[Verhaal] Chantal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

[Verhaal] Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:12

Ik heb een verhaal geschreven, Tis eerste keer dat ik serieus begin aan verhaal schrijven, ik dicht voornamelijk. Dus kritiek een beetje onderbouwt Lachen

Inleiding

Mijn leven is een grote leegte waar men geen besef van heeft. Ik leef van dag tot dag, zonder dat er ooit een einde in zicht komt. Een grote vrolijke lach staat vast op mijn gezicht. Alsof het werkelijk zo is dat ik altijd vrolijk ben. Dit verhaal gaat over mijn leventje. Eigenlijk is er niks over te vertellen, maar toch.. Ooh zoveel. Zelfs over een leeg leven is een boek vol te schrijven. Ik ben Chantal. 14 jaar oud en woon in een klein huisje samen met mijn vader, Alsof het al niet erg genoeg is dat ik leef. Leef ik ook nog eens alleen met hém. Hij vertelt mij elke minuut van de dag wat ik fout doe, en dat ik later vooral nooit moet trouwen. Maar beter alleen kan blijven. Een man doet toch nooit iets goed in een vrouw haar ogen. En dat zegt Híj. Een weduwe van 38 jaar oud. Oké, ik geef toe; Het is best een knappe man en veel vrouwen zouden een moord voor hem willen doen. Maar toch na mama wil hij geen andere vrouw in zijn leven. Ja oké, hij heeft mij. Ik dwaal af, ik zal verder vertellen over mezelf. Ik heb fel blauwe ogen en donker bruin haar wat bijna zwart lijkt tot aan mijn kont. Mijn vader wil altijd dat ik het opsteek omdat hij los haar hoerig vindt. Waarom is altijd mijn grote vraag gebleven, haast elke vrouw draagt tegenwoordig haar haren los. Zijn het dan allemaal prutsmutsen? Een onbegrijpelijke vraag en een onbegrijpelijke stelling van mijn vader. Maar ik zal toch moeten doen wat hij wil, hij is tenslotte mijn vader. Mijn moeder is overleden toen ik 8 jaar was. Ze is doodgeschoten, En ook hier op weet ik geen antwoord op de vraag. Wáarom? Niemand heeft mij dat ooit verteld. En ik denk ook niet dat er een dag zal komen dat iemand mij vertellen zal waarom ze doodgeschoten is en door wie, Er wordt over gezwegen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat ik mijn moeder zomaar kwijt ben. Voor altijd.. Elke nacht, elke dag huil ik om mijn moeder. Maar toch, nooit zal ik haar terug krijgen. Ze is voor altijd weg, en ik zal opgroeien zonder haar. Trouwen zonder haar, alles. Ik kan het niet begrijpen. Op de een of andere dag.. Was ze weg.

Hoofdstuk 1

Ik noem mijn dagboek Roos. Omdat mijn moeder zo heet, en dan voelt het net alsof ik het aan haar schrijft. Dan zal ze altijd een klein beetje bij me blijven.

