[verhaal] Onvoorwaardlijk vertrouwen [ nieuwe versie ]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

[verhaal] Onvoorwaardlijk vertrouwen [ nieuwe versie ]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 12:40

Ik heb het eerste deel van de oude versie van het verhaal onvoorwaardelijk vertrouwen bewerkt, en er nu de nieuwe versie van gemaakt, want ik was toch niet helemaal tevreden met de oude. Ik hoop dat het in de smaak valt: ik sta open voor kritiek !

[i]Ik werd suffig wakker. “Huh, waar ben ik?” Dacht ik bij mezelf. “O ja, ik zie het, m’n eigen kamer..”Opeens een koude rilling van angst, verwarring, maar ook een gevoel van warmte kwam terug. Het feest, en de gevolgen: dagen van verwarmend vertrouwen en van verstarrende angst..

{ Op het feest: }

“Hey babe, mag ik jou mee naar huis nemen?” Hoorde ik een stem naast me aan de bar. “Nee hé, niet weer” , dacht ik bij mezelf. “Nee, ik ga met niemand mee naar huis” zei ik op een besliste toon. “Mag ik je dan een drankje geven, daar word je misschien wat losser van.” Hij riep al naar zijn maat: “Jossie, doe eens een speciále mix van je!” “Ik heb een moeilijk geval hier!” “Ja, kom op!” zei Miranda! “Braverikje, kuikentje!” Ok, dit was ik dus zat, het moest maar een keer gebeuren. En die gedachte, daar had ik later alles voor gegeven om terug te laten draaien..

De volgende dag was op een normale manier begonnen. Wakker worden, de gedachte van: “Hé, het is zaterdag!” Heerlijk, ik draaide me weer om. Even later ging ik aangekleed naar beneden, klaar voor een heerlijke buitenrit. “Oh, lekker, een eitje en een geroosterde boterham.” Na een lekker ontbijt te hebben gegeten, de afwas gedaan te hebben en de hond uitgelaten te hebben was ik klaar voor vertrek. “Mooi, mijn fiets is al buiten gezet”, dacht ik nog. Opeens was er een mist voor mijn ogen. Een verre stem die toch uit mijn eigen hoofd kwam zei: “Ik ga vallen, ik moet steun!” Daar was gelukkig de deurpost. Jeetje, zoiets was me nog nooit overkomen. “Maar ja, niets aan te doen.” Ik zou wel nog moe zijn van het feest.

Ik stapte op mijn fiets, op weg naar Ykara, mijn prachtige Arabier, die als veulen was mishandeld tot ik haar kreeg. Toen ik eenmaal op de manege was voelde ik me weer bijna normaal. Een beetje misselijk nog, maar dat zou wel overgaan. Voorzichtig stapte ik de box in. “Hallo schoonheid, hoe is het met je?” Het mooie jonge paard kwam schichtig op me af. Ze kende me, maar was nog steeds op haar hoede. Een zachte neus kwam tegen mijn voorhoofd aan.

Oh nee, ik voelde het meer dan dat ik het zag: weer die mist.. “Nee, ik móet rustig blijven”, gaf ik mezelf moed, anders zou ik Ykara’s nog prille vertrouwen weer kapot maken door haar mijn angst te laten voelen. Maar bang was ik wel. Bang dat ik de controle over mijn lichaam kwijt was, bang voor die angst, die machteloosheid. Ik zag Ykara’s neusvleugels trillen, ik voelde haar nervositeit. Ik stapte op haar af en probeerde haar met T-touch te kalmeren, maar zodra ik bij haar in de buurt kwam week ze uit. Ik ging maar even naar de kantine, daar kon ik zitten en dan kon Ykara even kalmeren. Ik zou haar zo wel poetsen en dan konden we gaan.

