Ik zit nu op Kreta en verveelde mij een beetje.. Vandaar dat ik een verhaal aan het schrijven ben! Ik heb hier geen spellingscontrole enzo dus er kunnen een paar foutjes in staan. Het is mijn 1ste verhaal die ik schrijf dus wees niet te streng
..Citaat:Sanne werdt wakker. Ze voelde de zon branden op haar gezicht. Pff, het was alweer zo’n warme dag. Al 3 weken was het nu al zo warm, terwijl het net begin mei was. Langzaam rekte Sanne zich uit en stapte uit bed. “Bam!” daar lag ze meteen alweer op de grond, ze keek naar beneden om te zien waardoor ze alweer op de grond lag. Haha, wat was ook een slordevos, de trui die ze gisteravond nog aan had lag op de grond te slingeren.. Daardoor was ze gevallen. Ze krabbelde overeind en liep naar de douche. Na een koude douche schoot ze in haar kleding en liep naar beneden. De hond, die Banjo heette begroette haar vriendelijk. Die eerst maar even eten geven dacht ze en ze vulde de bak van Banjo met brokken. Gelukkig was het weekend en hoefde Sanne niet naar school. Rustig ging ze de keuken in om haar ontbijt te maken. Haar ouders sliepen nog, die sliepen in het weekend altijd uit omdat ze door de weeks druk waren met hun baan en dus elke dag vroeg op moesten. Sanne niet, Sanne sliep eigenlijk nooit uit daar was ze veel te druk voor en ze vond het zonde van haar tijd. Alleen als ze uit was geweest wou ze altijd uitslapen, maar dat was vooral om de kater minder te maken die ze anders de volgende dag zou hebben. Vanavond zou ze ook weer gaan stappen. Samen met haar beste vriendin Meike die net als Sanne 17 jaar was. Er zouden vast nog wel meer vrienden en vriendinnen mee gaan maar dat werd altijd op het laatste moment pas geregeld.
Na wat voor de tv gehangen te hebben en het onbijt opgegeten te hebben was het al 12 uur geworden. Ze smste Meike om te vragen of ze zin had om mee naar de stad te gaan… Sanne had nog een mooie outfit voor vanavond nodig en Meike (die altijd erg veel verstand van mode had) zou haar dan mooi kunnen helpen.. *Piep piep* Aah, een smsje. Maar tot Sanne’s verbazing was het niet een smsje van Meike.. Toen ze zag dat het nummer niet in haar telefoon stond werd ze helemaal nieuwsgierig. Ze begon te lezen “ Haaj die Sanne! Alles goed met jou? Met mij wel! Ik dacht laat ik eens een supermooi meisje gaan smsen *ja jij dus* Ga je vanavond nog op stap? Dikke kus. Sanne keek verbaasd, van wie zou dat smsje komen? Snel typte ze een smsje terug: Heej! Ja alles goed met mij! Ehm ja ik ga vanavond nog op stap naar Skopje! Maare ff een vraagje, wie ben jij? Liefs Sanne.. Nog steeds een beetje verbaasd zat ze op de bank, ze was benieuwd wie dit zou zijn.. *Piep piep* daar ging haar telefoon weer, Sanne opende gauw het smsje.. “Hmm, dan zie ik je vanavond vast wel, haha ja jij weet niet wie ik ben he! Wees gerust daar kom je vanzelf achter
! Kusje!” stond erin. Aaah wie was dit!? Sanne wist nou niet of ze dit leuk moest vinden of niet. Nou ja, ze zag het vanavond dan wel, in Skopje kon er toch niet veel gebeuren maar vreemd vond ze het wel. *Piep Piep* Daar ging haar telefoon weer, dit keer was het Meike wel. Sanne las het smsje waarin stond dat ze om half 2 bij Meike moest zijn. Mooi dan had ze nog even tijd om zich op te maken en haar spullen te pakken. Ze rende naar boven en pakte haar make up spullen en begon zich op te maken. Na 10 minuten was ze klaar, snel schreef ze een briefje voor haar ouders en sprong op de fiets. Onderweg dacht ze nog steeds aan de smsjes, wie zou het zijn….
