[verhaal]Een vakantie om nooit te vergeten(roman)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Roosjelief

[verhaal]Een vakantie om nooit te vergeten(roman)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 21:13

hallo. ben weer druk bezig met een verhaal. Dit keer gaat het over mijn eigen vakantie met hier en daar wat bij verzonnen. Ik heb het verscheidene mensen laten lezen en de meestevonden het leuk om te lezen omdat er zoveel sarcasme inzit. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

hier alvast een kleinstukje. alles staat nog op papier maar ben druk bezig met overtypen op de computer.

Hoofdstuk 1

“ pff wat is het warm in de auto.” Nog even en ik verga van die hitte denk ik bij mezelf. “Niet zo zeuren, we zijn er bijna” Is het antwoord van mijn vader die het overegens net zo warm heeft als ik. Maar ik houd braaf mijn mond en doe mijn raam wat verder open. Ik hoop dat ik wat mensen ontmoet. Denk ik bij mezelf. Aangezien mijn ouwelui alleen bij de carvan willen puzzelen of rondrijden in de auto terwijl het buiten vijfendertig graden is, houd ik me wel voor gezien. Vooral dat ze de hele dag stompzinng naar een puzzelboek aan het staren zijn. En dat noemen zij dan ‘gezellig’. Nou het is maar wat je leuk vind. Doe mij maar een groep vrienden en een biertje. Ik word uit mijn gedachten wakker geschud door iets wat op praten lijkt. “Wbe zbijn r” Probeert mjn vader te zeggen terwijl hij zijn sigaar aansteekt. Ik zie een veld wat ooit op een grasveld had moeten lijken, maar het is zo geel dat je het gras niet meer ziet. Voor de rest zie ik alleen lege tenten en wat oude mensen. “Goh lijkt me een leuk veld” zeg ik zo vrolijk mogelijk. Mijn vader haalt zijn wenkbrauwen op. Hij dekt hetzelfde al ik. Dit word een lange moeizame vakantie.
Als ik nog eens goed rondkijk zie ik dat er drie tenten bewoond zijn. Naast ons zitten kinderen met hun ouders. Te jong om mee uit te gaan denk ik. Tegenover ons zie ik twee oude mensen. Ze hebben een hond bij zich. Naast deze oude mensen zie ik nog twee mensen. Als ik hier nog even naar blijf kijken zie ik een jongen naar buiten komen. Hij zegt wat tegen zijn ouders en gaat op een stoel zitten. Terwijl zijn ouders druk met hem een gesprek proberen te voeren doet zij zijn ordoppen in en gaat rustig muziek zitten luisteren. De nietsvemoedende vader blijft gewoon doorpraten. Ik moet lachen als de vader ziet dat de jongen totaal niet aan het luisteren is. Hij gaat voor de jongen staan en maakt allerlei bewegingen dat hij zijn oordoppen uitmoet doen.Op het zelfde moment stap ik de auto uit. En zie de twee naar mij toe kijken. De vader geeft het op en gaat weer op zijn stoel zitten. Maar de jongen blijft constand kijken als wij de carvan aan het opzetten zijn.

Appelflapje

Re: [verhaal]Een vakantie om nooit te vergeten(roman)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:29

1 stuk moet 1500 woorden hebben, anders gaat je topic op slot. Het zou fijn zijn als je daar rekening mee hield. Lachen

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:21

super stuk hoor! gaa zo door ik ben benieuwd!

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 15:50

sorry ik heb dat nog niet gelzezen ik zal er aan dneken

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:19

Heej Haha!
lijkt me een leuk verhaal Haha!
hoop dat er gauw nog een stukje komt Ja

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 16:07

pff beetje verkeerde tijd gekozen ik ga een week op vakantie. tot gauw

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:05

hmm wanneer komt het nieuwe stukhuuuuk nou?