Toch zat ik ermee dat ze me net zo eng vond. Eenmaal in de kantine dronk ik een kop chocomel en zat wat te kletsen. Katja kwam binnen. Zij wist veel over paarden. Ik vroeg aan haar: “Kat, is het waar dat paarden de stemming van een mens aanvoelen?” Katja antwoordde: “Ja, volgens mij wel, dat merk je toch ook als je erop zit?! Als je bang bent met rijden, voelen ze dat onmiddellijk en dan worden ze zenuwachtig of gaan ze vervelend doen.” “Ja,” antwoordde ik, “dat zou best kunnen”. Iets gerustgesteld ging ik weer naar de box. “Hé meis, hoe gaat het nu met je?” Ik voelde me weer beter en Ykara reageerde niet raar toen ik haar aanraakte. Een flinke rosbeurt later voelde ik me weer helemaal top. “Nog even hoefjes uitkrabben en een zachte borstel eroverheen, en we zijn klaar” mompelde ik zachtjes tegen het paard dat aandachtig leek te luisteren. Vervolgens pakte ik zadel en hoofdstel, zadelde Ykara op, pakte mijn cap en stapte op. Ykara had haar oortjes gespitst en leek er zin in te hebben. Een lekkere rit in het bos leek me op zijn plaats.

Even later, op een mooi verborgen bospaadje moest ik het zweet van mijn voorhoofd vegen. “Jeetje, zó warm was het toch niet?” Maar toch voelde ik me alsof het 30 graden was. Opeens had ik het gevoel dat ik van mijn stokje ging. Het was alsof ik opeens zo licht was als een veertje. Mijn zintuigen leken heel erg scherp. Ik voelde het bos pulseren. Ik voelde het leven, alsof ik er zelf geen deel meer van uitmaakte. Ik leek het zadel te voelen, maar ik keek ook bovenop mijzelf. “Wacht eens even.” Wat gebeurt hier allemaal? Ik kijk naar mezelf, maar voel toch het zadel. “Hé, Ykarááá, haal me hieruit!” Maar ik zag mijn paard met mij erop weg galopperen. Ik zag dat ik slap uit het zadel hing met mijn armen losjes om de kletsnatte nek van de Arabier. Het paard van panisch van angst. Het wit van haar ogen was duidelijk zichtbaar. Ze was kletsnat en hevig aan het hijgen. Ze voelde dat er iets mis was. Haar ruiter hing slap op haar, probeerde niet eens meer iets te doen. Het was alsof ze het gebrek aan leven voelde. Maar, “wacht!” Wat was hier aan de hand?! Het was alsof ik het vanuit een derde persoon vertelde, die dit allemaal zag maar en niets mee te maken had. Wat was dit? Was ik nog mezelf? “Ik denk, dus ik besta”, zei ik tegen de lucht. Ik probeerde het aan de wereld te verkondigen, maar het lukte niet. “Daar ga ik”, zei ik want ik zag Ykara in elkaar zakken en mij van haar rug af glijden. Ik moest weer terug wakker worden, of in ieder geval uit de staat komen waar ik nu in was! “Ik moet leven!” Gilde ik. Ik zag het gebrek aan leven in mijn lichaam, en ik voelde het verlangen naar leven in mijn ziel. Ik zag Ykara wanhopig proberen weg te komen van mijn levenloze lichaam, maar ze zat vast met haar teugels aan een boom. Ze had zichzelf ingeklemd, en ze zou sterven, bedacht ik opeens. Zo alleen in het bos, niemand zou haar vinden. Al was het alleen al voor mijn paard, dan zou ik wakker móeten worden!

Opeens was alles licht. Ik kon mijn ogen open doen en zag het bos om me heen. Ik had het gevoel heel ver weg geweest te zijn, maar het zou ook gekund hebben dat ik gedroomd had. Maar ik lag wel in dezelfde positie als de 2e ik net gezien had, en Ykara lag inderdaad vast. Ik voelde me heel zwak, alsof ik niets gegeten had voor dagen, maar op mijn horloge zag ik dat er nog niet eens 3 minuten verstreken waren.

Ykara was naast me gaan liggen. Ik wilde eigenlijk alleen slapen, maar ik had het heel erg koud. Plotseling voelde ik zachte neusvleugels tegen mijn arm. De ademhaling van de Arabier was weer normaal, en ze leek te weten dat ik weer bij bewustzijn was. Ik wist dat ik moest gaan slapen, de vreemde ervaring had me compleet uitgeput. Maar ik voelde me niet onveilig of zoiets in het bos. Ik had een onvoorwaardelijk vertrouwen gekregen in Ykara, en had het geweldige gevoel dat zij mij ook vertrouwde, die ervaring, hoe kort ook, had ons sterker gemaakt. Zij had mij levenloos gedragen, en me daarna toch willen warm houden. Ze had zich niet laten overmannen door de angst. Anders had ze zich wel compleet los gerukt. Ze was mijn vriendin geworden. Rustig mijn ogen sluitend, en tegen haar aan, viel ik in slaap…

Dirndl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 12:41

Hee mensen: hier is het nieuwe deel!

