Ik liep door de straat naar school. Nog 1 dag en dan eindelijk vakantie! Heey Floor! Hoorde ik achter me. Het was Roos. Kom we moeten ons haasten! Het is al 5 voor 9! Ohh sjit! Rennen , kom! Eindelijk op school aangekomen was de deur al dicht. Naja.. De deur wordt gewoon weer open gegooid als we er voor staan! Jaa dames. Nog van plan om naar binnen te komen? Ja-ja meneer de Directeur stottert Roos. Jullie moeten vanmiddag 1 uur nablijven! En nu naar jullie klas! Ja meneer! Als ze om de hoek zijn beginnen ze pas weer te praten. Wat is de man eng. Ja inderdaad . Als ze in de klas zijn is de meester al begonnen met geschiedenis. Hadden wij mazzel dat we te laat,zijn giechelt Floor. Ja inderdaad lacht Roos.
Om 10 uur is het pauze en daarna gaan ze niet meer werken. Dan moeten ze de klas opruimen , want groep 7 komt er in. Want hun gaan naar de brugklas.
Even later gaat de bel. Ze kunnen eindelijk naar huis want s’middags hoeven ze niet naar school. Hèhè eindelijk! Roept Floor uit. Ja maar we moeten nog 1 uur nablijven?! Ach we gaan gewoon weg. Even later lopen ze over straat naar huis. Vlug door eten hé , Roos, want dan kunnen we naar de paarden! Owjaa! Ik eet zo vlug als ik kan.
Als ze klaar zijn met eten lopen ze naar de paarden. Floor haar pony heet Emma en is een Welsh , Roos haar pony heet Eef en is ook een Welsh . Als ze er eindelijk zijn horen ze al een hinnekje uit de verte komen en de pony’s komen aan rennen en gaan gelijk in hun zakken snuffelen. Ja jullie denken alleen maar aan eten hé? Vreetzakken! Kom we gaan ze poetsen en op zadelen zegt Floor. Als ze klaar zijn met poetsen en opzadelen gaan ze naar het bos. Ik hoop dat die jongens met die motors er niet zijn. Ja ik hoop het ook niet antwoord Roos.
Ze draven aan. In de verte horen ze motors.. Ohoh jij zegt wat ik denk Roos..
Ze zien in de verte de motors al aan komen.. We kunnen beter even af stappen en een beetje aan de kant gaan staan,zegt Floor. Ja goed idee.. antwoord Roos
De motors komen kei hard langs scheuren , wonder boven wonder blijven de pony’s gewoon staan..