Lieve Roos. 7 april 1978

Vandaag. Was de dag dat ik dacht dat alles anders zou worden, Ik mocht van papa eindelijk naar school. Eindelijk; Na al die jaren thuis les te krijgen, mag ik naar een echte school. Nu ben ik niet meer alleen en misschien zal ik zelfs wel vriendinnen krijgen. Alhoewel ik daar bijna niet op durf te hopen. Ik ben toch zo anders als die anderen, dat zegt papa altijd en dat zal dan ook wel zo zijn. Ik zit hier nu bij de verwarming omdat het te koud is om aan de keuken tafel te zitten. En papa is natuurlijk aan het werk zoals altijd om geld te verdienen. Soms zou ik willen dat ik niet alleen was. Ik word gek van de stilte in dit huis. Van de eenzaamheid om me heen, maarja.. Ik heb weinig keus. Er rolt een traan over mijn gezicht. Ik zou jou alles horen te vertellen. Maar zelfs bij mijn eigen dagboek kost me dat moeite. Ik werd vandaag zo vreselijk gepest, uitgescholden. Ik kan er niet tegen, wat heb ik hen misdaan. Ik vertelde het papa. Hij werd boos op me, hij zei dat ik niet altijd zo moest zeuren. Ik kwam daar om naar school te gaan, niet voor de kinderen. Hen moest ik maar negeren. Toen ik om 3 uur terug naar huis liep zag ik ineens een man. Nouja, je zou denken. Een man? Dus? Wat is daarmee? Hij liep langzaam naar me toe. En ik liep zo snel mogelijk door, hij bleef achter me aanlopen. Om naar huis te komen moet ik door een park, en toen we eenmaal in park waren pakte hij me vast. Hij heeft van alles geprobeerd. En ik durfde me niet te verzetten. Ik had hem moeten slaan, schoppen, bijten. Maar ik deed niks, ik bleef daar liggen alsof ik verlamd was en liet me alles gebeuren. Ik snap het niet, hoe kon ik in godsnaam zo dom zijn. Toen hij opstond ben ik zo snel mogelijk weggerend, zo hard als ik kon. Gelukkig was papa niet thuis toen ik kwam. Ik ben daarna gelijk onder douche gegaan. Ooh roos.. Ik hoop echt niet dat ik zwanger ben, wat moet ik papa dan vertellen? Hij kwam thuis om 6 uur en merkte gelukkig niks aan mij. En al zou hij het merken, wat zou hem het interesseren. Hij is alleen maar met zijn werk bezig, en bezig commentaar op mij te leveren. Maar hoe ik me voel zal hij zich nooit voor interesseren. Na het eten rond 7e uur ging hij gelukkig al snel weg zodat ik naar jou kon schrijven, ik zou je nooit kunnen schrijven waar anderen bij zijn. Ik ben gewoon te bang dat mensen het zullen pakken en denken dat ik allemaal mooie verhaaltjes aan het schrijven ben, was het maar waar.. Dat het leven een groot sprookje was, dan had ik nu lekker buiten gespeeld met vriendinnen. Ik ga slapen. Voordat papa thuis komt, ik wil niet dat hij toch merkt dat er wat is.
Slaaplekker lieve roos..

Evaa_

Re: [Verhaal] Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:46

Waarom is er al lang niet meer gereageert?

Ik vindt het een super mooi verhaal, jammer dat het al meer dan 2weken niets ana gebeurt is!

Komt het nog? Haha!

Tips; wat meer enters maar geen gaten zegmaar"?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 13:48

Oke.. Ja ik weet niet, er heeft nog niemand gereageerd. vervolg kom als er mee reacties zijn Haha!

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:58

Ok Haha!

Ik zal even mensjes sturen want ik wacht met smart op een nieuw stuk Tong uitsteken

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 13:59

Oke. Haha! Ik heb nog wel stuk, zal zowiezo straks verder schrijven aan 't verhaal

_Lady_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:02

Heeee jou ken ik Haha! dankje Eva Lachen het lijkt me een heel leuk verhaal ik ga hem strakjes eventjes lezen, plaats ff een berichtje dan kan ik hem makkelijker terug vinden Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 14:02

Lieve roos. 18 april 1978

Ook al heb ik nog zoveel tijd. Ik heb al 11 dagen niet naar je geschreven. Wat ik verschrikkelijk vond. Ik verlangde er bijna naar. Papa kwam afgelopen keer dat ik naar je schreef ’s avonds naar mijn kamer. Ik denk rond een uur of 12, hij had veel te veel gedronken en kon bijna niet recht lopen. Hij begon me overal te slaan, en heeft me verboden mijn kamer te verlaten. En ik weet niet eens waarom, waarom behandeld hij mij zo onterecht? Die volgende dag kwam ik aan het ontbijt, hij begon te vloeken en te tieren. Uiteindelijk zei hij wat er aan de hand was.. Hij was boos omdat ik gemeenschap zou hebben gehad met een oudere man, vrijwillig volgens hem. Hoe kon hij dat in godsnaam weten? Ik begon hevig te huilen, niet wetend wat ik met deze situatie aan moest. Ik schreeuwde dat het niet waar was, dat ik het nooit gewild heb. Dat die man mij dwong.. Maar hij geloofde me niet, Hij zei dat het een vriend van hem was, en dat jij hem vroeg om gemeenschap te hebben. Ik kon het niet begrijpen, hoe kon papa zoiets over mijn zeggen. Ik vond het onbegrijpelijk, waarom zou ik ooit in mijn leven zoiets vragen. Laat staan dat ik het zelf wilde. Toen hij eenmaal stil was zat ik zachtjes jammerend aan tafel, ineens stond hij op en sloeg hij met een vuist op mijn gezicht. Ik zag alles dubbel. Roos, het is niet te beschrijven wat ik voelde. Niet alleen de pijn van mijn gezicht, maar ook nog de pijn van mijn hart. Die hevig vroeg naar aandacht, naar liefde. En niet naar dit soort dingen. En toen kon ik naar boven gaan, ik mocht niet meer naar school, niet meer naar beneden. Mijn eten zou de komende 2 weken boven gebracht worden. En nu zit ik hier, de afgelopen dagen kon ik mijn dagboek niet pakken omdat hij beneden achter de boekenkast verstopt lag en ik hem niet durfde te pakken. Hij was continue aanwezig, en stel dat die hem zou zien. Laat staan die hij mij beneden zou zien. Nee, dat risico durfde ik absoluut niet te nemen. Maar gelukkig heb ik jou nu weer. Mijn lieve roos.. Zonder jou voel ik me toch minder eenzaam, ook al praat je niet terug. Je hebt toch mijn verdriet te verwerken, en mijn pijn te verminderen. Misschien vind je wel dat ik me verschrikkelijk aanstel. Maarja, je kan niet terug praten. Dus mij ook niet zeggen wat ik goed en fout doe. Ik zal nu stoppen met schrijven, Voordat papa boven komt.
Slaaplekker..