… Ik opende mijn ogen. Ik merkte meteen de kou op; het was avond geworden en ik lag in het bos met een barstende hoofdpijn, alleen en verloren, mét mijn paard. Dat was de eerste logische gedachte die in mijn hoofd opkwam. Op mijn horloge zag ik dat het 23.16 was. Avond dus. Ik wist ergens dat ik al veel langer wakker was, maar dat onlogische en verwarde gedachten door mijn hoofd gespookt hadden. Ik zag dat Ykara was gaan staan. Ze had zichzelf los gerukt maar was toch bij me gebleven. Wat een heerlijk paard was het toch! Ik besloot in het bos te blijven tot de volgende ochtend, in het donker zou ik toch de weg naar huis niet terugvinden. Ik zocht een grote stapel droge bladeren bijeen om op te slapen, want ik was verstijfd van de kou. Ook had ik honger en vooral dorst. Ik vond een plas water. Erg schoon zag het er niet uit, maar het was beter dan niets. Daar was weer dan onverklaarbare gevoel, dat gevoel dat ik opeens uit mijn lichaam stapte. NÉÉ! Ik mocht het mij niet over laten nemen. Dat was de laatste gedachte voor ik weer in slaap viel.. { of flauw viel? }

Ik droomde. Ik droomde over het feest van gisteravond. Opeens een afschuwelijke gewaarwording, terwijl het gisteren zo leuk leek. Waarom was het opeens zo vervelend? Ik had toch lekker gefeest, gedronken en lol gemaakt? Waarom was er dan dat gevoel? Er was een periode dat ik opeens, zelfs in de droom in vergetelheid terecht kwam. Het laatste dat ik wist was dat ik een mix met XTC nam, omdat ik van mijn imago af wilde. Ik stond namelijk bekend als het “braverikje”. Ik ging om met een groep mensen die mijn moeder als ‘gevaarlijk’ of zelfs ‘onverantwoord’ beschouwde. Maar ik voelde me er veilig. Ja, “’So what’, dat ze weleens blowen, daar doe IK toch niet aan mee!” zei ik altijd tegen haar om haar gerust te stellen. Maar gisteren was ik dus helemaal los gegaan, iets wat ik nooit gedaan zou hebben als ik niet al een beetje onder invloed van alcohol was. Ik had dus het gedopete drankje gedronken en daarna wist ik helemaal niks meer. Het was volgens mij wel fijn, en ik was wakker geworden in mn eigen bed, dus het zou wel niet zo erg geweest zijn. Opeens, hoe het kwam dat ik het in mijn droom wel wist weet ik niet, zag ik mezelf thuis komen. Ik stond compleet van de wereld op de stoep met 2 jongens. Ik zag weer mezelf vanuit een derde persoon, meer weet ik niet. Ik zag mezelf overgeven, huilen, gillen en zag toen de deur open gaan. Mijn vader stond in de opening. Hij nam me mee naar binnen, en het visioen was afgelopen.

Volgens mijn horloge was ik wakker geworden om ongeveer 8.45. Ik voelde me nog steeds duf, maar was blij dat ik geslapen had. Ik was weer een beetje meer uitgerust. Ykara was weer gaan liggen, maar ook zij was wakker. “Kom meis, we gaan maar weer eens op huis aan!” Ik dronk nog wat uit de plas, die er bij daglicht nog smeriger uitzag, en stapte rustig op. Ik stap en draf ging het naar de manege. Ykara weer op stal, even knuffelen en poetsen, en ook ik kon naar huis. Een nieuw probleem kwam me voor ogen. Hoe ging ik uitleggen waar ik was geweest? Dat verhaal van de mist en het ‘flauwvallen’, of wat het dan ook was, zouden ze nooit geloven. Daar waren ze veel te nuchter voor. En dat feest, de avond ervoor, ik wist ook nog niet wat voor donkere wolken boven mij hingen in verband met dat. Want als ik geweten had hoe veel problemen dat ene glaasje mix met zich mee zouden brengen, had ik het wel uit mijn hoofd gelaten het te drinken.

