Wat doe je als je je verveelt iid dan begin je te typen te typen en te typen en dan krijg je dus dit!
Special voor het eerste stuk 1765woorden!
‘KEELLLYYYYYYYYY, Doe het niet pleaseee!’ Ik kijk Kelly half lachend half smeekend aan. ‘Euhmm, Wat krijg ik ervoor?’ Vraagt Kelly met een grijns op haar gezicht. ‘Helemaal niks!!’ Schreeuw ik, gauw rukte ik me los uit de houtgreep van Kelly. En rende keihard naar Ginger haar stal. ‘Haai meisje’ een halve hinnik kreeg ik vervolgens terug. Ik deed het slot los en liep gauw naar de hoek van de stal toe en wachtte rustig af. Net toen ik zat kwam Kelly eraan gerent. Ginger begon met haar hoofd te schudden, Ze schrok blijkbaar van Kelly. Nogsteeds zat ik stil en rustig in het hoekje van de stal en luisterde ik naar wat Kelly tegen Ginger zij. ‘Hé Ging, jij weet denk ik ook niet Sab is ofniet?’ Het was even stil. ‘Nee dus’ hoorde ik Kelly zeggen. Ik hoorde haar weglopen en me naam roepen ‘SABRINAAAA’ ‘Waar ben je?’ Weer hoorde ik voetstappen, nu iets zwaarder. In één keer hoorde ik de stal los aan en kreeg ik een plak stro over me kop heen gegooid! ‘Whaaaaaaa’ ‘Zo’ zegt Kelly ‘Krijg je ervan, moet je je maar niet verstoppen haha’ Lachend liepen we gearmd de stal uit. Nog steeds zat ik onder het stro en schudde me even uit. ‘Hé maar Kel’ ‘Ja’ kwam er lachend uit haar mond. ‘Hoelaat spreken we morgen af om naar Bluster te gaan’ ‘Euhmm, Rond 20:00 bij mij? Dan kunnen we bij mij verkleden enz.?’ Ja is wel goed! Zie ik je dan’ ‘Prima! Tot morgen’ ‘Joo Tot morgen!’ Snel pak ik me fiets en race ik naar huis toe. Eenmaal thuis gooi ik me fiets in de schuur en draai de schuur opslot, Gauw loop ik naar binnen toe. Het eten staat al klaar, ‘Sabrina, de volgende keer ben je eerder thuis want e bent elke da te laat thuis! Het moet een keer afgelopen zijn’ ‘Ja sorry mam maar Kelly en ik waren de hele tijd aan het ouwehoe*en op de strobaal’ ‘Kind, ga zo eerst maar eens bezig met je huiswerk want die paarden gaan de heletijd voor, je moet aan je toekomst denken!’ *zucht* ‘Maar mam ik kan Ginger toch niet 2dagen stil laten staan en dan de stal niet doen!’ ‘Meis, dat hoeft ook niet Als jij gewoon zorgt dat elke dag netjes je huiswerk af is dan kan je daarna na Ginger toe. Sabrina kijkt bedenkelijk voor zich uit en denkt, ‘Hmm ergens heeft ze gelijk!’ Gauw schept ze paar aardappels en wat broccoli op en schokt het gauw naar binnen toe. ‘Jeetje kind! Eet toch wat rustiger! We hoeven de trein niet te halen!’ ‘Nou euhh mam ik wou zo eigenlijk nog even naar het plein gaan?’ ‘Sabrina! Je weet dat ik niet wil hebben dat je bij die verslaafde zit!’ ‘Maar mam, Kelly zit daar toch ook!’ ‘Dus als Kelly tussen de haaien springt doe jij dat ook?’ vraagt moeder met een vragend gezicht. ‘Jaaaa’ antwoord ik vol zelfvertrouwen. ‘Om haar te redden!’ Hierbij trekt Sabrina een heel wijs en eigenwijs gezicht . Moeder schud een paar keer met haar hoofd en wijst dan naar haar eten ‘Volgens mij moet je dat nog opeten?’ ‘Nee hoor’ zegt Sabrina ‘Ik zit vol’ Moeder lacht en zegt ‘Dan ga je nu douchen en je kamer opruimen’ ‘Oke’ Sabrina loopt met tegenzin naar boven toe en ploft neer op haar bed en laat haar hoofd in haar kussen vallen. Pfff denk ze bij zichzelf, eigenlijk heb ik een super druk leven! En me paardje Ginger en uitgaan en jongens en Pfff eigenlijk best druk maargoed, zolang ik het allemaal reed vind ik het prima! ‘Oja jullie kennen Ginger nog niet hé! Ik zou even vertellen wie ze is!’ Ik heb Ginger gekregen van me moeder als verassing voor me goede rapporten! Ginger is een merrie van 1.63 hoog en heel erg elegant, ze is koffievos en heeft een kolletje en 2witte achterbenen! Een mooier paard kan ik me niet herinneren! Opeens schrikt ze van zichzelf, ik moes me kamer opruimen! Sabrina begint in het rond te graaien en heeft binnen een paar seconden haar handen vol met kleren make-up en de hele mikmak. ‘Pfff’ ‘Ik maak er echt altijd een klerezooi van!’ Gauw gooit ze de vieze was in wasmand en legt ze alle make-up in het laatje en haar kamer is direct een stuk schoner en netter. Sabrina tovert een glimlach op haar gezicht en loopt vrolijk naar de douche toe, kleed zich uit en doucht al zingend mee met het liedje Londen Bridge van Fergie ‘How come every time you come around, My London London Bridge want to go down, Like London London Londen want you to go down’ Met 10minuten is ze klaar en stapt ze fris onder de douche vandaan. Met een handdoek om haar lichaam loot ze gauw naar haar kamer toe en trekt haar jockingpak aan en maakt een vlugge staart in haar haar en doet vluchtig wat mascara op haar ogen. Ze kijkt tevreden in de spiegel en loopt naar beneden. ‘Zo dame, wat loop jij er netjes en kampe annie bij dan?’ ‘Mam, dat hoort zo tegenwoordig leef toch is met de tijd mee!’ Sabrina schiet in de lach en pakt een glas en de cola uit de koelkast en schenkt het glas helemaal vol en drinkt hem in 1x op! ‘Zo jij had dorst?’ Sabrina knikt en zegt vervolgens ‘Mam morgenavond ga ik naar Bluster toe met Kelly en wat andere. ‘Met wie dan?’ ‘ja met wat van school!’ ‘Ohhh oke is goed meid’ Sabrina glimlacht naar haar moeder en loopt weer naar boven toe! Zo denkt ze even wat afleiding even op msn! Algauw heeft ze zich aangemeld en vliegt er en venster omhoog
Kelly( * ) ,, ;; Sab me best dinnie!(K) zegt :
Heeyy Meiiisz !
Sabrinaa( F ) || Ginger My Meisiie!(L) zegt :
Haaii Kell !
Allus g0ewd?
Jaaa en met j0uw dann?
Ja ook! En mag je n0gh Meej naah Bluster?
Ja tuurlijk ! Je kent me moeder he! Eerst twijfelenn En dahn Mag ut!
Oh beter! Maar m0rguhn 20:00 bij mij hea ?!
