‘’Mama, maar iedereen mag’’ klagend smijt ze haar tas op tafel. ‘’En trouwens, ik ben 15 oud en wijs genoeg dus’’. ‘’Shel, je weet dat ik het er helemaal niet mee eens ben’’ gehaast trekt ze haar jas aan. ‘’En van papa mag het’’ roep ik met volle mond. ‘’Zoek het ook maar lekker uit’’ roept ze geïrriteerd. ‘’Ben vanavond laat thuis’’ roept ze voor dat ze de deur dicht smijt. Mopperend sjok ik naar boven. Chagrijnig meld ik me aan. Kijken of hier nog wat te beleven valt.
(L)Kirsten(L) Kel&Shel&Ik Spanjeee(L) zegt: Heejj Chicaa!
(K)Shelly(K) Ik wil naar Spanje(L) zegt: Hoi
(L)Kirsten(L) Kel&Shel&Ik Spanjeee(L) zegt: Is Urr wat Chick?
(K)Shelly(K) Ik wil naar Spanje(L) zegt: Ruziee!
(L)Kirsten(L) Kel&Shel&Ik Spanjeee(L) zegt: Ojeej, Heb je het gevraagd?
(K)Shelly(K) Ik wil naar Spanje(L) zegt: Gevraagd? Ik heb meer gezegd dat het moet! Maar van Mn pa mag ut well
(L)Kirsten(L) Kel&Shel&Ik Spanjeee(L) zegt: Kloteboel.
(K)Shelly(K) Ik wil naar Spanje(L) zegt:Ik ga gewoon jOh! Wat ze ook zegt.
(L)Kirsten(L) Kel&Shel&Ik Spanjeee(L) zegt: StOerr Zegg, Maar hOe zit ut nu tusse jOu en je Liefie MennO?
(K)Shelly(K) Ik wil naar Spanje(L) zegt: Je bedoelt of ik trouw blijf? nO way, kOm op zeg. Hij doet het ook niet. Dat is ckrr.
(L)Kirsten(L) Kel&Shel&Ik Spanjeee(L) zegt: Hij is wel helemaal weg van je héa!
(K)Shelly(K) Ik wil naar Spanje(L) zegt: sOwhat, ik oOk van hem.
(K)Shelly(K) Ik wil naar Spanje(L) zegt: Maar mOp, Ik peer um ga naar MennO. ffe afscheid nemen. We gaan Overmorgen all héé. Tot die tijd lOgeer ik gwn bij me Pa. Ksiee je mOrgee xxxxx luf yOu.
Gehaast doe ik mijn witte teenslippertjes aan. Snel smeer ik nog wat lipliner op mijn lippen. Check of mijn haar nog oké zit en ik er niet uitzie als een vogelverschrikker. Snel haast ik me naar Menno’s huis. Als ik aan kom hoor ik een bekend liedje uit de kamer van Menno komen. Een paar keer druk ik driftig op de bel. Als Menno verhit open doet, begin ik te lachen. Hij glimlacht zijn mooie witte tanden bloot, en kust me op mijn mond. Hij lijdt me elegant naar boven. Vermoeid laat ik me op zijn bureau stoel vallen. ‘’Eey Chicaa’’. Gapend sta ik op, ik laat me op zijn bed vallen. ‘’Ik kom afscheid nemen’’ roep ik dramatisch. Menno’s glimlach verdwijnt van zijn gezicht. ‘’Nee, hé’’ roept hij zielig. ‘’Spaanse jongens zijn dol op mooie blonde meisjes zoals jij’’. Lachend kus ik hem op zijn wang. ‘’En Franse meisjes zijn dol op mooie bruinharige jongens zoals jij’’. ‘’Met hemelse bruine ogen’’ zwijmel ik er achteraan. Hij lacht. Ik strijk over zijn wang. ‘’Maar je mammie vond het toch niet goed, dat je ging’’ hij kijkt me ondeugend aan. ‘’Ze vind wel meer dingen niet goed héa’’ mompel ik terwijl ik hem kus. Menno legt zijn hand op mijn dij, er ontstaat een warme plek. ‘’Ik ga je zo missen’’ zucht hij. Zijn ogen staren zielig voor zich uit. ‘’Tot over vier weken’’ mompel ik zielig. Ik kus hem nog één keer op zijn mond.
