10 maanden Katinka weer in m'n armen kon sluiten. Lovers
Lees het hele verhaal in dit filmpje, met muziek, foto's en stukjes film:

http://media.putfile.com/Katinka8

I would give up everything
Before I'd separate
Myself from you,
After so much suffering
To finally find unvarnished truth
I was all by myself
For the longest time
So cold inside
And the hurt from the heartache
Would not subside
I felt like dying
Until you saved my life.

Thank God I found you
I was lost without you
My every wish and every dream
Somehow became reality
When you brought the sunlight
Completed my whole life
I'm overwhelmed with gratitude
My baby I'm so thankful
I found you

En zie het topic in m'n onderschrift Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:20

Deze foto is gemaakt toen ik 3 maanden in North Carolina, Amerika zat. (2005) Ik gaf daar paardrijles in Pack & Trail aan kinderen tussen de 8 en de 16 jaar. Ik heb de mooiste tijd van mijn leven gehad en ik heb zoveel respect voor die kinderen daar. Ik ben van de mensen, dieren en natuur daar gaan houden. Het is mijn mooiste herinnering tot dusver...Ja

Afbeelding

Edit: Ik zit op Nevada, helemaal links...Lovers

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:51

Afbeelding

Deze foto heeft Myra van mij en Devlin gemaakt op de dag dat Jiba net was geboren. Deze dag was geweldig, toen wij aankwamen bij de weide was Liberty nét bevallen van een geweldig merrieveulentje, dat later de naam Jiba kreeg. 't Was een schitterend moment, had nog nooit de geboorte van een veulen van zo dicht bij meegemaakt. Ok, we waren er neit tijdens de geboorte, maar om een kwartiertje na de geboorte aan te komen was voor mij onderhand net zo geweldig Haha!

De camera deed wat raar en alle foto's kregen een rare waas, maar juist daardoor vind ik deze foto zo geweldig.

Het herinnerd me dus erg aan Jiba, echt n schatje, maar wel een schatje die helaas niet lang heeft geleefd. Op 3 dagen oud overleed zij plotseling. Verdrietig

Ook herinnerd het mij aan de mooie tijden die ik met Devlin heb gehad. Ik heb hem 2,5 jaar verzorgd en hij was mij maatje door dik en dun Lovers helaas doordat hij ging verhuizen en de afstand toch een groot probleem bleek te zijn ben ik met hem gestopt. Maar hij blijft mijn maatje Lovers

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:21

wouw Paoline Lovers die is echt supermooi!!!

mijn allermooiste moment moet nog uitkomen!!!

Thijs, mijn lieve Thijs! opzoeken in NoordHolland! in Hoorn..

Oké mijn mooiste herrinnering is hij maarja dit was natuurlijk mijn mooiste herrinnering:

Stravero kopen!!!

kijk het begon allemaal zo:

mama en papa hadden mij al beloofd dat als we verhuisd zouden zijn dat ik een eigen paard zou krijgen!!! op een gegeven moment zei papa zo: kom joh! we gaan eens op marktplaats (www.marktplaats.nl) kijken, kijken of daar wat opstaat! en waarrempel, een supermooie haflinger!!!, dus papa zegt zo ik bel alvast dus ik stond helemaal te popelen en papa was aan de telefoon en die zei zo oké en wanneer kunnen we hem komen bekijken? en ik rende naar mama en ik zei dat papa net had gebeld voor een paard!! en mama rent weer met mij mee naar het computerkantoortje en ze kijkt en toen hing papa net op...papa zegt we gaan morgen kijken!! ik was helemaal blij!!!!!!! ik heb de hele nacht bijna niet kunnen slapen! yeah, ik krijg ECHT een eigen paard! ik was apentrots! we moesten 1,5 uur rijden om er te komen en toen waren we er.. we stappen uit en Nathalie (zijn baasje toen) vroeg zo: hallo! komen jullie naar Bob kijken? dus ik zei zo, nee naar Stravero! hihi, ze zei: ohja dat was ik vergeten te zeggen, stravero noemen wij heel zijn leven al bob, dus ik zei zo: oh wat gaaf! niet zo'n lange naam!!! en ik kon de naam "bob" wel onthouden(zo noemen we hem nou nog!) en toen kwam het, we pakten een halstertouw en liepen langs een grote heg, naar de weide. hij stond helemaal alleen en hij zat helemaal onder de bagger! hij zag er niet uit! en toch zei ik: DIT WORD UM PAPA!!! papa stond voor gek...hihih, door mij! papa zei, nou ga m eerst maar poetsen en dan longeren en rijden en dan zullen we nogeens kijken! dus ik was aan het poetsen (bloosend maar wel), ik ging hem, opzadelen(had daarvoor alleen nog maar op een manege gereden en toen had ik niks geleerd van rijden!) dus toen deden ze de longeerlijn aan en ik moest hem vast houden en lopen naar de bak... we gingen naar de bak en daarvoor lag een longeerbak, daar gingen we hem longeren, daarna rijden en het was super!!! (hij liep gewoon met z'n hoofd stijl omhoog en z''n benen zaten nog steeds onder de bagger hiihh ) en toen kwam ik eraf en ik zei: papa dit word 'm! deze wil ik hebben! papa, ik, m'n broer en mama zo naar binnen bij hun en wij overlegd en we zullen hem een week later ophalen!!!
ik was helemaal blij en ik op school en overal waar ik was geweest verteld dat ik een eigen paard kreeg!! ik was zooo blij!