Ja! Ik ben er tussen 8 en kwart over 8 want heb m0rghn spriingles,tot en met half 8! Dussszz,,,
Oke! Is g0ewd t0t m0rghn! ( K ) ( K ) Hvjj
Zelfde!! ( K )
Sabrina sluit msn weer af en gaat maar televisie kijken. Hé denkt ze American Next Topmodel is erop! Yesss! Ze ziet nog net dat Jayla afvalt en grinnikt. ‘Haha had ze nodig lelijk persoontje!’ Ze moet vervolgens om zichzelf lachen en zapt dan verder naar tmf. ‘Pfffff, weer geen leuk liedje’ ‘Noujaa dan maar keertje richting bed, het is onderhand al kwart over 10’ Eemaal in bed kreeg Sabrina een smsje. ‘Hee Sgatjuh, Ik zie je morgen in de bluster he! Tot morgen. XxMijj’’ Het nummer was niet van Kelly. Sabrina springt uit bed en rent naar beneden, pakt de telefoon rent weer naar boven laat zich op haar bed vallen en belt Kelly vervolgens. ‘Met Kelly!’ ‘Ja met Sabrina, weet je ik kreeg toenet een heel raar smsje’ ‘Nou vertel Sab!’ Sabrina leesde het smsje voor en het was even stil aan de andere kant van de lijn ‘Hmm, ik heb geen idee.. Sms gewoon terug van ja wat voor kleren heb je aan dan kan ik je herkenen ben benieuwd wie je bent’ ‘Ja das een goeie ik ga direct smsen tot morgen he!’ ‘Jup! Morgen 20:00 bij mij he!’ ‘Ik zal er zijn!’ ‘Doegg’ ‘Doeiiiii!!’ Sabrina hangt op en loopt naar beneden om de telefoon terug te leggen. ‘Waarom bel jij nog zo laat?’ Komt er uit moeders mond ‘Was even belangrijk!, Weltrusten..’ ‘Welstrusten meid’ Sabrina loopt moe naar boven toe en laat zich op bed vallen, draait zich om en valt langzaam aan in slaap.
‘poedersuiker vogel!!!!!’ Sabrina word wakker van een vogel die voor haar raam loopt te bleren. ‘Grrrrrr, stom dier!!’ Sabrina trekt de deken over haar hoofd. ‘Pffffff, nog maar half 11’ Boos stapt Sabrina uit bed en loopt naar de douche, gooit een plens water in haar gezicht en loopt naar beneden. ‘Hé meis ben je al zo vroeg wakker?’ vraagt moeder. ‘Ja zo’n poedersuiker vogel maakte me wakker’ ‘Ja dat is niet leuk meid, Maar je hebt vandaag springles dus dat vrolijkt je wel weer op toch?’ ‘Ja hoor mam, maar daarna a ik direct door na Kel omdat we nar bluster gaan he!’ ‘Ja hoor meid!’ Sabrina maakte gauw een broodje en pakte een beker melk en ging voor de tv zitten. ‘Pffff is er ook weer is niks op televisie’ Met een diepe zucht zette Sabrina haar lege beker op tafel en pakte vervolgens haar broodje en schokte die naar binnen toe. ‘Zo ik heb me buikje weer vol!’ Ze liep naar boven toe en pakte haar kleren en makeup spullen en liep richting douche. Snel stapte ze onder de douche, kleede zich aan, maakte zich op en liep naar beneden. ‘Mam, ik ga naar Ginger toe’ ‘Is goed meid!’ Sabrina pakte haar fiets uit de schuur en reed gauw naar Ginger toe. Na 10minuten fietsen kwam ze dan eindelijk bij de manege aan. Ze begroete een aantal meiden en liep naar Ginger’s stal toe. ‘Hé Meisie, zin in een ritje’ Sabrina liep naar de zadelkamer toe en pakte de spullen. Ze poetste haar goed en deed vervolgens het halster om en zette haar even op de wei, dan kon ze zelf even gauw de stal doen. Sabrina keek op haar horloge en zag dat het al half 3 was. ‘oliebol’ dacht ze. ‘Mijn les begint al om half 5 en wil ook nog het tuig invetten en de waterbak schoonmaken!’ ‘Nouja dan moet ik maar even opschieten’ Snel begon ze aan wat ze wou doen en haalde Ginger daarna gauw op. Het was precies kwart over 4. Sabrina haalde nog gauw een brostel over Ginger heen en legde het Springzadel plus nieuw ankydekje erop. Deed haar hoofdstel in en liep gauw richting bak. Wat ze daar aantrof schrok ze heel erg van!
Word vervolgt.. [Als jullie dat willen]