Fotografietips

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Denise

Fotografietips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 16:09

Heyy!
Ben dol op foto's maken (van paarden natuurlijk)... Heb helaas geen eigen paard om foto's van te maken. Maak wel foto's van manegepaarden, zal straks ff wat voorbeeldjes invoegen.
Maar alle mensen op dit forum hebben vast allerlei tips om mooie foto's te maken als je niet overal heen kunt met je paard Knipoog
Dus op deze itp: Tips graag!

Afbeelding
Avanti, mn mooierd! (manegepaard)
Afbeelding
Avanti nog n x
Afbeelding
Avanti (dat was weer een andere dag) met veel te groot halster Tong uitsteken
Afbeelding
Nog een andere dag (en nog een ander halster) Avanti
Afbeelding
Tot slot ik en avantje met tegenlicht:P Beetje dom Knipoog
xxx

_leonie

Re: Fotografietips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:24

leuke foto's, als je serieus commentaar wilt moet het geloof ik op CreaBea, maar ik zal je alvast wat tips geven waar je misschien wat aan hebt.
foto 1, leuke foto, alleen volgende keer mag het koppie wat meer in het midden staan, dat word wat mooier. Ook een andere grond word mooier, nu is de achtergrond namelijk heel druk.
foto 2: paard staat er niet helemaal op, oren zijn er half af, en paard staat beetje op ongelijke bodem. Als de oren er dus bij op staan word de foto al wat mooier, evenals een pony er bijvoorbeeld helemaal op staat.
foto 3: jammer dat het schemerig is ofzo, want dan worden foto's over het algemeen ook niet zo mooi. Met zonlicht op klaarlichte dag worden je foto's al meteen wat mooier! Lachen
Foto 4: Beetje zelfde als hierboven.
Foto 5: zoals je zelf al zegt, overbelichting. probeer dat de volgende keer te voorkomen, als die overbelichting er niet was, zou de foto al heel mooi zijn! En je moet zorgen dat de horizon recht is, het paard en het meisje staan nu namelijks scheef, dat is jammer!
Ik hoop dat je wat aan de tips hebt, en veel plezier verder met foto's maken!
(ook nog een tip wat ik zelf ook doe/deed met de manegepony's: als je de pony's mee mag nemen naar een mooi stukje met boompjes enzo, en daar foto's gaan maken! Dan krijgen de foto's mooie sfeer enzo Lachen
Succes!

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 08:58

ITP --> CB wegens het vragen van technisch commentaar.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 11:18

Bedankt voor de tips!
Het meisje op de laatste foto ben ik zelf en is door iemand anders gemaakt, die zette ik er gwoon bij voor de lol Tong uitsteken
Het probleem bij mij is meestal dat ik te gehaast ben. Als die manegepony eindelijk een beetje mooi staat en lief kijkt, heb ik slechts twee sec. om de foto te maken... Dat is zwaar balen. ik mag ook geen pony ergens anders naartoe meenemen helaas.
Verder hartstikke bedankt voor de tips! Ga binnenkort oefenen op het ratje dat ik een weekje mag verzorgen omdat kenissen op vakantie zijn... Ook leuke beestjes Knipoog

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 11:19

En oja: helaas kom ik altijd 's avonds op de manege, omdat ik 'savonds rijd. Nu het zomer is verwacht ik wat mooiere foto's Knipoog

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:21

er zijn al tips gegeven, maar ik moet even heel offtopic reageren;
heeftie een maanoog en is die er nog niet zo lang? (a)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 13:42

??? Snap je vraag niet, Avant heb geen maanoog.

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:55

dat was mijn vraag Knipoog anders kende ik hem namelijk
(met die bedoelde ik avanti)