hier foto van de 2e keer dat ik erop zat!, geen commentaar a.u.b. ik kon nog glad niet rijden! en ik schaam m'n eigen dood voor deze foto!!!
Afbeelding

en nu loopt hij zo:
Afbeelding

wel vooruit gegaan he! hihi Clown

kus evelien!!!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:52

Afbeelding
mijn mooiste herinnering,
is mijn hond..
De tijden die ik met haar meegemaakt heb
De goede
De slechte
De operaties
De wandelingen die uren kunnen duren
Haar lieve snoet als ik s'ochtends beneden kom
Haar o zo speelse buien
De soms zo irriterende gewoontes
Ze komt lief bij me zitten als ik verdrietig ben
Ze komt bij me schuilen als ze iets fouts heeft gedaan
Mijn mooiste herinering is mijn aller liefste hondje
joy Lovers

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:04

Afbeelding
De eerste en enige foto die ik van haar heb...

Liefste Ef, ik mis je zo
Maar daarboven maak je een nieuwe start.
Weet dat ik je nooit vergeten zal,
je bent voor altijd in mijn hart..

FBI, voor bijna 4 jaar mijn lieveling en mijn alles. geweest.
Zoveel samen meegemaakt, zoveel dingen gedeeld.
Maar op het eind hebben we elkaar toch los moeten laten.
Mijn allermooiste herinnering..

For always on my mind... Lovers

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:54

mijn herinering om noooit van mijn leven te vergeten

deze zomer ben ik naar de zee geweest met mijn beste vriendinnen
het was zoo leuk met mijn pony gezwomme en al (het bries geluidje dat hij toen maakte zal ik nooit vergeten )
dit is echt iets om nooit te vergeten
Afbeelding
ja mijn voeten zijn ver naar voren maar als je net gezwomme hebt en je benen naar achter gezogen worden moet je ze even strekken
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:55

Afbeelding

The memories, I hope will never fade

Dit is veruit de mooiste foto die ooit van Quiny en mij is gemaakt.
2 jaar lang heb ik voor haar (en na een jaar ook haar veulen) gezorgd alsof ze mijn eigen paard was. Flink getraind, hele grote sprongen vooruit gemaakt (letterlijk bij het springen en figuurlijk bij dressuurtraining) en na 2 jaar is ze zomaar verkocht. Ik had ze al een maand niet meer gezien en heb dus nooit echt afscheid kunnen nemen..

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:39

Afbeelding

tsja..mooiste herinderingen en ik moest gewoon meteen aan deze foto denken! Kan er wel een heel verhaal om heen houden maar denk dat dat niet nodig is

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:20

Afbeelding

Ik wist dat dit de laatste keer was dat ik op haar rug zat ....

