Zo nieuw stuk
Heb er best wel lang aan gezeten 
Citaat:
“Kel? Wat is er met je?” Kelly keek me waterig aan. “Niets, niet echt wat nee.” Zei ze twijfelend. “Kel, je kan het wel tegen mij vertellen hoor, ik ben je beste vriendin toch?” Kelly pakte haar mobiel uit haar zak en drukte wat knopjes in. Toen gaf ze hem aan mij. Ik bestudeerde het schermpje. Huh? Wat een vaag sms’je:
Ag schat,
Ik zou maar niet meer met je fietsenrekken vriendin om gaan
Wie weet wat ze je nog aan steekt
En geloof me, ik zou het allemaal zien!
Ik hou het niet lang meer vol, als ik jou nog een keer bij haar in de buurt zie
Ga je er aan…
Ik dacht even na. Tim? Had hij niet ook zoiets tegen mij gezegd? Nee! Dat kon toch niet? Trouwens, hoe kwam hij dan aan haar nummer? “Ach Kelly, laat het maar, wis dat berichtje en denk er niet meer aan!” Kelly schonk me een waterig glimlachje en deed wat ik zei. Ik pakte haar hand vast. “Kom! We gaan naar de rest.” Zei ik zo vrolijk als ik kon en liep met haar het lokaal uit. Ineens lag ik op de grond. Ik staarde verbaast voor me uit. Tim stond voor me en keek naar me. “Oeps! Sorry, ik moet jou echt hebben vandaag hé?” Het kwam er zo charcastisch uit. Ik keek even naar hem. “Ja, je moet me wel hebben, ja” Zei ik zo luchtig mogelijk terwijl ik opstond. Eikel dat het er was! Hij kende me niet eens. Of toch? Hij kwam me wel ergens bekend voor van. Maar waar van? “Enne, moest jij niet naar de directeur?” Tim verkleurde even. “Euh.., daar ga ik zo heen! Ik was alleen me tas vergeten.” Ik keek even achterom en inderdaad zijn tas stond daar nog. “Nou ik zal maar opschieten dan, de directeur heeft het altijd druk!” Klonk Kelly bitch terwijl ze me van hem weg trok. Ik keek naar Kelly terwijl we liepen. Dit was ik niet van haar gewend. Normaal was ze zo rustig en zachtaardig. “Mag je Tim niet?” Vroeg ik langzaam. Kelly keek even naar me. “Niet echt nee.” Yes! Weer iemand die hem ook niet mag dacht ik glimlachend.
We liepen de aula in en we keken even rond. Huh? Waar zat de rest nou? Ik zag ze helemaal niet! Ik strekte me nek en keek rond. Oh! Daar zag ik Christiaan staan. Om daar nou bij te gaan staan? Het was een beetje en vage jongen. Hij was echt z’n nerd type. Hij hield van games, internet en tot laat naar films kijken. Hij was op zich wel aardig, maar veder? Nee, niemand mocht hem echt. Toch liepen Kelly en ik er naar toe. Ik weet niet waarom maar iets trok ons aan. Hij had wat in zijn hand, een klein zakje. “Hé! Wat heb jij daar?” Vroeg Kelly aan hem. Hij draaide zich om naar ons en werd een beetje rood. “Euh.., gewoon, pillen.” Kelly keek hem argwanend aan. “Wat voor pillen? Je bent toch niet aan de drugs ofzo?” Christiaan grinnikte. “Nee gek!” Daarna was het weer even stil. “Nou waarvoor dan?” Vroeg ik voorzichtig. “Tja, het is een beetje raar.” “Nou vertel maar, raar is mijn bijnaam.” Grapte Kelly. Christiaan glimlachte. “Oké, ik heb dus migraine, komt omdat ik zo vaak achter de computer zit.” Kelly slaakt een vaag giecheltje uit en ik kijk haar raar aan. Wat is daar nou zo raar aan? Of ligt dat soms aan mij? Tja moet je niet zo vaak achter de computer zitten toch? “Oké, maar waarom is dat raar dan?” Vraag ik zo rustig mogelijk. “Tja, ik weet niet, iedereen denkt dat voor oudere mensen is.” Ik glimlach. “Valt wel mee hoor! Weet jij waar de rest is eigenlijk?” Christiaan schudde zijn hoofd. “Nee geen idee, maar dat maakt mij niet uit.” Ik glimlach en trek Kelly van hem vandaan en loop met haar de aula uit. “Kel! Dat was niet aardig.” “Wat niet?” Vraagt Kelly zo schijnheilig mogelijk. “Ach laat maar!” Ik werd af en toe gek van dat kind. Soms kon ze zo, achterbaks en arrogant zijn. Tenminste, dat denk ik. Misschien was ik dat wel? En was zij heel normaal?