Toen ik thuis kwam vond ik mijn ouders in een vreemde staat. Ze waren gewoon bezig en toen ik binnenkwam leken ze dat niet eens te merken. “Hallooo, daar ben ik weer!” “O, hoi” klonk het niet al te enthousiast. “Is er wat?” vroeg ik. “Nee, er is NIKS!” hoor ik opeens op een snerende en ironische toon. “Jij komt thuis, midden in de nacht, totaal van de wereld, en er hoort niks te zijn?!” “Was je onder invloed?” hoor ik opeens de duidelijke vraag. “Ja, XTC, in ‘De koper’”, antwoord ik eerlijk. Mijn moeder barst in snikken uit. “Dat kan niet, je mag niet in ‘de Koper’ geweest zijn!” “Het is toch niet zo erg” zeg ik rustig. “Er is toch niets gebeurd?” Maar mijn moeder gaat alleen nog harder huilen. “Jawel, er is wel iets gebeurd” komt mijn vader er op een zwakke toon tussen. “Het was op het nieuws: de XTC die jij hebt ingenomen is geen echte XTC”. Het was een opgeloste stof, vermengd met een kalmerend middel” “Het erge is dat die opgeloste stof dodelijk is.” “De jongen van wie jij het waarschijnlijk hebt gekregen deed het om een snel handeltje te drijven”. “Die dodelijke stof is namelijk heel goedkoop en geeft in eerste instantie het effect van XTC. Het is gelukkig alleen in die bar gebeurd waar jij was, maar het heeft JOU geraahahaakt.” Hij was opeens hysterisch aan het huilen en mijn moeder lag op de bank met haar hoofd in een kussen te janken: “Waarom zíj..”

Ik had het gevoel dat ik met een hamer de wereld uit gemept werd. Ik ging dóód .. “Néé, dat kán niet waar zijn” “Ik ben al dood geweest, in het bos, ik leef weer!” “Snap dat dan!” “Lieverd, dood geweest?” “Schat, je bent in shock, dat kan niet.” zegt mijn vader op vlakke toon tegen me, alsof ik een klein kindje was dat zegt dat hij nog geen ijsje heeft gehad, maar er net een op heeft.

Ik doelde natuurlijk op het feit dat ik bewusteloos of wat dat ook was geweest maar dat vertelde ik verder maar niet aan mijn ouders. “Waar was je trouwens, lieverd?” hoorde ik mijn moeder er snel overheen praten. “Ik was op Ykara weg en ik heb bij een vriendin geslapen” loog ik snel. “Ik was vergeten te bellen.”

Ik stapte maar weer op mijn fiets, naar Ykara. Zij was op het moment de enige die me begreep, en me toch niet veroordeelde of ging huilen. Zij had haar eigen vorm van verdrietig zijn en troosten, een manier die mij erg hielp.. Zij zou weten wat ik nu moest verwerken, ze zou het weten zodra ik de box in kwam. Daarna zou ik kijken wat ik eraan kon doen, en anders, nam ik me in ieder geval voor, zo veel mogelijk tijd met mijn paard door te brengen..
[/i]

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:14

Prachtig! Het sleurt ontzettend mee. Nummer 1 meld zich dus weer.

Moon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:45

nummero 2 meld zich
Goed verhaal heb je gescherven! Ga zo door!!

Moon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:48

Wanneer krijg plaats je dan *ongeveer* een nieuwe stukje ?

bliksempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:51

goed verhaal! maar let op je moet 1500 woorden doen toch? jij zit op 1.131

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:22

Super sleept me helemaal mee !

Dirndl

Re: [verhaal] Onvoorwaardlijk vertrouwen [ nieuwe versie ]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 13:06

Hoi mensen! Sorry dat het zo lang duurt, maar ik had repetitieweek, dus ik was heel erg druk met school! Morgen ( zaterdag ), plaats ik een nieuw stukje: beloofd! Sorry voor het wachten!

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:22

haha kan niet wechten

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 21:05

Ok mensen: zoals beloofd, vandaag, alleen een beetje laat Knipoog
Had even geen inspi.. Hoop dat het in de smaak valt, en het is nu meer dan 1600 woorden!

