[kortverh.]maar meid wat scheeld er dan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

[kortverh.]maar meid wat scheeld er dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 02:13

Ik ben er 100% zeker van dat niet iedereen (weinigen) dit verhaal mooi/goed gaan vinden. Ik ben er ook vrij zeker van dat sommige zelfs verontwaardigd gaan kijken. Maar misschien moet je het een kans geven en het even laten doordringen, misschien besef je dan wel dat er eigenlijk best wel waarheid in zit.

Maar meid wat scheelt er dan?

Vrolijk lachen, spelen, genieten van het leven, doen alsof het je allemaal niets kan schelen!
Doen alsof er niets aan het handje is en gewoon verder gaan met je leven, niet denken aan de dagen dat je afscheid moest nemen van iemand die jou heel erg dierbaar is, niet denken aan al die dagen dat je wenste dat je nog een keer naar boven kon gaan, om écht afscheid te nemen van die ene persoon.
Maar er is niemand die het ziet, iedereen vraagt ‘hoe is het met je?’
Maar niemand hoort je zeggen dat het ‘gaat’ of dat het ‘niet goed is’
Iedereen lijkt alleen het woordje goed op te vangen, of het gewoon meteen als antwoord te zien omdat ze niet willen helpen, omdat ze niet willen zien hoe je je voelt.
En dan ga je door, dan lach je maar en denk je maar dat zij ‘het ook al moeilijk genoeg hebben’
Maar hoort dat eigenlijk wel? Moeten we elkaar eigenlijk niet helpen?
Soms, soms word ik heel erg boos. Dan vragen ze me hoe het gaat, en dan is mijn antwoord ‘goed’. En iedereen vind dat normaal en logisch, want op mijn leeftijd kan je nog niets meegemaakt hebben. Maar ziet dan niemand de tranen in mijn ogen? De pijn die ik heb? Of negeren ze hem gewoon? Of is het echt zo dat ze het niet zien? Dat kan toch niet?
Ze zijn toch niet blind? Niet blind voor wat er in deze wereld allemaal gebeurt?
We moorden, we vinden het heel normaal dat mensen in ‘derde-werelds-landen’ honger lijden. God we geven die landen zelfs een andere naam! Alsof ze niet bij ons horen!
Zij hebben er toch ook niet voor gekozen om honger te lijden? Om arm te zijn?
We vinden het normaal dat meisjes niet meer de straat op durven ’s avonds. En dat die wat het wel durven, met betraande gezichten terug naar huis lopen of in foetus houding gevonden worden, naakt, ergens in een struik of tegen een boom. Huilend, snikkend, zich afvragend waaraan ze die gebeurtenis verdient hebben. Zij hebben er toch niet om gevraagd? Hebben ze niet geslagen, gebeten, geschopt, geroepen dat hij moest stoppen?
Maar dat deed hij niet…En hoeveel meisjes moeten verder leven met dat litteken in hun ziel, hoeveel meisjes moeten het ‘maar vergeten’ en worden bestempeld als aandachttrekkers? Gewoon omdat ze het niet meteen tegen iedereen verteld hebben?
Vinden mensen het dan echt zo vreemd dat deze meisjes zich schamen?
En waarom vinden wij het normaal, dat er mensen zomaar verdwijnen, dat er steeds meer mensen ziek en depressief zijn, dat steeds meer mensen zelfmoord plegen?
Is er dan echt niemand die de fout bij zichzelf begint te zoeken? Is er dan echt niemand, die zich bedenkt, dat elk mens in deze wereld, al honderden, duizenden doden op zijn of haar geweten heeft?
We werken allemaal, stuk voor stuk, mee aan elke verkrachting, elke moord, elke ontvoering, omdat niemand het lef, de moed heeft om er iets aan te doen, niemand wil de kans lopen dat hij of zij niet meteen resultaat bereikt, iedereen is te bang om te veranderen, elk mens is te dom om te veranderen. Ja, ik zie jullie nu allemaal protesterend kijken, zelfs gekwetst en verontwaardigd. Maar niemand ziet in dat hij of zij ook schuld heeft aan alles wat er in onze wereld aan het gebeuren is, niemand ziet in dat hij zichzelf moet veranderen voor dat hij andere kan veranderen. En waarom? Omdat we de schuld nooit bij ons zelf zoeken, we zijn zo arrogant om te denken dat we de hele wereld in handen hebben dat een paar mensen de hele wereld kunnen controleren en de hele mensheid kunnen beoordelen. Een paar mensen beslissen over wie ze straffen en wie niet, een paar mensen die allemaal een eigen mening hebben, die allemaal een oordeel vormen, een oordeel dat slechts een klein beetje beïnvloed kan worden door wat dat nog op het proces gezegd word! We zijn zo arrogant om te denken dat we de hele wereld kunnen controleren, en niemand wil, kan ,durft daar wat aan te veranderen. Omdat niemand beseft waar we mee bezig zijn. Omdat niemand zich realiseert wat er aan het gebeuren is, dat we elkaar, de mensheid, en onze leefwereld, de aarde, aan het vernietigen zijn.
Ik kan heel erg boos worden, wanneer ik ’s avonds lig te huilen, bang ben of heel erg boos word.
En iemand vraagt me ‘maar meid wat scheelt er dan?’
Is hij dan werkelijk zo blind dat hij dit allemaal niet ziet? Of is hij net als alle andere, denkt hij er niet over en gaat hij gewoon verder met zijn eigen leven te leiden hopend dat hem zeker geen kansen ontnomen worden?
Dan vraag ik me af, of ik zelf ook zo egotistisch ben, want dat zijn we uiteindelijk, egoïstisch, arrogant, en sorry…Dom!