Lieve roos. 19 april 1978

Ik voel me met de dag ellendiger worden, ik zit hier alleen. Het enigste waarvoor ik nog buiten kom is omdat ik boodschappen moet doen voor papa, Elke dag zie ik achter de kassa een jongen, hij is zo knap. Zo leuk.. Alles wat ik zoek in een jongen, we praten wel eens wat. Maar het gaat nergens over, ik ben bang dat hij op mij afknapt. Gelukkig wil die tegen me praten. Elke keer als ik naar huis loop, loop ik over hem te dromen. Echt raar, ik heb nog nooit iemand leuk gevonden. Nouja, misschien denk ik alleen dat ik hem leuk vind.. Papa wordt steeds agressiever tegen mij. Ik word er gek van, wat heb ik hem nou misdaan? Hij gelooft me niet. En blijft me maar opsluiten. Gelukkig mag ik nu weer beneden eten, dan zie ik tenminste nog wat van het leven. Ik lees de hele dag maar wat. Ik dicht, schrijf verhalen. Maar toch verveel ik me. Ik wil graag naar school, ook al word ik gepest. Ik wil leren, slimmer worden. Me vrij maken van papa. Ik kan dit leven zo echt niet, elke dag verlang ik om mezelf van kant te maken. Misschien ben ik geboren uit zelf medelijden, of iets in die richting. Maar het wordt gewoon te zwaar voor me. Hoe ik ook vecht.

Alvast een stukje, zal zo verder schrijven
Laatst bijgewerkt door Daisies op 02-08-06 14:07, in het totaal 3 keer bewerkt

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:02

Ik heb al wat mensen je verhaal gegeven in link, even kijken wat ze ervan vinden! Lachen

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:04

Weer een heel mooi stuk, alleen je moet wel 1500 woorden hebben hé , anders wordt je topic gesloten.. Lips are sealed

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 14:07

Heb er een stuk onder gezet. Is nog niet af maar goed Lachen

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:12

Ik vind het heel mooi hoor Lachen

Sommige stukken raakte me echt, mag ik vragen of het nou
alemaal echt is gebeurt? Of is het een verzonnen verhaal?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 14:12

Verzonnen, Grotendeels Knipoog

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:14

het is mooi geschreven, ben erg benieuwt naar het volgende stuk Ja

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 14:17

Ben vervolg stuk aan het schrijven. Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 14:25

Het stuk is te kort. zal nog even verder Knipoog

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:41

Alleen is een man geen weduwe maar een weduwnaar. Knipoog
In je inleiding staat dat.

Heel mooi verhaal, ik heb nu de inleiding gelezen, ga nu de rest lezen. Lachen Continue! *LOL*

