[verhaal] Is wereld soms altijd slecht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Moon__

[verhaal] Is wereld soms altijd slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 15:31

Dat is mijn 2e verhaal.. nou commentaar is welkom!

Summer rende weg, ondertussen nog achterom kijkend. ‘’Rot op meisje! Ga nou weg van mijn leven, eruit! Uit mijn leven NU! Summer, je bent een TRUT!’’
‘’Ai!.. mijn moeder is nu echt woedend!’’ praatte Summer tegen zichzelf. ‘Waarom heb ik nou een rot moeder?’ Bedachte Summer verdrietig. Ze kan nu negers heen. Ze moet nu weer buiten slapen. Ze zocht naar een bank in park. ‘Jammer.. het is nu te donker om nog te kijken. Ik kan geen bank vinden’ ‘’GOD… WAAROM OVERKOMT DAT MIJ NOU?? Waarom mag ik niet gewoon leven zoals ander meisjes?’’
Summer is een vrolijk meisje van 15. Maar ze hield een duister geheim in zich mee. Summer’s moeder is verkracht, door haar eigen vader. Dus Summer heeft zelfde vader als haar moeder. Haar moeder was toen 16 toen Summer geboren werd. Haar moeder had geprobeerd haar eigen moeder over te tuigen dat Summer ook dochter van haar vader was, maar haar moeder geloofde niet. Summer werd samen met haar moeder huis uit gesmeten.
‘’snik.. waarom ik?.. God.. waarom heb je me op wereld gezet? Heb ik soms verkeerd gedaan??’’ Riep Summer tegen zwarte hemel, met slechts beetje maan.
Krak! ‘’Wat was dat??’’ riep Summer verschikt op. ‘’Rustig maar, ik ben alleen even met mijn hond uit’’ klonk er in richting van pad. ‘’Oke.. is goed..’’ ‘’hallo.. ik ben Jack’’ zei hij met een prachtig glimlach. Summer keek hem aan, en stelde zich ook voor. ‘’jaja.. Summer.. mooi naam!’’ zei hij. Summer smelt zowat in zijn ogen. Vooral lijnen van zijn gezicht is mooi. ‘’he.. waar is je hond?’’ ‘’Aha.. die is ergens aan schijten’’ zei Jack met een knipoog. Summer vroeg naar naam van hond. ‘’hij heet coco cola maar ik noem hem altijd coke’’ ‘’leuke naam! Vernoemd naar drank haha’’ ‘’Ja.. ik en mijn broer is verzot op cola vandaar’’
Summer voelde zich weer tot rust komen. ‘’Wat doe je nog buiten zo laat, Summer?’’ ‘’Ik ben weggelopen.. Mijn moeder was weer woedend op mij.. Ik ga vanavond weer buiten slapen. Maar dan moet ik nog even een bankje zoeken..’’ vertelde Summer met een treurige klank in haar stem. ‘’Onee! Ik ben mijn hond vergeten mee te nemen!’’ ‘’Summer.. Ik help je wel.. je mag wel bij mij overnachten. Niet per se in bed hoor’’ Summer keek Jack aan. ‘’maar mijn hond dan?? Ik wil mijn donder niet kwijt!! Mijn moeder zal haar vast ook buiten smijten!!’’ Summer barste in tranen uit. Jack nam Summer in zijn armen en knuffelde Summer. Summer voelde zich ondanks dat het vreemde was, veilig in zijn armen. Summer deed haar hoofd op zijn borst. ‘’Ik moet even terug, om mijn Donder te halen’’ Summer keek jack weer aan. ‘’ja is goed, meisje, ik ga wel met je mee..’’ “dank je wel!’’
Toen gingen ze samen op weg, naar Summer’s huis.
Trrrrriinggg! Klonk door oude huis. ‘’mijn moeder doet weer niet eens open.. ik heb geen sleutel!’’ Summer raakte in paniek. ‘’Het komt wel alles goed hoor, Summer. Ik ben er toch wel?’’ ‘’ja maar ik kom toch nooit binnen, omdat mijn moeder heeft hem vast ook op knip.. als ik sleutel wel mee had, had ik hem toch niet open gekregen.’’ ‘’Rustig maar meisje.. het komt wel alles goed!’’ Woef! Klonk er opeens. Summer schrok op. Jack rende weg uit tuin en kwam paar tellen later terug met Coco Cola aan lijn. Er dribbelt nog een hond mee. ‘’DONDER!!’’ gilde Summer. Opeens ging er een raam open en werd er een schoen uit gegooid. Summer kreeg het op haar achterhoofd. Jack keek op en zag een vrouw, ze deed raam dicht. Summer begon met wenen. Jack suste haar en Summer pakte haar Donder op en droeg mee, ze had ten slotte geen lijn meegenomen. Jack’s huis was maar 10 minuten lopen van haar huis. Toen Summer binnen was en was gaan zitten op bank, viel haar op, hoe moe ze was. Ze viel zo meteen in slaap. Jack merkte dat en riep haar, dat ze meteen kon slapen. Hij had bed klaargemaakt. ‘’Sorry maar we hebben geen logeer kamer, daarom had ik bed in mijn kamer gemaakt. Bezwaar?’’
Summer schudde nee. Voor een keer kan het geen kwaad. Ze sloop naar boven en vroeg een shirt of dergelijks aan Jack. ‘’Om mee te slapen’’ zei Summer even vlug af. Jack zocht in kast en vond een shirt, met een schattig hond op. ‘’Dat mag je houden, ik draag dat nooit.’’ ‘’Dank je wel.. wel lieve hondje staat er op trouwens!’’ ‘’Jaja.. ik had hem gekregen van een bijhand oma.. die denkt dat ik een klein jochie was.’’ Zei hij met een glimlach. ‘’hihi.. leuke smaak heb je oma wel’’ en Summer gierde uit van lachen. Jack stond daar beetje betreurd bij. ‘’Hahahuhu.. sorry.. hik.. maar .. hik.. het is.. wel lief .. van.. je .. oma’’ hikte Summer. Jack begon ook mee te lachen en begon Summer ook te kietelen. ‘’haha ho.. houhou.. hou ohoop!! Ik hou niet meer uit.. hohou ohop!!’’ ‘’dat is je verdiende loon, meiske’’ plaagde Jack.

