Citaat:Nog 1 weekje denkt Roos bij haarzelf. Dan is er weer school en moet ze weer hard aan het leren. Zoals het er nu uit ziet heeft ze echt een rotrooster, en dat moet ze ook nog combineren met de paarden. Het wordt wat dit jaar! Ze gaat nu naar de 3e klas( 3 Vwo) en is net 14 geworden.
“ROOS!” Schreeuwt haar moeder van beneden. “Ja mam, wat is er?” “Daisy voor je aan de telefoon, ze vraagt of je zo mee gaat naar stal!” “Kom eraan mam” Roos zet de muziek uit en rent de trap af. “Heey Daisy, wat is er?” “Hoi Roos, ik wilde even iets aan je vragen: Ga je zo mee naar stal? Ze belden mij net op dat er zometeen een nieuwe merrie komt!” “Okee gaaf! Ik kom er zo aan ik ben met een uurtje bij je goed?” “Ja Roos is goed! Tot zo!” “Groetjes Dees” Roos legt de telefoon terug en loopt naar de keuken. “Mam ik ga zo naar stal er komt een nieuwe merrie!” “Ja is goed Roos maar ik wil eerst hebben dat je wat eet het is nu 12 uur.” “Goed mam doe ik”
Roos haalt een boterham uit de vriezer, ontdooit ‘m en smeert er wat op dan loopt ze naar boven. Even kijken of de buurjongens online zijn denkt ze bij haarzelf. Ze start de pc op en klikt msn aan. De buurjongens heeft ze op stal ontmoet. (Het zijn de buurjongens van waar haar paard staat) Ze mag ze wel. Helaas ze zijn niet online, zeker aan het werk ofzo. Ze eet haar boterham op en kleed zich om. “Roos het is 10 voor 1 ga je zo weg?” “Ja mam ik ben net klaar!” Ze sluit de computer af en stopt snel haar mobiel in haar zak en loopt naar beneden. Ze pakt haar fiets en fietst rustig naar Daisy toe.
Daisy staat al te wachten. “Hey Roos” “Hoi Daisy” “Roos vanmiddag komt eindelijk onze eerste fokmerrie!” ( Ze waren nu een halfjaar bezig met een stoeterij aan het opstarten, er waren nu 8 stallen waarvan er 2 bezet waren: Roos & Daisy hadden samen een paard, en er stond een pony van de mensen die daar wonen, de eigenaren van de stal) “Gaaf joh”zegt Roos. Ze fietsen snel naar stal toe. Eenmaal daar doen ze de paarden op de wei, en even de stallen doen. Ze maken 1 stal extra klaar voor de nieuwe merrie. Dan lopen ze naar de staleigenaren toe. “Hoi Daisy en Roos”zegt Monica (de staleigenaresse) “Heey Monica”zeggen Daisy & Roos tegelijk. “Monica..” Begint Roos “Ja Roos zeg het eens” “Wat is het voor een paard of is het een pony?” “Nou meisjes, het is een pony van 1,52 een E-pony dus. Ze is 3 jaar oud en kent nog niks is op dit moment drachtig van Eduard. Over 3 weken krijgt ze een veulen.” “Ohh gaaf” roept Daisy uit. “Maar meiden, gaan jullie maar eerst de paarden rijden, rond 4 uur komt de merrie pas.” “Okee is goed Monica” Ze lopen naar de wei en halen Queeny (paard van Daisy en Roos) en Gizmo uit de wei.
Ze lopen met de paarden naar de poetsplaats. Poetsen de paarden en praten nog even over de nieuwe merrie. Dan zadelen ze de paarden en lopen met de paarden aan de hand naar de bak toe. Vandaag is het de beurt van Roos om Queeny te rijden dus Daisy rijdt Gizmo. Even losstappen en dan moeten ze druk aan het werk. Ze zullen wel druk moeten trainen want het is nu maandag en volgende week zaterdag gaan ze voor het eerst op concour. Daisy met Gizmo en Roos met Queeny.
Na het rijden vraagt Daisy aan Roos: “Roos zullen we een stukje naar buiten stappen?” Roos kijkt op haar mobiel naar de tijd “Ja is goed Dees, het is nu 3 uur dus dan hebben we de tijd” Rustig stappen ze het erf over naar buiten toe. “Heey Meiden” roept Stefan. Hij komt met de scooter naast hen rijden. “Hoi Stefan” zegt Roos (ze begint iets te blozen) “Ga je zaterdag nog iets doen Roos? Er is namelijk een feest hier in het dorp” zegt Stefan. “Uhm nee ik heb denk ik niks te doen zaterdag avond, waar is het dan en hoelaat begint het?” “Het begint om 9 uur en is op de sportvelden hier in het dorp, kom je ook nog even?” Vraagt Stefan. “Ja is goed ik kom ook wel even” “Okee mooi dan zie ik je zaterdag, Doeeii” “Daag Stefan” roepen Roos en Daisy in koor. Stefan rijdt weer weg met de scooter en drukt nog een keer op de claxon, Het is maar goed dat de paarden er aan gewend zijn denkt Roos bij haar zelf. “ Daisy ga jij ook mee zaterdag avond? Dan kun je wel bij mij slapen!” “Ja is goed Roos ik ga wel mee” Ze stappen rustig weer verder op weg naar stal.