We liepen rustig de gang in en ineens stokte me adem. Daar stond Tim. Ik probeerde rustig adem te halen. Ook in en uit in en uit. Wacht eens even! Heel de klas stond om hem heen! Dus hier waren ze. Maar waarom waren ze zo bij Tim? Was hij zo special ofzo? Kelly trok me naar hem toe en we gingen bij de rest staan. Vaag konden we wat opvangen als: gescheiden, woon bij me vader, nee geen probleem, stoeterij, twee ja, ik ben al 15, 3x blijven zitten. Meer niet. Maar meer wou ik ook niet weten. Hoe meer ik van hem ging weten hoe meer hij van mij wist. Zo leek het wel.
Ineens richtte Tim zich op mij. “Zo wou je me verhaal ook horen?” Kelly keek naar hem. “Ja graag, we zijn geïnteresseerd hoor!” Plotseling ging de bel. “Dat is nou jammer, we moeten naar de les.” Zei Tim en hij liep weg. De hele klas volgde hem. Het leken we z’n hondjes! Wie liep er nou zo achter hém aan? Dat kon toch niet? Z’n achterbakse idioot! Kelly keek me aan. “Hij is raar.” Was haar mening. Zou ik haar moeten vertellen over wat hij allemaal zei? Nee. Dat was iets tussen hem en mij. De rest ging het niet aan. Hij kon toch niet heel de klas tegen me op zetten? Nee toch? Nee! Vast niet. Ik trok Kelly mee en liep met haar de trap op naar boven. Daar hadden we tenslotte les. We hadden Engels van mevrouw Damgaard. Om zich wel aardige vrouw. Kon je wel lol mee hebben als ze haar dag had.
Ik duwde voorzichtig de deur open. Heel de klas zat al, natuurlijk. We waren ook hartstikke laat. Mevrouw Damgaard keek ons aan. “Zo zo, waar komen de dames zo laat vandaan?” Ik dacht snel na. “Nou mevrouw, weet u, ik moest me boeken uit me kluisje halen en toen vielen alle boeken eruit dus Kelly hielp me even met opruimen.” Zo dacht ik. Dat klonk toch echt? “Helaas Robin, ik weet dat de 1ste klassers geen kluisje hebben.” Oeps! Waarom had ik daar nou niet aan gedacht? “Nou ga maar zitten voor deze keer.” Pfff. Gelukkig! Ik keek even rond. Naast Alice was nog een plekje. Ik liep er rustig naar toe en ging naast haar zitten. “Hoi.” Zei ze kort. Ik keek even naar haar. “Heaj, het spijt me van dat met Tim.” “Is al goed hoor, kan wel ergens tegen hoor.” Grapte Alice. Ik schudde even me haar voor me ogen vandaan. Mooi. Was ik daar ook vanaf. Ik keek even door de klas. Waar was Tim? Ik keek achter me. O nee! Hij zat achter me. Naast Tobias. Ik kon het echt niet slechter treffen. Tobias maakte overal een opmerking van. Hij kwam s’ochtends altijd te laat. Hij sloeg vaak de eerste, maar ook de laatste uur over. Alsof hij iets beters te doen had! Dus echt niet. Ik keek even recht in Tim’s ogen. Ik zag niet alleen haat, nee, ook verdriet. Zo leek het tenminste. Zijn ogen waren waterig. Ik draaide me weer om.