‘’Oh, Ik heb er zo’n zin in’’ gilt Kelly opgewonden. Kirsten en ik kijken elkaar met opgetrokken wenkbrauwen aan. We zitten met zijn drieën naast elkaar in het vliegtuig, misselijk kijk ik voor me uit. Het mannelijk geslacht loopt vriendelijk naar me te lachen, Een klein glimlachje breng ik er nog net van af. Zuchtend kijk ik door het raampje naar buiten. ‘’Het is net slagroom’’ mompel ik zwijmelend. Kelly begint hysterisch te lachen. ‘’Waarom hadden we er ook alweer mee genomen?’’ fluister ik tegen Kirst. Lachend haalt ze haar schouders op. ‘’Aha’’ mompel ik. ‘’En mis je Menno al?’’ Roept Kelly net iets te hard. Moest ze daar nou over beginnen. Verdrietig staar ik voor me uit. Ja, ik heb ook gevoel hoor. Zwijgend kijk ik voor me uit. Kirsten kijkt me begripvol aan. ‘’Ja, is mis hem ontzettend’’. Kirsten legt troostend haar hand op mijn schouder. Ze glimlacht bemoedigend. ‘’Je gaat toch niet zo’n trouw trutje worden hè’’ roept Kelly zeurend. Ik negeer haar opmerking er plunder de voorraad snoep van Kirst leeg. Als ik terug kom van mijn trouwe wc ronde, kijkt een jongen van ongeveer 17 mij lief aan. Als ik langs loop pakt hij mijn hand vast. ‘’Ehmm sorry’’ mompel ik verbaasd. ‘’Maf joch’’ zucht ik terwel ik door loop.
‘’Hoe bedoel je ‘’Ik ben de kaart vergeten’’ roep ik paniekerig. ‘’Nou, ik dacht, uuhm.’’ Kelly kijkt me verdrietig aan. Moeizaam probeer ik de Chauffeur uit te leggen waar we heen moeten.’’Had ik toch maar goed opgelet met Engels’’ zucht ik vermoeid. Chagrijnig staar ik voor me uit, de vliegtuigreis heeft me uitgeput. Nadat Kelly eindelijk had toegeven dat ze de kaart vergeten was, was ik geflipt. Nogmaals vertel ik de naam van de camping tegen de chauffeur. ‘’We mogen hem wel honderd euro fooi geven’’ mopper ik. Na tien minuten stopt de man voor een camping, een camping met de goede naam. Moeizaam sleep ik mijn koffers mee naar de balie. Kirst kijkt slaperig om zich heen. Veel heeft zij niet mee gekregen, we zaten nog geen drie minuten in de taxi of ze was alweer in slaap gevallen. Zuchtend begin ik Engels te praten tegen de jongen achter te balie. ‘’Nederlands is ook goed hoor’’ zegt hij lachend. Blozend kijk ik hem aan. Kirst kijkt de jongen dromerig aan. Zijn zwoele stem is nog niks vergeleken met zijn heerlijke koppie. Vermoeid strijk ik door mijn haar. ‘’Ik wijs jullie wel even de weg naar jullie plaats’’ eindigt hij zijn verhaal. Ik knik en loop achter hem aan. Een groepje jongens passeert ons. Eén van de jongens houdt mij tegen. ‘’Kom je vanavond ook naar de disco’’ vraagt hij met een schorre stem. ‘’ Ik kijk wel even’’ antwoord ik. ‘’Anders zie ik je wel hé’’ glimlach ik. Kirst Kel en de jongen staan ongeduldig te wachten. ‘’Had je weer eens sjans’’ gilt Kirsten lachend. Zwijgend lopen we verder. Lachend pik het tweepersoonsbed in. ‘’Die is van mij’’ roep ik gretig. Protesterend lopen de meiden naar de eenpersoonsbedjes. ‘’Tsjaa, wie heeft de chauffeur zo goed uitgelegd waar hij heen moest’’. ‘’Daar wil ik natuurlijk wel wat voor terug hé’’ giechel ik. De jongen van de balie kijkt me lachend aan. ‘‘Jahoor, echt weer wat voor jou Shelly’’ roept Kirst lachend. ‘’Aangenaam Shelly’’ fluistert de baliejongen zwoel’’. ‘’Misschien tot in het tweepersoonsbed’’ mompelt hij zachtjes. ‘’Misschien wel hé’’ fluister ik geheimzinnig. Kelly kijkt me verontwaardigt aan. ‘’En Menno dan?’’. Zuchtend kijk ik er aan. ‘’Gelukkig is die jongen net weg’’ Snauw ik er toe. ‘’Anders had ik je wat gedaan’’. Beledigt begint Kelly haar spullen uit te pakken.