Eenmaal bij stal zadelen ze de paarden af en belonen ze de paarden met een slobber, daarna zetten ze de paarden op de wei en ruimen de spullen op. Roos kijkt op haar mobiel: kwart voor 4. Nog een kwartiertje en dan komt de nieuwe merrie! Wel Spannend zeg!
“Meiden” roept Monica “Komen jullie wat drinken?” “Ja we komen eraan” Antwoord Daisy. Rustig lopen ze naar het huis toe, trekken hun laarzen uit en lopen naar binnen. Even handen wassen denkt Roos en ze loopt naar de kraan toe. “Wat willen jullie drinken?” Vraagt Monica. “Doe mij maar wat fris”antwoord Daisy. “Ja doe mij ook maar wat fris” Zegt Roos. Ze gaan aan tafel zitten. “Komt eraan meiden” Monica loopt naar de koelkast toe en haalt er wat fris uit, schenkt het in de glazen. En schenkt voor haar zelf wat koffie in een beker. Dan gaat ze rustig aan de tafel zitten en geeft de meiden hun drinken. “Alsjeblieft meiden” Zegt ze. “Dankje” Antwoord Roos. “Ja bedankt hè!”Zegt Daisy. “Willen jullie een stukje eigen gemaakte cake proeven?” “Ja hoor” Antwoorden Daisy & Roos. Ze praten nog even samen over de nieuwe merrie die zometeen het erf komt op rijden, vol spanning wachten ze af. Roos kijkt op de klok: Hmm kwart over 4, de pony zal vast wat later komen denkt ze.
“Nou waarom moeten ze ons nu nog langer laten wachten?” Vraagt Daisy. “Ja meid geduld is een schone zaak;) Ze komen vanzelf kan zijn dat ze ietsjes later zijn toch?”Antwoordt Monica. “Kijk” Roept Roos “Daar komt een trailer aan!” Rustig staan ze alledrie op en lopen naar de trailer toe, er stapt een man uit. “Hallo u bent zeker Roy ofniet?” Vraagt Monica ze geeft hem een hand en stelt zich voor: “ Ik ben Monica en dit zijn Roos en Daisy, die gaan de merrie rijden.” “Hallo allemaal ik ben Roy” hij geeft de meiden een hand en Monica natuurlijk ook. “Zo dames zijn jullie benieuwd naar het paard?” Vraagt Roy op een plagerig toontje. “Ja!” Zegt Daisy. “Jullie zullen nog even moeten wachten!”Zegt Monica plagerig. “We gaan eerst nog even naar binnen om even wat te bespreken, gaan jullie maar vast naar Gizmo en Queeny want die worden een beetje gek. Zet ze maar op stal goed?” “Ja Okee Monica doen we!” Antwoordt Roos. Rustig lopen ze naar de wei toe om de paarden te pakken. He hebben zij weer willen de paarden nog niet komen. Roos loopt naar Stal om wat brokken te halen.
“Giiizmooo, Queeeeeny” roept Roos ze schudt met de brokken heen en weer. Ja hoor daar komen ze al aan. Ze pakken de paarden vast geven ze een handje brokken en lopen naar stal toe. Halsters af en wat Hooi in de stal. De paarden staan nu gelukkig rustig wat hooi te eten. Dan lopen ze richting het huis ze horen Monica met Roy praten over de prijs van de merrie en dat alle spullen erbij zitten. Mooi denkt Roos dan hebben ze weer wat nieuwe spullen! Ze klopt op de deur. “Ja meiden, kom maar binnen”Zegt Monica. Ze lopen naar binnen en gaan ook aan tafel zitten. “Roy, ik geef je €2000 voor de merrie met spullen” “Nee Monica ik wil €3000 hebben.” “Okee” Zegt Monica “ Dan maken we er €2500 van goed?” “Ja Okee ik ga akkoord.” Zegt Roy. “Yes”Roepen de meiden. “Zullen we dan maar naar de trailer lopen en het paard uitladen?”Vraagt Roy. Ze lopen naar de trailer toe. Roy laadt de spullen uit. Roos en Daisy geven gauw alles een plekje. “Meiden ik wil wel hebben dat jullie goed voor haar zorgen! Ze is nu hoogdrachtig en krijgt met een paar weken een veulen! Als het veulen er is willen jullie me dan bellen dan wil ik graag kijken!” Zegt Roy. “Ja natuurlijk doen we dat” Antwoordt Roos. “Okee mooi, dat vind ik heel leuk van jullie. Zullen we dan nu maar het paard uitladen?” Roy loopt naar de laadklep en doet de laadklep open…
Doorschrijven of Stoppen?
Wat vinden jullie ervan? Tips & Commentaar welkom weet iemand miss ook een leuke titel?
Liefs,
verhaal is nu nog niet zo spannend maar komt wel:P ben nu met t 2e deel bezig, post ik denk ik vanavond nog;)
en eduart