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 14:02

ik ben weer thuis! ik ga morgen weer beginnen want ik ben heel ziek nu.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 20:19

ik weet dat het lang geleden is maar ik wil toch graag mijn verhaal afmaken.

grotjes roos

“Ik ga naar voren” Roep ik terwijl ik al wegloop.
Ik hoor nog wat gemompel maar ik doe net of ik het niet hoor. Ik heb geen zin om nog langer bezig te zijn met opruimen. Mijn eigen tent is klaar dus ze moeten niet zo zeuren. Als ik voor, op het recreatie plein, ben ga ik op een tennistafel zitten. Alle bankjes zijn bezet en zin om mijn nieuwe broek vies te maken heb ik niet. Ik kijk wat rond. Ik zie een hele grote groep jongeren die aan het voetballen zijn. Blijkbaar kennen ze elkaar allemaal al. Ik kijk verder het plein rond. Mijn aandacht wordt gevestigd op een donkere jongen. Hij zit op zijn fiets en kijkt een beetje verdwaast rond. Op een gegeven moment ziet hij mij. Hij weet niet waar hij kijken moet. Het is dat hij donker is anders was hij knal rood geworden. Ik moet lachen en zwaai naar hem. Ik moet nog harder lachen als ik hem naar achter zie kijken. Als ik hem wenk of hij wil komen kijkt hij weer naar achter.
“Nee, jij!” Schreeuw ik naar hem.
Hij schudt heftig nee. Blijkbaar bijt ik dus, denk ik bij mezelf en loop naar de snackbar. Ik koop een lekker waterijsje en loop de snackbar weer uit. Met mijn gedachten bij huis, schrik ik als en een grote donkere jongen voor me staat. “Hoi” Zegt hij. Ik laat hem even tot mij doordringen en heb te laat door dat dit de ‘kleine’ verlegen jongen is. Omdat het zolang duurt voordat ik wat terug zeg staat hij al verlegen met zijn voeten te schuifelen. “Oh hoi” Zeg ik dan ook gauw. Verder lopend naar een bankje op het plein praten we over de camping. Hij is hier ook net vandaag gekomen. Het gesprek gaat moeizaam, omdat hij verlegen is, maar ik probeer er het beste van maken. Op een gegeven moment wordt hij wat losser. Een beetje té los.
Hij slaat een arm om me heen en zegt: “Zo mooi meissie, ben je nog maagd?”
Ik trek mijn wenkbrauwen op: “Sorry?”
“Je moet toch wat op zo’n camping?”
“Aha” Zeg ik dan en probeer me er verder niks van aan te trekken.
Ineens word hij weer de verlegen jongen. Het gesprek word weer moeilijk, en ik kap het gesprek dan ook snel af. Als ik naar de caravan loop zie ik dat het al 5 over 6 is. Snel loop ik er heen en excuseer me omdat ik te laat ben. Maar er is nog niet eens aanstalten gemaakt om te eten.