Volgend dag werd Summer wakker. Ze schoot verschikt op. ‘Waar ben ik??’ ‘’Donder?!?’’ Gelukkig! Daar komt Donder eraan lopen. ‘’hmm.. welke jongedame is zo slim om vroeg in ochtend zo hard te gillen?’’ ‘’Jack!.. Sorry, ik was vergeten dat ik bij je overnachte.. het spijt me zo’’
‘’ahum.. geef niet’’ Toen klonk er een zuch door kamer. Summer aaide haar Duitse Buldog. Het is een speels hondje van 3 jaar oud. Ze had hem zelf gekocht, omdat ze bijna geen vrienden had. Haar mentor had gezegd dat een speelkamerraadje goed was voor haar. Haar mentor had ook wat geld gegeven en ze had helft betaald. Nu was ze erg blij mee.
‘’Mijn vriend.. Je bent alleen voor mij die echt een vriend is van mij’’
‘’umpff ik dan niet?’’ klonk er uit bed. ‘’haha.. jij ook wel maar het is te snel om jou al als een vriend te noemen.. ik ken je niet meer dan 24 uren hoor!’’ ‘’ja warempel dat klopt.. maar ik begin je steeds als een van mijn vrienden te beschouwen.’’ Summer bloosde.. het was maar goed dat Jack het niet kon zien. Summer merkte nu pas, dat Jack wel leuk uitzag, Jack had een prachtig amandelvormig groene ogen. Beetje gebruind tintje huid en had witte stralend gebit.. hij had ook leuke blonde stekeltjes in zijn haar, waaruit het gebleken is dat het geverfde blond was, er groeide ook donkerbruin/zwarte haar onder zijn blonde stekeltjes. Hij had ook prachtig gespierde armen, buik.
Summer was vergelijkend met hem, normale figuur, met een navelpiercing, die ze zelf had verdiend met baantjes, had zwarte haar, met blondachtig streepjes door. Ze had een felle groene ogen. Summer begon zich voorzichtig uit greep van Donder te wringen. Ze moest hoognodig naar wc gaan. Toen ze langs spiegel liep, merkte ze pas dat ze echt niet eruit zag. ‘nouja.. ik kan toch niet nu weg naar huis gaan..’
Toen ze haar behoefde had gedaan, ging ze terug naar Jack’s kamer. Opeens klonk er ‘’hee.. Mijn broer heeft weer een griet meegenomen!’’ Summer besefte niet wie het was. Ze liep snel door, ze was angstig.
Maar midden in gang voelde Summer een hand op haar schouder. Ze verstijfde en draaide zich voorzichtig om.. daar stond een jongen! Hij keek griezelig naar Summer. Summer besefte toen ze naar haar lichaam keek, ze stond alleen in een shirt met een lief hond op en een string! Ze maakte aanstalten om te gaan gillen, maar toen voelde ze hoe hand van die jongen weggeduwd wordt. Ze keek om, opgelucht dat ze was, daar stond Jack!
Ze liep snel weg en ging meteen weer in haar bedje liggen. Donder had nu ondertussen een plekje onder haar deken gevonden. Summer begon Donder te aaien, hem te knuffelen. Ze hoorde Jack met zijn broer ruziën. Tenminste dat denkt ze. Even later kwam Jack terug. Zijn gezicht stond op onweer. Summer vroeg hem ernaar. ‘’Mijn broer Jamie wou niet luisteren, hij is blijkbaar dronken geweest, en nu nog niet helemaal nuchter dus hij was wel erg gek geweest, sorry daarvoor..’’ ‘’Ah.. Nee, daar kan je niets aan doen.. het geef niet hoor!’’ Jack keek Summer aan en zei: ‘’Gelukkig maar!’’
Summer ging even douchen, en dan aankleden. Toen ze naar beneden ging, zat Jack er al, hij was zijn ontbijt aan eten. Hij las ondertussen ook krant. Toen Summer met Donder naar beneden ging, begon Coco Cola met blaffen. Summer liet lachend Donder los uit haar greep, en legde Donder op grond. Donder liep gelijk naar bakje waar water in lag, en begon te drinken. Summer liep naar tafel en informeerde waar brood lag. ‘’brood ligt in broodtrommel op aanrecht.’’ ‘’ok dank je wel.. waar kan ik trouwens bestek vinden?’’ ‘’wat voor bestek dan?’’ ‘’ehu.. doe me maar pindakaas.’’ ‘’die ligt in kast boven kraan.’’ ‘’Ok dank je wel.. en waar ligt dan bord en mes?’’ ‘’die ligt in kast onder kraan..’’ ‘’Ok dank je wel..’’
Ze maakte haar ontbijt klaar en kwam bij Jack aan tafel zitten. Jack keek op van zijn krant. ‘’ga je vandaag nog naar huis of niet?’’ informeerde hij voorzichtig. ‘’Ah.. dat weet ik nog niet.. ik ga trouwens na ontbijt naar buiten om met Donder te wandelen, ga je dan mee? Kan ik dan alvast naar huis gaan om proberen naar binnen te gaan?’’ ‘’ja is goed’’
En ze gingen op weg.