Gillend van het lachen laat ik me op een strandbedje vallen. ‘’Je had dat gezicht moeten zien’’. Giechelend komt Kirst aanhollen.’’Dacht dat kind nou echt dat we met haar om zouden gaan’’. ‘’Mijn moeder vond dat we er mee moesten nemen, anders mocht ik niet weg’’ roept Kirsten snibbig. ‘’Is het niet een beetje banketstaaf wat we hebben gedaan’’. ‘’Eigen schuld , moest ze het maar niet tegen dat joch gaan zeggen’’ roept Kirsten verontwaardigt. ‘’Ik schaamde me dood man’’ roept Kirsten erachteraan. ‘’Hij had gewoon een vriendin, die lag notabenen naast hem’’ vul ik haar aan. ‘’Gaat zij vragen wat hij van me vind’’ mompelt Kirsten afkeurend. ‘’Hoe konden jullie’’ gilt Kelly. ‘’Wat?’’ Vragen wij poeslief. ‘’Waarom hebben jullie gezegd dat die jongen mij leuk vond’’ Gilt ze kattig. ‘’Hij vindt jou leuk’’ roept ze snibbig tegen mij. ‘’Hoe konden wij dat nou weer weten’’ roepen wij kattig terug. Kelly’s blik verzacht. ‘’Zand erover oké?’’. Kirsten en ik kijken elkaar verbaasd aan. Maar knikken dan toch maar. *Piep**Piep*. Lachend haal ik mijn mobiel uit mijn strandtasje.
Heej allerliefste lekkerste engel van me!
Ik mis je nu al! Nog 4 weken *Zucht* Hoe overleef ik dat.
Er zijn hopelijk niet al te leuke jongens. Wij vertrekken morgen.
Ik heb er best wel zin in. Behalve dat ik voortdurend aan jou ga denken.
Xxxxxxxxxxxx hhvvj Luf yOu MennO. Xxx
‘’Ah, wat lief’’ gilt Kirsten die over mijn schouder heeft meegelezen. Ik glimlach en duw kirsten weg.
Lieve scheetje van me!
Ik mis jou ook. Ik mis je mooie bruine hemelse ogen.
Je lieve kuiltjes in je wangen.
Je mooi bruine haren. Ik mis je lichaam. Ik mis je hersenen.
Ik Mis jOUU. Dramatisch hé. Nu weet je dus hoe ik me voel.
Er Zn best leuke jongens, maar niet zulke leuke als jou.
Xxxxxxxx hhvvj Shelly xxxxx.
Kirsten knikt goedkurend. Een groepje jongens loopt langs onze handdoeken. Nog geen twee stappen verwijderd van ons leggen ze hun handdoeken neer. ‘’Dat noem ik nou asociaal’’ mompel ik afkeurend. ‘’Ohjaa’’ vraagt één van de jongens lachend. oliebol, het is de baliejongen. Kirsten wordt knalrood, en kijk verlegen naar het zand. ‘’Ik ben Jim trouwens’’ mompelt de baliejongen. ‘’Kirsten’’ klinkt het verlegen. ‘’Shelly’’ roep ik vrolijk. ‘’Hallo, Kelly’’ klinkt Kelly’s stem. *Piep**Piep*
Hoi schatje!
Misschien kunnen we mailen.
Ik mis jou lichaam, je blonde haren
Je lieve mooie blauwe ogen.
Ik mis je heerlijke lippen! Je lekkere kontje.
Xxx hhvvj Menno xx.
Commetaar is welkom