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:39

Afbeelding

Ik mis je nog steeds iedere dag Verdrietig

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:05

Afbeelding
Zegt wel genoeg denk ik.. =)

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:32

aaw ik word gewoon verdrietig van al die prachtige dingen Verdrietig
Ik heb een vrolijkere mooiste herinnering
Namelijk drie foto's
Herinneringen aan een super week en mijn twee super vriendinnen Isa (otje_merlot) en Saskia en natuurlijk aan Lisa en Noor

En Tessa mijn grote ponyliefde Lovers In een woord, deze week wil ik nooit mee rvergeten!

Afbeelding
Afbeelding

http://i42.photobucket.com/albums/e312/ ... chaduw.jpg

Even link want hij is groot, maar dat vind ik zo'n mooi sfeerplaatje van Tes
Ik vind die van Whoopietjuh en men_swen heel erg mooi!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:52

Afbeelding

Verdrietig

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:17

Eén van mijn mooiste herinneringen is m'n allerbeste vriendin Lachen Aangezien we elkaar ontmoet hebben toen we 13 waren op een korfbaltraining, plaats ik één van de foto's die er van ons tijdens korfbalwedstrijden gemaakt zijn.

Afbeelding

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:56

Dan plaats ik weer de foto van Ukkie, die dit jaar is overleden Verdrietig
Mooiste foto van haar en een mooie herinnering Lachen
Afbeelding

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:05

Wouwe Edda dat is een mooie foto zeg!
Vind het ook een heel mooi beestje en dat oogje staat heel mooi bij die donkere achtergrond

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:19

Een van mijn mooiste herinneringen, mijn vakantie in Zuid-Afrika afgelopen zomer. De dieren die absoluut het meeste indruk hebben gemaakt waren de olifanten, ze zijn zo ontzettend mooi om te zien!
Afbeelding

Onderstaande foto is geen mooie (genomen uit rijdende auto), maar wel een moment dat mij altijd zal bijblijven. 5 minuten voor de foto zagen we een enorme groep olifanten oversteken, onze ranger wist een pad naast de hoofdweg, zodat we ze konden volgen. We waren net te laat om de groep nogmaals te zien oversteken, maar we zagen de groep door een moeras-achtig deel trekken, echt ontzettend gaaf!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Medea op 08-09-06 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:36

Eén van mijn mooiste herinneringen is mijn opa.

Ik zat met mijn moeder, mijn vader, mijn broer en zus in de auto. Onze auto volgde een stoet auto’s. We waren op weg naar het huis van mijn grootouders, want mijn opa was een week geleden gestorven. Ik slikte. Iedereen vond het heel moeilijk om naar de begrafenis te gaan. Mijn moeder had tranen in haar ogen, want het was haar vader.
Ik keek naar mijn zus. Van haar gezicht was geen emotie af te lezen. Daarna keek ik naar mijn broer. Ik kon zien dat hij het er wel moeilijk mee had, want hij was het oudste kind, dus hij kende opa het beste van ons drieën. Opa en oma hadden niet veel kleinkinderen. Wij waren de enigen. Mijn opa had darmkanker, al vijftien jaar lang. Het was langer dan ik leefde. In het begin konden mijn opa en oma nog naar ons toe rijden, ze woonden in Almelo. Na ongeveer vijf jaar ging het niet meer. Het ging toen slechter, maar we konden nog steeds goed met hem praten. De laatste jaren ging het slechter met hem. Het praten ging moeilijker, mijn oma hielp hem met verhalen vertellen, want mijn opa had altijd prachtige verhalen over de oorlog. Mijn broer vond dat altijd interessant, mijn zus en ik niet. Wij gingen dan altijd spelletjes doen. De laatste twee maanden voordat hij stierf, mochten wij niet meer naar hem toe. Alleen mijn ouders mochten er nog heen. En twee weken voor mijn opa stierf, gingen mijn broer en mijn vader naar mijn opa toe. Toen vertelde mijn opa een prachtig geschiedenisverhaal, die mijn broer nodig had voor een werkstuk. Dat was de laatste keer dat mijn broer hem had gezien.
Mijn oma, zus, moeder en ik gingen ook wel eens naar balletvoorstellingen. Dan bracht mijn opa ons, en noemde hij zichzelf taxibedrijf Norbruis. Ook was hij een keer bij ons, toen mijn broer helemaal gek was van Michael Jackson. Mijn broer deed Michael Jackson na voor ons, en daarna kwam mijn opa. Hij zei: “Maar dat kan ik veel beter!” Toen deed hij een stukje mimespel en ging hij moonwalken.