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:47

Lieve roos 21 april 1978

Ik kon een paar dagen niet schrijven, Sorry daarvoor. Ik moest van papa al het huishouden doen, ik wil naar school. Ik heb nog nooit in mijn leven zo erg naar iets verlangd. Ik moest eerst alle kastjes boenen. De afwas doen, stofzuigen.. Ik werd er gek van. Is dat normaal? Doet elk meisje van 14 dit soort klusjes. In boeken lees ik altijd dat ze buiten spelen, achter jongens aan gaan. En ik zit hier, helemaal alleen schoon te maken. Ik wil weglopen, ver weg van hier. Donderdag ga ik weg. Ik neem jou mee natuurlijk, ik wil ver weg van hier. Ik wil niet hier blijven, het is onmogelijk. Ik wil naar school, leren, slim worden. Zodat ik mijn eigen geld kan verdienen en niet afhankelijk ben van iemand. Ik wil niet eeuwig het kleine, domme, lelijke meisje blijven. Als ik mijn eigen geld verdien ga ik heel veel mooie nieuwe kleren voor mezelf kopen, en nieuw ondergoed. Ik moet alleen nog bedenken waar ik heen ga, misschien is er een tante van mama waarbij ik mag wonen tegen een klein bedrag. Of mag ik wel naar een tehuis voor weggelopen kinderen. Ach.. wat maakt het uit. Als ik maar weg kom! Ik moet alleen geld van papa stelen, en dat durf ik niet goed. Stel dat die me betrapt? Wat moet ik dan doen. Dan weet ik zeker dat ik nooit meer weg kom, misschien lukt het wel. Ik moet het toch doen, zonder geld kom ik hier nooit weg. Ik moet de trein nemen naar een plaats waar hij nooit komt. Waar hij me nooit vinden zal. Ik mag van papa vanaf volgende week weer naar school, ook al pest iedereen me. Ik heb er toch ontzettend veel zin in, alles beter dan de hele dag thuis zitten. Straks ga ik boodschappen doen en zie ik die leuke jongen weer. Ik hoop dat die tegen me wil praten. Maar dat merk ik vanzelf. Misschien ziet hij me niet eens staan.. Ik heb verder even niks te vertellen, ik ga nu boodschappen doen.

Dag roos!

Lieve roos. 3 mei 1978

EINDELIJK.. eindelijk.. Mag ik weer naar school, Ben vandaag naar school geweest. Het was echt fijn. De juffrouw deed heel aardig tegen me. Heel anders dan papa altijd doet, en zelfs een paar meisjes praatte tegen mij. En vroegen wie ik was enzo. Volgens mij werd ik helemaal rood! Maar dat maakt niks uit. Gelukkig word ik hier geaccepteerd. Ik heb zelfs een vriendin, ze heet Anne en is net zo oud als ik. Ze woont vlakbij me, ik zal papa vragen of ik binnenkort bij haar langs mag. Maar denk het niet, ik moet altijd maar op mijn kamer zitten, het lijkt wel of die het me niet eens gunt. Maargoed. Kan het altijd proberen. Ik heb al een hoop geleerd. Het schrijven gaat steeds beter, en ik kan al heel goed lezen zei mijn juf. Er waren wel paar kinderen die opmerkingen maakten over mijn kleding. Ik schaam me voor mijn eigen kleding! Kreeg ik maar eens geld mee van papa zodat ik kon winkelen en er net zo hip uit kon zien als mijn andere klasgenootjes. Met een strik in mijn haar, een strakke spijkerbroek met een topje. En wat draag ik? Een jurk. Die net zo er uit ziet als mijn oma vroeger droeg. Waarom moet ik altijd over dit soort dingen dromen? Terwijl het voor de meeste de normaalste zaak van de wereld is dat ze het hebben. Gelukkig hoef ik niet langer over school te dromen. De pauzes waren nog het aller leukst. We kregen heerlijk eten. En ik mocht bij een groep meisjes uit mijn klas zitten. En nu lig ik hier te schrijven. Ik moet eigenlijk schoonmaken. Maar heb daar totaal geen zin in. Gister ben ik die jonge tegengekomen. Hij praatte tegen me!! Hij vroeg hoe ik heet, en waar ik woonde. Ik heb zelfs zijn telefoonnummer. Maar durf niet te bellen, straks ziet papa het op de telefoonrekening. Nouja, anders probeer ik het een keer in een telefooncel. Hij wilde zelfs een keer langskomen. Ik ben zoo blij, Ik heb gezegd dat ik liever een keer bij hem kwam en dat vond hij goed. We hebben afgesproken voor morgen. Vrijdag dus, ik moet proberen zo zachtjes mogelijk het huis uit te komen. Gelukkig is dat niet heel moeilijk omdat papa nogal slecht hoort. Ik hoop dat die me straks niet ineens lelijk vindt. Of vindt dat ik stink, ik zal me van te voren extra goed douchen zodat die me lekker vindt ruiker. En me misschien zelfs aantrekkelijk vindt. Ik ga nu slapen.. Morgen avond zie ik hem al en ik moet er natuurlijk niet te moe uit zien.
Slaaplekker lieve roos..