RoOws

Re: [kortverh.]maar meid wat scheeld er dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:15

ik vind je verhaal tja wat moet ik zeggen, het is gewoon KEIHARD de waarheid, dat is het meer kan ik niet zeggen. en ja nog een ding we moeten het ook veranderen, maar als iedereen nou is bij zich zelf begint inplaats van alles ope en ander schuiven..

verder ik ben ff wkijt watk moet zeggen Knipoog

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:05

Vind het een goed verhaal, er zit inderdaad waarheid in.. Let op dan een zin nooit met het woordje En kan beginnen Knipoog , dat doe je heel vaak in dit verhaal.

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:58

Er zit een kern van waarheid in en ik kan het niet meer met je eens zijn.
Bij elke zin had ik echt zoiets van: ze heeft gelijk.
En je ziet het niet meteen, maar als je idd na gaat denken over deze wereld, en hoe de mensen zijn zie je ook dat dit zo niet langer door kan. Want alles word extremer, en dingen worden normaal.
Mensen willen niet meer delen of helpen, ze zien alleen zich zelf en hun problemen. Mensen die 'anders' zijn, worden met de nek aan gekeken. Maar die zijn uniek, daar zijn er weinig van die lef hebben, en want anders durven. Tegen de haren in strijken, en in zich zelf geloven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:05

sindbad schreef:
Er zit een kern van waarheid in en ik kan het niet meer met je eens zijn.
Bij elke zin had ik echt zoiets van: ze heeft gelijk.
En je ziet het niet meteen, maar als je idd na gaat denken over deze wereld, en hoe de mensen zijn zie je ook dat dit zo niet langer door kan. Want alles word extremer, en dingen worden normaal.
Mensen willen niet meer delen of helpen, ze zien alleen zich zelf en hun problemen. Mensen die 'anders' zijn, worden met de nek aan gekeken. Maar die zijn uniek, daar zijn er weinig van die lef hebben, en want anders durven. Tegen de haren in strijken, en in zich zelf geloven
.

helemaal waar!

Tanya schreef:
Vind het een goed verhaal, er zit inderdaad waarheid in.. Let op dan een zin nooit met het woordje En kan beginnen Knipoog , dat doe je heel vaak in dit verhaal.

hihi, zal het vanavond nog eens nalezen en dat even aanpassen. Dank!

RoOws schreef:
ik vind je verhaal tja wat moet ik zeggen, het is gewoon KEIHARD de waarheid, dat is het meer kan ik niet zeggen. en ja nog een ding we moeten het ook veranderen, maar als iedereen nou is bij zich zelf begint inplaats van alles ope en ander schuiven..

verder ik ben ff wkijt watk moet zeggen Knipoog

Feit! Maar niemand begint er aan...Misschien moeten wij dan maar een keer beginnen? Lachen

RoOws

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 04:51

[/quote]
Feit! Maar niemand begint er aan...Misschien moeten wij dan maar een keer beginnen? Lachen[/quote]