Om klokslag half 2 kwam ze bij Meike het erf opfietsen. Ze sprong van haar fiets en rende naar de deur. Ze belde aan en Meike kwam naar buiten. De meiden gaven mekaar een knuffel *dat deden ze altijd als ze elkaar zagen* en sprongen op de fiets. Op de fiets begon Sanne meteen te vertellen over de vreemde smsjes die ze had gekregen.. Meike keek haar verbaasd aan, ze wist dat Sanne genoeg aanidders had en een populair meisje was net als haarzelf eigenlijk, maar dit was toch wel een beetje vreemd. “Nou ja als wij vanavond gewoon dichtbij elkaar blijven dan kan er weinig gebeuren! Misschien is het wel een lekkere hunk, je weet maar nooit!” zei Meike om Sanne gerust te stellen. “Haha ja wie weet” zei Sanne grijnzend.. “Pas op!!!!” gilde Meike ineens. “BAM!!” het was al te laat, het paaltje wat in het midden van het fietspad stond was krom en Sanne lag op de grond. “Gaat het??” vroeg Meike die haar lachen bijna niet meer in kon houden. Sanne lag in de slappe lach op de grond en kwam niet meer bij. Ook Meike hield het nu niet meer en begon mee te lachen. Op dat moment kwamen er 3 jongens langs fietsen. “Gaat het dames?” vroeg 1 van de jongens. Sanne en Meike keken mekaar aan en schoten weer in de lach. Proestend zeiden ze dat het heel goed met hun ging. De jongens keken elkaar een beetje sarcastisch aan en fietste verder. Ook de 2 meiden klommen weer op hun fiets om verder te fietsen naar de stad.
Na 4 uur flink gewinkeld te hebben kwam Sanne weer thuis, ze smeet haar tas in de hoek, begroette haar ouders en rende naar boven. Het was een gezellige dag die nog lang niet afgelopen was! Ze had mooie kleding gekocht voor vanavond. Een spijkerbroek die haar perfect zat en daarop een mooi zwart truitje met een diepe hals en wat glitters erop. Het stond haar prachtig. Boven ging ze achter haar computer zitten en zette msn aan. “Hmm” dacht ze. Er waren niet veel boeiende mensen online dus liet ze haar status maar op offline staan. “ETEN!” werd er heel hard van beneden geroepen. Typisch haar moeder, te lui om naar boven te lopen dacht ze. Gauw at ze haar eten op. Haar moeder keek haar vragend aan. “Haast!” zei Sanne snel. Haar moeder knikte en vroeg of ze nog weg ging vanavond. Sanne vertelde dat ze na het eten naar Meike ging en dat ze vandaaruit naar Skopje zouden gaan! Haar moede knikte “Je doet wel voorzichtig he?” zei ze op een bezorgde toon. “Zal ik doen mam!” zei Sanne geruststellend. Sanne had hele lieve ouders alleen soms een beetje te beschermend maar ja, niks aan te doen. Toen ze haar eten op had sprong ze van tafel en viste haar tas uit de hoek waar ze hem voor het eten neer gesmeten had. “Doei mam, doei pap!” riep ze nog gauw voordat ze de deur dichtsmeet. Haar ouders keken elkaar hoofdschuddend aan.
Toen ze bij Meike aankwam gingen ze samen naar boven om zich op te maken en om te kleden. Er zouden straks nog wat vrienden komen bij Meike. Die gingen ook mee op stap, maar eerst gingen ze hier nog indrinken. Sanne trok haar nieuwe kleren aan en pakte er passende sieraden bij, ze zag er prachtig uit. Ook Meike had haar uitgaansoutfit al aan en het stond haar erg mooi! Ze waren er helemaal klaar voor.. “Ding dong” daar ging de deurbel. “Daar zal je de rest hebben” zei Meike op een vrolijke toon. Ze rende snel naar beneden en deed de deur open. Maar er stond helemaal niemand voor de deur.. Dat was raar dacht Meike terwijl ze de deur weer dicht deed. “Wie was het?” vroeg Sanne een zenuwachtige toon. “Oh, iemand die de weg niet wist, ze vroeg waar de koeklaan was.” loog Meike. Ze wilde haar vriendin niet nog zenuwachtiger maken dan dat ze al was. 3 Minuten later ging de bel weer, dit keer waren het wel de vrienden van Sanne en Meike. Ze waren met zijn zessen, Ferry, Wouter, Jasper, Nina, Jolanda en Bjorn. Ze liepen luid pratend naar binnen en plofte daar op de banken neer. Meike haalde drinken en een paar minuten laten zaten ze met ze allen gezellig te praten. Sanne vertelde over het smsje wat ze had gehad en vroeg of het van 1 van de jongens kwam. Maar nee, de jongens ontkende allemaal. Dus het bleef nog even spannend van wie dat smsje nou zou zijn. Na 2 uur te hebben gedronken, gelachen en gepraat was het tijd om te weg gegaan. Ferry was al 18 dus hij zou bob zijn. Met zijn allen stapte ze in de auto en reden richting de discotheek.
10 minten later stapte ze weer uit de auto en liepen ze richting de ingang. Sanne voelde zich steeds zenuwachtiger worden. Wat nou al het een gevaarlijke jongen was van dat smsje? Wat nou als het echt een hunk was? Of een onbekende? Hoe kwam hij dan aan haar nummer? Met die vragen liep ze richting de ingang.. De portier zag al wel dat ze 16 of ouder was dus mocht ze zo doorlopen. Een maal binnen sloegen de zenuwen helemaal toe.. Wie zou het zijn?
En doorschrijven?