Lieve roos. 5 mei 1978

Het was zo, geweldig. Niet te beschrijven leuk.. Hij was zo lief voor me, fluisterde zachtjes woordjes in mijn oor, zei hoe leuk ik was. En hoe die in de winkel naar me verlangde. Ik voelde me totaal geweldig, nog nooit heeft iemand zoiets tegen me gezegd, en zo naar me geluisterd. Behalve jij dan! Hij heeft me zelfs een kus gegeven, had nooit verwacht dat iemand mij ooit zou zoenen, ik dacht dat iedereen mij altijd lelijk, stom en dom vond. Het was gelukkig niet al te moeilijk om weg te komen. Papa zat voor de tv met het geluid zo hard aan dat die niet eens zou horen dat ik tegen hem zou praten. Toen stond hij. Ooh.. Ik zal zijn naam vertellen, Hij heet Peter. Hij stond om de hoek van de straat. Hij zag er in zijn gewone kleding nog veel knapper uit. We zijn gelijk naar zijn huis gefietst. Ik bij hem achterop de fiets. Want ik heb zelf geen fiets, die wil papa niet voor me kopen. Toen we eenmaal bij zijn huis waren aangekomen schrok ik me dood. Wat een huis, wat een tuin. Zo iets groots had ik nog nooit van zo dichtbij gezien. Ik durfde er geen opmerking over te maken. Maar stiekem had ik het willen uitschreeuwen. Toen we eenmaal binnen waren, door de prachtige deur. Kwamen we in een hal, zo groot had ik nog nooit een gezien. Hij riep naar zijn moeder dat hij naar boven ging, Toen we naar boven liepen. Wat wel een oneindige weg leek kwam die hun huishoudster tegen. Hij vroeg of ze over 5 minuten wat drinken en koekjes op zijn kamer wilde brengen. En ze zei ‘Ja meneer’ Ik had nog nooit zo iets gehoord. Ik vroeg hem waarom hij in godsnaam bij een Supermarkt werkte? Ik was verbijsterd dat iemand die in zo’n groot huis woont. Zo’n baantje heeft. Hij zei dat hij het leuk vond, wat moest die anders. De hele dag binnen zitten? Eenmaal bij zijn kamer aangekomen verontschuldigde hij zich voor de puinhoop. Hij had een heel groot bed. En ging daar op liggen, ik kwam voorzichtig bij hem zitten. Hij trok me naar zich toe en zei dat die dit altijd al had willen doen. Maar midden in de supermarkt is natuurlijk een beetje gênant. Ik zat er vet dom om te lachen, schaam me nu nog. Ik voel me eindelijk gewaardeerd door iemand. Hij scheld me tenminste niet uit als ik iets fout doe. Toen hij me ’s avonds thuis bracht zat mijn vader tot mijn grote schrik voor het raam. Hij kwam naar buiten en stelde zich voor aan Peter. Toen Peter eenmaal weg ging, zei papa dat hij het een leuke jongen vond. Hij kende zijn familie wel. Het gaat pap alleen maar om geld, maar dat maakt niet uit. Zolang ik maar naar hem toe mag. We hebben afgesproken voor volgende week vrijdag. Ik ga nu slapen..

Slaaplekker roosje..

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:55

ahh ik wil weten hoe het verder gaat!!! Krijgt ze nieuwe kleren??
Want met een oude oma jurk gaat jongens versieren wat
minder ... Tong uitsteken hihiii

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:56

Hahaha.. Ik ben aan het schrijven, verder dan nu heb ik niks Haha!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:16

Súúúúúper Lief Lovers
Echt fijn voor zo'n meisje, heeft ze ook eens aandacht. Ja

Trouwens, een dagboek schrijven is wel makkelijk, dat kun je heel lang volhouden. Knipoog

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:22

Presies vooral nu je nog in dit jaartal zit : 3 mei 1978
Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:22

btw. Tong uitsteken Beschrijf die jongen is Tong uitsteken Issie lekker? Hoe ziet hij
eruit.. Dat wil roos toch ook wel weten Tong uitsteken haha

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:24

Weer een heel mooi stuk!
Je schrijft fijn!
Echt heel mooi dat het meisje eens aandacht krijgt Ja !

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 22:47

Haha ik schrijf morgen of overmorgen verder.. had vanavond geen tijd, en ga morgen winkelen in utrecht. Dit is trouwens 1ste keer dat ik verhal schrijf. Ik zal volgende x beschrijven hoe de jongen er uit ziet Knipoog

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:47

Oke cool Haha! , veel plezier met winkelen Knipoog