En ja hoor, zodra ik de box inkwam was Ykara daar. Met grote bange ogen keek ze me aan, alsof ik slecht nieuws ging vertellen. En opeens begon ik ook te huilen. Met lange gierende uithalen, in de manen van mijn paard. Ik was overmand door angst voor wat er ging gebeuren met mijn lichaam. Het ging verteerd worden, waarna het zo zwak zou worden dat het dood ging. Ik zou weer uit mijn lichaam reizen en naar het eeuwige hiernamaals gaan, of nooit rust vinden. Ik was eigenlijk niet eens zo bang voor het doodgaan zelf, ik was banger voor hetgeen wat erna kwam. Zou ik reïncarneren, en misschien terug komen als een tor, of zou ik een geest worden? Of zou ik maar snel in god gaan geloven en in de hemel misschien vleugeltjes aangemeten krijgen?! De meest absurde kinderuitleggen kwamen in me op. De dingen die ouders aan hun kinderen vertelden als ze vroegen: “Waar is opa nou?” En dan zeiden ze: “nou meisje, opa is nou in de hemel, samen met ál zijn vrienden die overleden zijn, en ze vliegen nu samen rond als engelen, en hij kijkt nou op jou neer en ziet alles wat jij doet.” Dan zou het kindje naar zijn moeder op kijken en zeggen: “Oké mama, dat is fijn.” En de moeder zou opgelucht zijn dat ze niet nog meer uit hoefde te leggen. Ze zou haar kind bij de lego zetten, zeggen: “ga maar een mooi huis bouwen lieverd” en daarna lekker op de bank kruipen.

Waar die scène opeens vandaan kwam wist ik ook niet, maar het maakte me rustiger. Ik dacht, als ik dan toch dood ga, moet ik maar lekker van het leven genieten. Ik dwong mezelf de droevige gedachten weg te duwen en Ykara buiten te zetten. Daarna mestte ik de stal uit, poetste mijn meisje en was opeens doodop.

Weer die mist: ik begon er zo waar gewend aan te raken. Ik ging even in het hooi zitten om te voorkomen dat ik zou gaan vallen. Ykara snuffelde aan mijn bovenarm en blies in mijn haar. Ze had veel energie: ze was weer opgeknapt na de rit en wilde bewegen. Dat was ook niet zo gek: het was nog een jong paard. Ik bedacht wat ik ging doen. Ik zou haar denk ik even losgooien in de bak en daarna even longeren. Maar eerst moest die mist weg. O,o.. I voelde dat ik wegzakte. Ik zag mezelf weer. Wat zag ik er trouwens bleek en doorzichtig uit. Ik had dan sinds het feest ook niet gegeten. Maar de mist was minder erg dan gisteren. Ik werd weer wakker en besefte dat ik maar heel even weg was geweest. Ik pakte Ykara en zette haar in de bak. Zelf ging ik op een stoel naast de bakrand zitten en keek naar haar. Ik ging weer nadenken over de situatie. Ik zou weer naar huis moeten, terug naar mijn wanhopige ouders. Ze zouden me nauwelijks meer weg laten, ik zou als een heel goed verzorgde gevangene sterven, en dat was wat ik juist niet wilde. Ik wilde leven, pijn voelen, vermoeidheid, maar ook geluk en kracht, tot het niet meer kon. Ik keek naar Ykara en een gedachte kwam in mijn hoofd op die ik meteen weer verdrong. Want het leek onmogelijk. Ik zou weglopen. Mét Ykara. Thuis zou ik het niet uithouden, dat getroetel, die bezorgdheid en dat huilen om mij. Als ik eens weg kon, dan ging ik doen wat ik al heel lang wilde. Lekker met Ykara en Jonas op trektocht. Wat gek eigenlijk, ik had die hele tijd van het feest tot aan dat moment niet aan hem gedacht. Maar ik miste hem wel. In gedachten en dagdromen verzonken stond ik op en pakte hoofdstel en longeerlijn. “Zo lieverd, we gaan wat doen!” Na het longeren bleef ik bij haar in de box tot het avond was, en ging toen toch naar huis.

De volgende ochtend werd ik wakker ..