Als we aan het eten zijn gaat het zoals gewoonlijk: De humor gaat over mijn zus en haar vriend of over mijn minderheden. Verschrikkelijk! Snel werk ik mijn eten naar binnen.
“Ik doe de afwas wel” Zegt Sara.
Typisch mijn zus. Alles maar doen om in de smaak te vallen bij stiefmoeder Karin. Bah. Zou ik echt nooit doen. Alles doen om maar aardig gevonden te worden? Nee dank je, tot zo’n niveau ga ik me niet verlagen. Ze moeten me maar nemen zoals ik ben.
Ik ga van tafel en pak een borstel.
“Naar buiten met die borstel!” Schreeuw Karin.
“Jahaa”
“Nee niks ja, gewoon doen!”
“Ik heb niet eens tijd om ermee naar buiten te lopen” Mompel ik vervolgens in mijzelf.
Buiten borstel ik mijn haar en gluur nog even naar de overbuurjongen. Hij zit nog steeds met zijn oordoppen muziek te luisteren. Hij kijkt op en kijkt mij recht in de ogen. Ik geef hem een glimlach en loop weer naar binnen.
Net als ik naar het plein wil lopen word ik terug geroepen: “Kom je er nog even gezellig bijzitten?” Nee hé, denk ik. Gezellig noemen ze dat. Kijken hoe zij aan het puzzelen zijn en af en toe de antwoorden doorgeven. “No way!” Zeg ik en loop snel weg.
Op het plein zit de jongen op een bankje voor zich uit te staren. Ik loop naar hem toe en ga naast hem zitten.
“Hoi” Zeg ik. En pak een pakje shag uit mij tas.
“Waar was je?” Komt het dreigend over
“Ehh, bij de caravan, eten.”
“Oh, ik ook”
“Oké” Zeg ik dan.
Ik heb een raar gevoel bij deze jongen. Hij praat alsof hij niet weet hoe hij om moet gaan met mensen. Ik vertouw hem niet helemaal en zo verloop het verdere gesprek dan ook. Op een gegeven moment zitten we zwijgend naast elkaar.
“Biertje?” Zegt hij dan.
“Ja, lekker!”
Hij pakt 2 flesjes Hertog-Jan uit zijn tas. Hij maakt rustig met zijn aansteker de flesjes open en er valt weer een stilte. Als ik mijn flesje op heb vraagt hij: “Ben je nou nog maagd of niet?”
Weer trek ik mijn wenkbrauwen op. Dacht hij dat ik na 1 flesje bier zo los zou zijn dat ik alles zou vertellen? Ik had hem toch echt wel wat hoger ingeschat. Ik schud een keer mijn hoofd en zeg dan: “Nee dat ben ik niet meer. Maar waarom wil je dat zo graag weten?”
Hij kijkt naar beneden en word weer verlegen: “Nou ik vind jou wel een mooie meid… ach nee laat maar”
Hij staat op en loopt weg. Het is echt een rare jongen denk ik bij mezelf, en loop ook naar mijn tent.

“Hallo” Zeg ik als ik bij de caravan aankom. “Hoi” Krijg ik terug zonder opkijken van dat oh zo heilige puzzelboekje. “Ja, ik heb het leuk gehad hoor…” Zeg ik chagrijnig en loop naar mijn tent. Vandaag of morgen ga ik die puzzelboekjes verbranden. Denk ik bij mezelf terwijl ik op mijn bed ga liggen. Ik kleed me uit en doe mijn pyjama aan. Als ik mijn sokken uitgedaan heb plof ik weer terug op mijn luchtbed. Eigenlijk moet ik nog plassen maar ik lig zo lekker, denk ik. Moeizaam sta ik dan toch maar op en loop mijn tent uit. “Ik ga nog even naar de WC” Roep ik terwijl ik weet dat ze me toch niet horen.
Langzaam slof ik naar het toiletgebouw. Ineens zie ik dat de overbuurjongen mij tegemoet komt lopen. Hij knikt vriendelijk en ik krijg allemaal kriebels in mijn buik. Ik knik vriendelijk terug. Ik draai me even om, om hem na te kijken. Verwart loop ik daarna verder. Bij het gebouw aangekomen ga ik voor 1 van de spiegels staan, en ik bekijk mezelf goed. Rustig draai ik de kraan open en was de Make-up van mijn gezicht. Weer kijk ik in de spiegel. Ik denk: Ik ben een stuk minder mooi zonder die make-up. Zou ik nog steeds de moeite waard zijn zo? Ik kijk nog even en zet dan gauw die gedachte uit mijn hoofd. Als ik weer teug loop naar mijn tent zie ik de overbuurjongen mij nakijken. Ik voel mij ongemakkelijk en loop snel door.
“Welterusten!” Roep ik als mijn tent in stap.
“Welterusten Lisa” Zeg ik tegen mezelf als ik niks hoor.

