Ikke, Inez, heeft altijd geleefd in een stomme boom vol met levende planten die zichzelf Deku Scrubs noemden... Ik zat opgescheept met de stomme Deku Princess die blijkbaar geen echte naam had. Ik noemde haar Deka of Dekuna... maar dat vond ze blijkbaar niet helemaal geweldig.
Ik mocht nooit buiten de boom. Omdat ik van drie godinnen een opdracht had gekregen om een kracht in de gaten te houden, had ik van elk natuurproduct wat er was een dubbelgangster gemaakt. Ik noemde ze allemaal Inez, gewoon makkelijk een eigen naam, maar dan met een symbool erbij: Wooden Inez (zij was van takken en bladeren gemaakt), Flame Inez ( zij was van vlammen en as gemaakt) Water Inez (zij was van water gemaakt) Spiritual Inez (zij was van vreemde dingen gemaakt) Shadow Inez (zij was gemaakt van schaduwen) en Beast Inez (zij was gemaakt met de vachten van (dode) dieren).
De godinnen waren woedend hierover en sprak over de dubbelgangers een vloek: wanneer ze elkaar zagen, veranderden ze in hun element...
Dankzij een stom joch ben ik mijn dubbelgangers kwijtgeraakt... maar, hun herrineringen heb ik van ze gekregen:
Wooden Inez
Ik stond op uit de bladeren... een jongen met groene kleding keek me aan. ,,Inez... Inez? Gaat het wel?," vroeg hij. Ik schudde mijn hoofd.
,,Ik moest denken aan mijn moeder," loog ik. Ik had geneens een familie: behalve dan de meesteres, maar dat wilde ik Link niet vertellen... Misschien dat ie me toen niet meer leuk vond. Zou hij achter mijn leugens komen? Ik had hem verteld dat mijn ouders in vlammen zijn opgegaan toen ik een jaar of 4 was. Ik voelde me schuldig... maar wat moest ik anders doen?
Link hield zijn handen om mijn middel... Ik voelde wat er ging komen... dat wist ik al toen ik uit de bladeren opstond. Hadden dubbelgangsters helderziendheid?
Hij keek me aan en zoende me...
En toen wist ik zeker: ik kan de waarheid niet meer vertellen...
Spiritual Inez
Link en ik hadden de tijd teruggedraait... waarom bleef ie zo aan me hangen? Nou goed, ik zou er wel achterkomen wanneer we weer zo jong als kleine kinderen waren... Ik was vergeten dat ik in mijn jeugd-dubbelgangster een lid was van de Gerudo Club (een erge criminele vrouwenvolk)... noujah lid: geadopteerd... De bazin Nabooru was een heks en het Gerudo Joch Ganondorf (die alle aandacht van de goden moest hebben) al helemaal! Ik had constant met Nabooru, Ganondorf en de andere Gerudos ruzie. Op een dag hadden de Gerudos me betrapt toen ik met Link omging...
,,Waarom was je bij hem?," vroeg Nabooru geirriteerd...
,,Omdat ik van hem houd," loog ik. Dubbelgangsters hadden geen gevoel... ze logen maar waar ze bij stonden.
Nabooru barste in lachen uit. Daar kon ik niet tegen. Ze hoort niet om mijn leugens te lachen!
,,Je mag niet omgaan met de buitenwereld! Dat is slecht," riep Nabooru uit... Toen begon ik te schelden en te schelden... Nabooru gek maken... ze kon er niet meer tegen: ERUIT! IK WIL JE NOOIT MEER ZIEN!
En sinds dien was ik vrij: VRIJ!
Shadow Inez
Ik was verdoemd in duisternis... Had eigenlijk nog nooit een straaltje licht gezien.
Ik dwaalde rond in Shadow Temple.. Ik was bevriend met duistere spoken. Ik vond donker mooi, prachtig... Misschien omdat mijn huid ook van schaduw was gemaakt...
Mijn paarse ogen dwaalden door het donker. Plotseling hoorde ik een geschreeuw. Iemand die in een graf was gevallen. ,,Laat me hieruit!," riep het... een jongen.
Ik legde mijn handen op de muur waar de jongen achter zat. ,,Heb je Dins Fire?," riep ik?
,,Eh, ja...," zei hij terug. ,,Gebruik het en een fakkel gaat aan... dan zie je rechts van je een trap."
Wat maf... het leek of ik in de ogen van de jongen kon kijken... terwijl k hem geneens kende..
,,Waar zit je?," riep de jongen. Ik gilde waar ik zat... Hij was weg... Ik liep verder door Shadow Temple en kwam mun vrienden tegen: RE-DEADS..
We speelde doodemannetje... Ja, selfs een dubbelgangster mag zich vermaken..
Plotseling kwam dii jongen binnen... met twee vliegende oude wijfen... ik ken ze: Kotake en Koume...
Ik ging nog net op mun buik liggen, om lachen te voorkomen.. k schaafde mijn wang.. maar het was het waard... De jongen dacht dat het anders was... Hij nam me mee...(in zijn armen ja..) en bracht me naar buiten... Ik deed mijn ogen open en werd verblind door de zon? Wat had ie met me gedaan