{ Einde deel I : nu is het de eerste alinea van dit verhaal. }

Ik ging achter mijn bureau zitten en pakte een schrift. Ik maakte een plan. Als ik al dood zou gaan - en ik zei niet dat dat zo was – wilde ik het laatste stukje leven helemaal hebben zoals ik het wilde. Maar dat betekende, weg bij mijn ouders. Geen afscheid. Want ze zouden me nooit laten gaan als ik het ze gewoon vroeg. Ik hoorde het ze al zeggen: “Nee schat, dat kan niet. Dat zou het alleen maar erger maken. Blijf nou maar bij de mensen die van je houden en om je geven: daar ben je het beste verzorgd.” Ik hield van mijn ouders ja, zielsveel zelfs, maar ik had mijn eigen leven. Ik was nog zo jong, en ik had zo veel dromen, en de belangrijkste zou ik waar gaan maken.

Ik ging naar beneden waar mijn ouders tv zaten te kijken. Toen ik in de deuropening stond zette mijn moeder de tv uit en begon voorzichtig tegen me te praten. “Lieverd, ik heb wat onderzoek gedaan. De stof die jij toegediend gekregen hebt heet milougis, een gif dat in het dodende spuitje in slachthuizen wordt gebruikt. In eerste instantie voelen de dieren dus minder scherp, en ongeveer een minuur later sterven ze. Jij kreeg het helaas ook nog met iets anders in de mix. Die stof is wél een echte drug. Het is het hoofdbestanddeel in LCD, een hallucinatiedrug.” “Heb je wel eens het gevoel dat alles wazig is, en dat je uit je lichaam komt?” “Of zie je soms dingen die er niet zijn?” Ik antwoordde maar eerlijk. “Ja.” Kort en ontwapenend, want er viel een vreemde stilte. Mijn moeder leek gewoon niet te kunnen geloven dat zoiets haar eigen dochter zou kunnen overkomen en ze zocht eigenlijk naar alle middelen om te kunnen ontkennen dat ik die vretende stoffen had binnen gekregen. “En lieverd, ik moet ook iets heel ergs vertellen.” “Ga maar even zitten. Ik heb met het ziekenhuis contact gehad. Ze zeiden dat het slechts een kwestie van tijd is voor dat de stoffen je hersenen aantasten. Als dat eenmaal is gebeurd, kom je terecht in een soort halfbewusttoestand en uiteindelijk, na een paar uur of een paar dagen zal je..” Ze kon het niet eens zeggen. Zo bang was ze. Maar mijn vader was nog erger; hij was niet bang, hij was bóós. Boos op alles en de hele wereld. Dat zoiets uitgerekend mij moest hebben, hij kon het niet begrijpen.

“En jij, zul je nu denken, hoorder van mijn verhaal, hoe was jij?!”

Ik was merkwaardig kalm. “Dus ik sterf pijnloos?” “Ja schat, gelukkig wel.” Er was me iets opgevallen, behalve dat het pijnloos was, of in ieder geval, leek te zijn. “Mam, wat is mijn levensverwachting?” “Dat weten we niet, maar waarschijnlijk een week of twee..”

Opeens voelde ik een golf van liefde. Liefde voor mijn ouders, die mij alles hadden mee gegeven wat ze konden, voor mij alles kansen die mogelijk waren ook mogelijk hadden gemaakt, die mij – enig kind – met liefde en vertrouwen opgevoed hadden. Ik hield van ze, en kon er niet tegen ze zo te zien. Mij te zien dood gaan; het zou hun hart breken.

Ik ging naar mijn kamer om verder te werken aan het plan waar ik aan was begonnen. Ik schreef een e-mail aan Jonas, om uit te leggen wat ik van plan was, en hem te vragen ervan deel uit te maken.

Lieve Jonas,

Ik ga je kort vertellen wat mij is overkomen. Ik heb in een kroeg dodelijke drugs gedronken. Ik wilde het eens proberen, hoe het was om high te zijn en het zou vást niet gevaarlijk zijn..

O, je weet dat ik lieg.. Ik deed het met tegenzin, ik wilde gewoon mezelf niet zijn, dat doetje, dat watje, dat nooit iets verkeerd doet. O Jonas, had ik het maar nooit gedaan.