Mevrouw Damgaard begon uit te leggen over de verleden tijd in het Engels. Alsof mij dat wat uitmaakte. Ik zou toch nooit naar het buitenland gaan, dus waarom zou ik dat dan nodig hebben? Ineens voelde ik een stomp in me rug. Ik slaakte een klein gilletje. Auw! Dat deed pijn. Ik draaide me om en keek woedend naar Tim. “Dat was jij hé?” Hij keek onschuldig. “Ik zou toch nooit z’n beugelbek pijn doen?” Ik staarde even naar hem. “Oké misschien wel.” Gaf hij grijzend toe. “Maar als je dat al pijn vond doen, wacht dan maar tot na schooltijd! Dan krijg je pas pijn, samen met die leuke vriendin van jou, Kelly heet ze toch?” Ik draaide me snel weer om. Hij was het toch! Maar hoe kwam hij dan aan haar nummer? Wacht eens even. Me mobiel stond aan in me tas. Hij zou toch niet stiekem toen ik weg was? Wel dus! Hoe kon hij anders aan haar nummer komen. Och! Ik haat hem. O wat haat ik hem! Nu al. Ik ken hem pas maar nu haat ik hem al.
Ik pakte een blaadje uit me tas en begon verontrust te tekenen. Ik tekende maar door en door en merkte niets meer om heen. Ineens kwam er een hand op me tafel. Ik keek langzaam op. O nee! Niet nog meer problemen. Mevrouw Damgaard stond naast me. “Zo, dus jij vindt tekenen belangrijker dan Engels?” “Euhm.. eum.. tja…” Ik keek zenuwachtig om heen. Die toon. Dit gaf problemen! Ik wist het zeker. “Ik zag al dat je het druk had met Tim en dan ook nog tekenen?” Heel de klas lachte. “Tja,” zei Tobias, “Tim kan veel krijgen maar zij niet, want zoenen met een beugel, dat wil toch geen enkele jongen?” Heel de klas lag dubbel. Ik keek wanhopig naar Kelly maar die had het te druk met lachen. Ze liet me gewoon barsten. Ze nam het niet eens meer voor me op! Ik kon haar wat! “Tobias, als jij die leuke opmerkingen even voor je houdt, ik ben hier de lerares en alleen ik mag zulke opmerkingen maken.” Tobias grijnsde. “Is goed hoor!” Damgaard knikte even. “En nu over jou Robin,” Een grinnik kwam uit Tim zijn mond. “Ik stel voor dat je maar even naar de rector gaat met een gele kaart, je weet dat ik veel toe laat, maar om nou te laat te komen en dan ook nog eens tot 2x toe niet op te letten? Dit is belangrijk! Engels blijf je 4 jaar lang hebben, 1 van je examenvakken is Engels. Ga nu maar naar de rector. Op me bureau vindt je een gele kaart.”
Ik pakte me spullen en ik liep naar het bureau toe. Ik pakte er een gele kaart en liep naar buiten zonder nog een keer om te kijken. Ze konden allemaal barsten! Ze waren me nu al vergeten, nee Tim was belangrijker! Wat had die gast dat ik niet had? Niets. Hij was gewoon slecht, puur slecht! Ineens voelde ik me misselijk. Ik pakte een kapstok vast en sloot me ogen. Na een minuut of wat voelde ik me weer beter. Ik werd nu gewoon al gek van dat jong. Het kon toch niet zo door gaan? En stel je voor dat hij geen twee weken bleef maar langer? Dan zou ik het nooit volhouden! Ik liep door. Op een gehaast tempo. Ik had het gevoel alsof iemand me achtervolgde. Ik keek even achterom maar zag niemand. Gelukkig. Ik liep wat rustiger door en klopte aan op de deur van de rector. Klaar voor wat er zou komen.
Edit: Wat foutjes eruit gehaald