Moon__

Re: [verhaal] Is wereld soms altijd slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 15:31

Misschien is het wle slecht verhaal maar was tenmisse te proberen Bloos

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:51

het is opzich geen slecht verhaal, maar zeker het begin is heel moeilijk te volgen, en je taalgebruik is niet geweldig. Het zijn niet echt schrijftaal zinnen, en er ontbreken vaak woorden. Ik vind dat er ook nog een bettje weinig inzit, ik snap niet helemaal waar ze nou in terechtkomt? ze gaat zomaar met een wildvreemde mee, en die doet heel normaal tegen haar en laat haar gewoon bij hem slapen, zonder maar 'naar haar te kijken' zegmaar... Nagelbijten / Gniffelen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:29

ik vind het een heel leuk verhaal Knipoog
hooop dat je dit verhaal wel helemaal tot het eind schrijft anders vind ik het zonde

Moon__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 10:40

ahah ok.. maar ik schrijf nu voor eerst een verhaal en ik heb wel beetje problemen met mijn NL Nagelbijten / Gniffelen

Moon__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 10:42

nujaro schreef:
hooop dat je dit verhaal wel helemaal tot het eind schrijft anders vind ik het zonde

ik schrijf meestal verhalen in weekend, dan heb ik meest tijd Knipoog, doorweeks heb ik te druk en kom ik bijna niet op computer.. *jaja internaat genoten houden het bezet Nagelbijten / Gniffelen *

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:36

pandaatje_25 schreef:
nujaro schreef:

ik schrijf meestal verhalen in weekend, dan heb ik meest tijd Knipoog, doorweeks heb ik te druk en kom ik bijna niet op computer.. *jaja internaat genoten houden het bezet Nagelbijten / Gniffelen *

oke Knipoog is niet erg, maar als je een verhaal schrijft moet je het wel afschrijven vind ik Knipoog

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:00

pandaatje_25 schreef:
ahah ok.. maar ik schrijf nu voor eerst een verhaal en ik heb wel beetje problemen met mijn NL Nagelbijten / Gniffelen

maakt niet uit joh! als je het eenmaal afgeschreven hebt, zijn er altijd wel mensen die het voor je door willen lezen en verbeteren Ja

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:10

Ja ik heb ook een verhaal geschreven Haha!
en kan wel nederlands enz. maar echt de precieze grammatica ga ik samen met een vriendin eruit halen want dat is ook niet mijn sterkste kant Knipoog en tja een uitgever wil natuurlijk niet teveel fouten Tong uitsteken