Het stofje dat ik heb ingenomen zal waarschijnlijk over 2 weken mijn hersenen aantasten en dan zal ik langzaam in een soort coma raken. Ik dat coma ga ik dan dood. Ik weet wat je nu denkt. Je denkt precies hetzelfde wat ik nu denk. “Hoe kon je zó stom zijn!..” Ja, ik weet het. Ik zou er ook alles, écht alles aan doen om de tijd terug te draaien. Maar het kan niet.

Mijn ouders zijn wanhopig. Ze huilen en tieren, en zijn verschrikkelijk bang. Ik kan er niet tegen ze zo te zien. Ik wil dat ze normaal blijven doen. Ik wil léven! Het leven zoals ik het gewend ben, het leven waar ik zo veel van houd.. Daarom ga ik je vragen mij te helpen. Ik heb vakantie, jij ook, en ik wil de laatste dagen van mijn leven mijn grote droom waar maken.

Ik wil op trektocht. Met jou, Pegasus en Ykara. Dagen rijden, tot ik de pijn in mijn kont voel en ik doodop ben. Ik wil je nog een keer zoenen, en weer met je lachen. Ja, dit is een beetje een cliché mailtje, maar dat krijg je denk ik als je bijna dood gaat Tong uitsteken .

Ik kan toch niet geloven hoe ik hiermee om ga. Ik maak er grapjes over, terwijl ik toch hartstikke bang ben. Mail me, want als je het doet, moet je ook denken aan de gevolgen. Ik ga misschien raar doen, en het wordt moeilijk, maar ook leuk. En het zou zo veel voor me betekenen. Als we gaan, mail me dan morgen, en overmorgen gaan we weg. Ik bereid het voor, neem afscheid, schrijf mijn testament – dat zal toch moeten – en ik ga kijken wat ik met Ykara moet.

Ik houd van je, help me alstjeblieft..

Jouw Mieke.

Dat was de eerste mail die ik aan Jonas schreef. Ik schreef nog maar een tweede, midden in de nacht:

Jonas, help ! Ik ben zo bang, ik word gek hier. Mijn ouders huilend, ik stervend. Ik zou het bijna grappig gaan vinden, als het niet om te janken was.. Doe het alstjeblieft met de trektocht: dan kan ik hier weg .. !

Ik ben wanhopig: er vallen tranen op het toetsenbord..

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:20

super verhaal!!! Haha! Haha!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 08:52

Super weer.

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:19

wauw mooi verhaal zeg!! ben benieuwd naar het volgende stuk

Moon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:55

Wow... geweldig verhaal! kan je nagaan.. een jong meisje die bijna dood ga Maar.. weet je dan misschien wanneer een nieuwe stuk kom Bloos vind je verhaal echt super!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 13:42

Bedankt allemaal voor de leuke reacties Haha! !

Ik denk dat het nieuwe verhaal woensdag komt.
Als ik eerder tijd heb,misschien nog vandaag. Maar zeker woensdag. Veel plezier met lezen Knipoog !

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:50

Het is echt heel goed

Moon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:08

okee Haha!

marcellaZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:01

wow wat een verhaal, ben echt benieuwd hoe het verder gaat, dus snel een vervolg Lachen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:04

Mooi verhaal moet ik zeggen! Meeslepend ook. Af en toe wat kort, sommige dingen mogen best wat verder uitgelegd maar het is niet storend. Ben benieuwd naar het vervolg! Het verhaal zet je ook aan tot nadenken, stel dat jou dat zou overkomen?

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:09

mooi verhaal!!
ik ga het volgen!!

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:35

spannend:)

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:58

Wow Haha! super verhaal Haha!
ik ga dit zeker volgen Ja

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:44

LarissaXX schreef:
Bedankt allemaal voor de leuke reacties Haha! !

Ik denk dat het nieuwe verhaal woensdag komt.
Als ik eerder tijd heb,misschien nog vandaag. Maar zeker woensdag. Veel plezier met lezen Knipoog !

die woensdag is al geweeest!! Tong uitsteken

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 19:48

Oeps: ja, idd.. Ik was het helemaal vergeten!

Morgen: [ maandag ] nieuw stuk! Beloofd !

SÓÓÓÓÓRRÝÝÝÝ! Knipoog

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:29

Meeslepend verhaal. Ik blijf hem zeker volgen.