Ik was bij mijn beste vriendin toen mijn opa stierf. Voor ik daarheen ging, wist ik al dat het die dag zou gebeuren. Mijn moeder was al naar mijn opa en oma toe, en mijn vader was bezig met klussen en mijn broer en zus waren allebei weg. Ik zocht toen steun bij mijn beste vriendin.
Ik werd daar gebeld door mijn vader. Hij vertelde het mij, en ik vertelde het aan mijn vriendin, toen ik ophing. Mijn vriendin sloeg haar arm om mij heen, maar ik huilde niet. Het drong blijkbaar nog niet tot mij door.
De hele week ging ik wel gewoon naar school, de leraren hielden wel rekening met mij. Ook mijn klasgenoten steunden mij, dat was wel fijn. Het was kerst, en ik zou voor kerstavond op school samen met een vriendin een dansje doen. Ik had er zoveel zin in. Tot ik hoorde van mijn moeder dat op de dag van de kerstavond de begrafenis zou zijn. Ik werd boos op haar, maar ik wist dat dat niet terecht was. De begrafenis van mijn opa was natuurlijk veel belangrijker.

We kwamen bij het huis aan. Er stonden veel meer auto’s in de straat. We liepen naar binnen, en zagen mijn tantes en oom zitten. Ook zat mijn oudtante er, die ik nog nooit had ontmoet. We gingen zitten en kregen een stuk taart. Er werd gelachen, niemand praatte over mijn opa. Dat zou nog wel bij de begrafenis komen.
We gingen naar het uitvaartcentrum en daar konden we in een soort van koffiekamer gaan zitten. Alle andere mensen kwamen later pas. Toen iedereen er was, gingen wij ook naar binnen. Mijn zus en ik allebei aan 1 kant van mijn oma’s arm, de rest van de familie liep achter ons aan. Er werden toespraken gehouden, zelfs mijn broer hield er één. Hij vond het heel moeilijk, hij moest echt heel erg zijn best doen om niet te huilen. Toen hij klaar was, ging hij huilend terug naar zijn plek, waardoor ik ook moest huilen. Toen alle toespraken waren gehouden, gingen we naar de begraafplaats. Er was een man van het uitvaartcentrum die erbij liep. Hij was heel aardig, hij wist precies de goede dingen te zeggen. Hij deed ons denken aan Herman Vinkers. Hij maakte leuke grapjes om ons op te vrolijken, dat was heel aardig. In de koffiekamer, toen iedereen aan tafeltjes zat, zat ik naast mijn andere oma. Zij heeft ook heel erg moeten helpen, want vier jaar daarvoor was mijn andere opa, haar man overleden. Het deed haar heel erg daaraan denken. Ik heb gezellig met har gekletst. Toen ging iedereen weer weg, en we werden door iedereen gecondoleerd. Het waren heel veel mensen, en we moesten ongeveer drie kwartier staan om alle mensen langs ons te laten komen. Het was in ieder geval niet zo erg als bij de crematie van mijn andere opa. Daar was ik toen nog zo klein, dat ik door iedereen in mijn wangen werd geknepen.
Iedereen complimenteerde mijn broer, dat hij het zo goed had gedaan bij zijn toespraak.
Wij waren om ongeveer acht uur thuis, toen was de kerstavond op school allang begonnen. Ik wilde er nog heen, om even afleiding te hebben, maar dat mocht niet. Het was al vanaf vijf uur bezig en mijn moeder had ook liever dat wij allemaal thuis waren. Bovendien moesten we ook nog eten.
De dagen erna heb ik er eigenlijk niet meer zoveel over nagedacht. Ik was heel veel naar mijn leasepony toe, en ook naar mijn vriendinnen. Ik had heel veel afleiding en mijn vriendinnen deden hun best om mij op te vrolijken. Dat lukte ook goed.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:42

Ik ga er even iets moois van maken, ik heb al een idee..

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:41