Oo maar dat doe ik ook zoiezo wel. Ik ga stuuderen voor psygoloog of psigiator. vind het gewoon leuk om mensen te helpen, daar ligt mijn geluk. En het is omdat ik geen rijk iemand ben maar anders of als ikd at ooit nog ga worden ga ik zeker weten arme mensen helpen! Heb je oooit wel een sgezien hoe blij die mensen kunnen wezen met een gewoon simpel huis en aandacht van mensen! of gewoon een heel simpel speeltje voor de kleine kinderen. die mensen zijn je dan ZO dankbaar en de meeste van ons daar in tegenover zijn gewoon sorry rondom aarogant onbeschoft en VERWEND! Verdrietig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 12:45

klopt ToOws; ik ga ook voor orthopedagoog denk ik. Omdat ik zowiezo iets wil doen om mensen te helpen. En dan wil ik liefst met drugsverslaafde werken Lachen Maar je moet mensen niet alleen op gebied van geld helpen, das aara een klein deel. Er gewoon eens zijn voor iemand, iemand helpen wanneer hij of zij problemen heeft! Luisteren naar iemand...Das al heel veel. Dat doen mensen tegenwoordig niet meer.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:01

goed geschreven, een harde waarheid, maar mooi neergezet, hopelijk dringt dit bij mensen door en gaan we elkaar helpen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:39

Ik was even stil na het lezen.. het is gewoon zo.. goed geschreven.

Lachen

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:40

ik vind het een super verhaal!!
echt een realityboost die sommige mensen echt hard nodig hebben!
inderdaad mooi neer gezet.
perferct Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:20

Ann: dankje, soms is het inderdaad wel nodig, het helpt alleen nooit veel..

paOlien: dankje Bloos

Kimmm: Ik hoop het ook! Maar als bokkers er zal over gaan nadenken is er misschien toch al een beginnetje Knipoog

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:58

paOlien schreef:
Ik was even stil na het lezen.. het is gewoon zo.. goed geschreven.

Lachen

Amen..
Mooi geschreven, en gewoon keihard de waarheid!

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:58

heel mooi geschreven!
Je hebt een hele goede manier van schijven zeg!! Bloos!

RoOws

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 07:56

pharagirlke schreef:
klopt ToOws; ik ga ook voor orthopedagoog denk ik. Omdat ik zowiezo iets wil doen om mensen te helpen. En dan wil ik liefst met drugsverslaafde werken Lachen Maar je moet mensen niet alleen op gebied van geld helpen, das aara een klein deel. Er gewoon eens zijn voor iemand, iemand helpen wanneer hij of zij problemen heeft! Luisteren naar iemand...Das al heel veel. Dat doen mensen tegenwoordig niet meer.

dat lijkt me ook leuk, maar heel moeilijk en zwaar beroep, je moet een heel sterk zelfkarakter hebben om zeg maar niet te veel verdriet van die mensen te voelen zodat je dan zeg maar ook depresief er van word, lijkt me wel geweldig als je dat zou kunnen, niet veel mensen willen en kunnen dat!
dat snap ik zoals ik al zij als je gewoon aandacht aan die mensen geeft.
Dat schuingedrukte stukje moest zijn voor, mijn nederlands is niet zo goed beetje moeilijkheid met lange stukken schrijven, woon namenlijk ook niet in nl. Knipoog

Citaat:
Oo maar dat doe ik ook zoiezo wel. Ik ga stuuderen voor psygoloog of psigiator. vind het gewoon leuk om mensen te helpen, daar ligt mijn geluk. En het is omdat ik geen rijk iemand ben maar anders of als ikd at ooit nog ga worden ga ik zeker weten arme mensen helpen! Heb je oooit wel een sgezien hoe blij die mensen kunnen wezen met een gewoon simpel huis en aandacht van mensen! of gewoon een heel simpel speeltje voor de kleine kinderen. die mensen zijn je dan ZO dankbaar en de meeste van ons daar in tegenover zijn gewoon sorry rondom aarogant onbeschoft en VERWEND! Verdrietig

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:42

*stil

Heel goed stuk..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 13:16

Mariekjee schreef:
*stil

Heel goed stuk..

dank Lachen

RoOws schreef:
dat lijkt me ook leuk, maar heel moeilijk en zwaar beroep, je moet een heel sterk zelfkarakter hebben om zeg maar niet te veel verdriet van die mensen te voelen zodat je dan zeg maar ook depresief er van word, lijkt me wel geweldig als je dat zou kunnen, niet veel mensen willen en kunnen dat!
dat snap ik zoals ik al zij als je gewoon aandacht aan die mensen geeft.
Dat schuingedrukte stukje moest zijn voor, mijn nederlands is niet zo goed beetje moeilijkheid met lange stukken schrijven, woon namenlijk ook niet in nl. Knipoog

Het is inderdaad wel een zwaar beroep, maar ik denk dat je er ergens ook wel voldoening uit kan halen.

Misz_J schreef:
heel mooi geschreven!
Je hebt een hele goede manier van schijven zeg!! Bloos!

dankje Bloos

Evaa_ schreef:
Amen..
Mooi geschreven, en gewoon keihard de waarheid!

dankje! Bloos