[verhaal] op het paard verdwaalt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

horseslin

[verhaal] op het paard verdwaalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 18:30

hier m`n eerste verhaal..
Heb alles effe verzonnen.

hoofdstuk 1 ""Kwijt geraakt.""
Roos omkleden! zegt haar moeder.Ja mam ik ben bezig! hehe zegt Roos vermoeiend.Roos loopt naar beneden en haalt haar cap,en zweepje.Roos roept "Gaan we nu!" ja rustig zegt haar moeder.Ze zijn bij de manege,we gaan buitenrijden!.Ze mag op Donder,vond ze altijd al een lief en grappig paardje.Ze gaat meteen poetsen,opzadelen,en erop! ze waren opweg naar het bos waren ze,Donder was totaal niet schrikkerig.Roos zat vrolijk op het paard.Ze waren in het bos,ze moeten nog even stappen.En Donder kijkt rustig rond,en gaan we in draf mars! lekker rustig draven vond Roos het leukste! Donder schrok en ging in galop,Roos zij ho! maar hij ging steeds harder en harder! Roos was de andere kwijt geraakt.Ze dacht "Ohnee!! hoe kom ik nu thuis!!"Ze hoorde Roos!! Roos!! roepen,ze ging erop af.Maar nee niet gevonden! ze ging rond lopen in het bos,Donder wist dat hij bij z`n kudde moest zijn.Deze dag niets gevonden zegt Roos tegen Donder.Ik ga je maar even afzadelen.Roos dacht wat moet ik nu doen,slapen of niet slapen.Maar dan moet Donder hier blijven.Oh ik weet het Donder kan circustrucjes! Donder "Lig!" en ja Donder ging liggen.Roos ging vriendelijk bij hem liggen.Het is `s avonds,Roos zij truste Donder.En Roos viel in slaap.het is `s ochtens.Roos zadelt op en gaat weer zoeken,naar de andere.Ze ziet wegen! Ja,eindelijk wegen! zegt Roos.Ze is helemaal blij.Maar waar ben ik nu zegt Roos.Ze gaat een stukje verder rijden.Maar nee ze kan niks vinden wat haar bekend komt! Roos dacht ik kom nooit meer thuis....Hè jij daar riep een man.Zoek jij iets? Roos zei ja.Wat dan? zei de man.Roos zei de Stable Horses.Hmm,,die ken ik niet sorry!! zei de man.Roos zei jammer.Wil je wat te eten? ik denk dat je wel honger heb en dorst en je pony ook! zei de man.is goed,zei Roos.Ze waren bij het huis van de man,heb jij meerdere pony`s? zei Roos tegen de man.Ja zei de man,leuk zei Roos.Roos was binnen,kreeg brood,en drinken,ze zei dankjewel! graaggedaan zei de man terug.Donder drinkte en drinkte en drinkte z`on dorst dat hij had! Roos zei als hij jou niet had gehad had hij het niet vol kunnen houden..Bedankt! maar ik moet zo weer gaan..Zei Roos.Ik moet opzoek gaan naar de Horse Stables.Oh hoezo ben je ze kwijt geraakt? zei de man.Ja met een buitenrit,mijn pony schok en ging in hele harde galop! Oh erg! zei de man.Maar ik moet echt gaan doei!! zei Roos,ohja nog bedankt!!

Hoofdstuk 2 ""de weg vinden""
Nu al 20 km gereden Donder....Daar hangt een kaart! zei Roos in blijdschad.Ze stapte af en nam Donder mee effe kijken zei Roos...Ja daar is de oostrijksestraat! jippie!! we komen misschien wel thuis Donder!! maar het is wel 250 km rijden..Kom we gaan opzoek naar eten of drinken..Niks gevonden,zei Roos.Maar Donder kan gras eten.Kon ik dat ook maar zei Roos.Dan had ik ook wat te eten! Roos dee Donder afzadelen,en ze zei weer ""Lig!"" Donder lag op een stuk gras.Roos ging er weer bij liggen en zei weer ""Truste Donder.."" en viel Roos in slaap.Volgende morgen,Donder kom opstaan! Donder stond op.En Roos ging hem opzadelen.Donder we moeten nog heel ver!! dus je moet genoeg conditie hebben! ze gingen verder Roos ging telkens op de kaart kijken.Hoever ze nog moestoen rijden.

Is dit genoeg of moet ik meer schrijven..?
Laatst bijgewerkt door horseslin op 07-08-06 19:49, in het totaal 3 keer bewerkt

CedriiC

Re: [verhaal] op het paard verdwaalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:56

Ja, ik wou net zeggen, geen 1500 woorden!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:22

Alles gat een beetje snel .. Typ wat meer detail! Heb maar het halve hoofdstuk gelezen het ging me veel te snel!

horseslin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 08:47

Oke,,begin aan een nieuw stuk...

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:34

Ik vind het niet zo goed.
Het is geen goed Nederlands: bijvoorbeeld: drinkte. Het moet zijn dronk. Knipoog Als mensen wat zeggen staat het bij jou niet tussen aanhalingstekens en je gebruikt vaak geen hoofdletters waar het moet.

Inderdaad typ je het verhaal veel te snel.
Truste Donder volgende ochtend Opstaan Donder.

Zoiets bedoel ik dan.

Veel oefenen, dan wordt je vanzelf beter in verhalen schrijven.

Lachen