“Liesa kom nou!” Ik schrik wakker. “Liesa!” Hoor ik nog een keer.”Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor” Zeg ik zachtjes. Ik stap uit bed en trek mijn kleren aan. Als ik buiten kom zit iedereen al aan het ontbijt.
“Je kunt toch wel gewoon komen als ik je roep?” Zegt Karin chagrijnig.
“Sorry, ik hoorde je niet”
Ik hoor nog wat gemompel maar daar reageer ik niet op. Ik ga op mijn plaats zitten en pak een croissantje. Als ik bezig ben met hem open snijden zie ik de overbuurjongen slaperig zijn tent uit strompelen. Ik moet lachen, maar die verdwijnt weer als ik zie dat iedereen mijn aan zit te kijken. Gauw neem ik een hap van mijn croissant. Bah! Gauw spuug ik de hap weer uit. Wat is dat toch vies als er nog niks op zit. Ik pak een plak kaas en doe dat erop. Als het eten op is loop ik gauw van tafel en pak mij lange zwarte rok. Als ik richting washok loop pak ik gauw mijn bikinitopje van het wasrek af. Bij het washok doe ik wat make-up op en borstel mijn haar. Als ik in de spiegel kijk ben ik tevreden. Ik trek mijn rok aan, doe mijn bikinitopje erboven en loop terug naar de caravan. Onderweg zie ik dat de jongen nu aan zijn ontbijt is en kijkt mij na. Deze keer voel ik mij wel op mijn gemak en loop rustig door. In de caravan pak ik mijn camera en ga buiten op een stoel zitten. Ik doe mijn camera aan en richt hm op de nietsvermoedende overbuurjongen. *Flits* Ik zet mijn camera weer uit en leg hem op tafel. Ik sta op en loop richting het plein.
Terwijl ik wegloop zeg ik: “Ik ga naar voren”
“Wacht!” hoor ik achter me. “Wij lopen even mee, we willen ons opgeven voor de nachttocht donderdag.” Zegt Sara.
Sara trekt Vincent van een stoel en samen lopen ze voor me uit. Ze zijn druk aan het praten over wat ze doen als ze een jaar verkering hebben. Pff, een jaar. Dat heb ik nog nooit gehad. Niemand houd het zolang met mij vol.
Bij het plein aangekomen lopen we naar het recreatie gebouw. We geven ons op voor de nachttocht en lopen dan weer naar buiten. Ik zie de donkere jongen uitgebreid met een biertje in zijn hand naar mij zwaaien. Eigelijk heb ik geen zin in hem, maar een biertje gaat er altijd in. Ik loop naar hem toe en krijg een biertje. De stilte is angstaanjagend en ben hem dan ook gauw zat. Snel drink ik mijn biertje op.
“Ik ga douchen” Zeg ik tegen hem.
Ik pak mijn tas en loop richting het washok.
“Ik loop wel even mee” hoor ik hem zeggen, maar ik reageer er niet op.
Onderweg hoor ik hem achter mij aan sloffen. En zelf als ik het gebouw instap loopt hij achter mij aan.
Als ik een douchehokje in wil stappen zie ik dat hij van plan is mee te komen. Gauw doe ik mijn deurtje dicht en wacht op een reactie.
“Ga je alleen douchen?” Hoor ik hem verbaast vragen.
Ik haal mijn wenkbrauwen op en verklaar hem in mijn gedachten voor gek.
“Nee, ik heb mijn badeend bij me” Probeer ik zo serieus mogelijk te antwoorden.
Langzaam hoor ik hem wegsloffen. Mooi daar ben ik voorlopig vanaf denk ik.

domiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:36

leuk verhaal schrijf je nog verder??

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 20:38

jaceker. ik moet het nog op de computer zetten maar ik ben bij hoofdstuk 3

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:05

heel leuk stuk!!

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:24

goed stukje weer!

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 15:18

dnak je Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:02

Appelflapje schreef:
1 stuk moet 1500 woorden hebben, anders gaat je topic op slot. Het zou fijn zijn als je daar rekening mee hield. Lachen

En daarom gaat dit topic ook op slot. Lachen

Verder vind ik de verdere inhoud van dit topic ook niet echt waardevol. Probeer als je reageert meer onderbouwd te posten.